;
coinex

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون [+ساعت پخش]

اگر از علاقه‌مندان به تماشای تلویزیون در ماه مبارک رمضان هستید، برای اطلاع از جزئیات و ساعت پخش برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون همراه ما باشید.

با آغاز ماه رمضان شبکه‌های رسانه ملی، ویژه برنامه‌هایی را در زمان افطار و سحر برای مخاطبان خود پخش می‌کنند؛ برنامه‌هایی که اغلب متناسب با حال و هوای لحظات معنوی ماه مبارک رمضان هستند. البته علاوه بر این ویژه برنامه‌ها، روزه‌داران می‌توانند مناجات‌خوانی و سخنرانی‌هایی را که از شبکه‌های مختلف تلویزیون روی آنتن می‌رود، تماشا کنند.

ما در این نوشتار به ساعت پخش و موضوع اصلی برنامه های تلویزیونی افطار در ماه رمضان 1402 می‌پردازیم و در ادامه، برنامه های سحر 1402 را نیز معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال جانشینی در نوروز 1402 [+ساعت پخش تکرار]

سریال های ماه رمضان 1402 ؛ معرفی سریال های شبکه‌های مختلف

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

«مردم دوست داشتنی»، «چند روایت معتبر»، «محفل»، «زندگی پس از زندگی»، «تا نیایش»، «دریاب»، «چشمه»، «سفره نور»، «نسل قاسم» و «ماه ماه» 10 ویژه برنامه افطار شبکه‌های سیما است که پیش از لحظات معنوی افطار روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون
برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

همچنین «ماه خدا»، «صبح روز بعد»، «ماه من»، «سحوری»، «قرار بهشت»، «دل آرام»، «وقت سحر»، «سحرونه» و «سر سفره خدا» 9 ویژه برنامه‌ هستند که شبکه‌های سیما در سحرهای ماه رمضان 1402 پخش می‌کنند.

برنامه افطار شبکه یک : «مردم دوست داشتنی»

معرفی برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون را با «مردم دوست داشتنی» که ویژه برنامه افطار شبکه یک سیماست آغاز می‌کنیم. «مردم دوست داشتنی» هر روز غروب حوالی ساعت 17:45 تا پس از اذان مغرب مهمان نگاه بیندگان این شبکه می‌شود.

محوریت برنامه پیشرفت و هویت ایرانی اسلامی است که با دعوت از مهمانان مختلف به گفت‌و‌گو درباره آن می‌پردازند. این برنامه با اجرای محمد جعفر خسروی و به تهیه کنندگی امیر بشیری، محصول گروه اجتماعی شبکه یک سیماست و به صورت زنده پخش می‌شود.

برنامه افطار شبکه دو : «چند روایت معتبر»

ویژه برنامه‌ی «چند روایت معتبر» محصول گروه اجتماعی شبکه دو به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و سردبیری محمدهادی خفاجی است که به مدت 90 دقیقه قبل از افطار در مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

هر قسمت برنامه‌ی «چند روایت معتبر» میزبان مهمانان متفاوتی است که در یک موضوع اشتراک دارند. ماجراهایی شنیدنی ماحصل گفت‌وگویی است که در چند بخش طراحی شده و بازخوانی قصه افراد و بازگویی خاطرات تلخ و شیرین آنها، بخش دیگر «چند روایت معتبر» است. در «چند روایت معتبر» گفت‌وگو کننده پشت دوربین قرار دارد و  هدف از این شیوه اجرا، در اولویت قرار گرفتن و دیده شدن مهمانان برنامه است.

برنامه افطار شبکه سه : «محفل»

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

برنامه «محفل» از دیگر برنامه های تلویزیونی افطار در ماه رمضان 1402 است. این برنامه با اجرای رسالت بوذری و با کارشناسی حامد شاکر نژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام قاسمیان، حسنین حلو از عراق و رضوان درویش از سوریه در هنگام اذان مغرب پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش مستند قهرمانان معمولی [+ ساعت تکرار]

ساعت پخش سریال آتش و باد [+ خلاصه داستان]

برنامه افطار شبکه قرآن : «دریاب»

«دریاب» ویژه برنامه لحظه افطار شبکه قرآن و معارف سیما است که به موضوع بررسی سیره علما و سلوک رفتاری خانواده علمای شهیر ایران با حضور کارشناسان، فرزندان، شاگردان و منسوبین علما پرداخته است.

«دریاب» از برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون است و هر روز به مدت 75 دقیقه به صورت زنده، قبل از افطار مهمان خانه‌های روزه داران خواهد بود. تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده حمیدرضا امینیان است و اجرای آن را سید کاظم احمد زاده برعهده دارد.

برنامه افطار شبکه چهار : فصل چهارم «زندگی پس از زندگی»

برنامه پرطرفدار «زندگی پس از زندگی» مانند سه سال گذشته با روایتی از تجربیات افرادی که گوشه‌ای از عالم غیب را تجربه کردند از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه چهار سیما، زمان پخش زندگی پس از زندگی 1402 در شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت 17:30 است.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

هر فصل از برنامه زندگی پس از زندگی در 33 قسمت 90 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و اجرای عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تولید شده است.

عباس موزون درباره رضایت و آمار مخاطبان این برنامه در سال گذشته گفت: «خدا را شکر بیشترین بیننده را در دو سال گذشته و بیشترین رضایت را در سیما کسب کرده است یک بار بیشتر از ۹۳ درصد و یک بار بیشتر از ۹۴ درصد که طبق آنچه اعلام شده، رکورد رضایتمندی را شکسته است.»

برنامه افطار شبکه پنج : «تا نیایش» از حرم امام رضا (ع)

گروه معارف شبکه پنج سیما در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه افطار را با عنوان «تا نیایش» از مشهد مقدس تقدیم نگاه مخاطبان می‌کند. این برنامه هر شب ساعت 18 با اجرا و کارشناسی حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد تماشایی می‌شود.

«تا نیایش» از برنامه های ماه رمضان 1402 است که با به تصاویر کشیدن صحن و سرای حرم امن رضوی، سفره‌های احسان افطار، حضور مردم تماشایی می‌شود.

برنامه افطار شبکه سلامت : «ماه ماه»

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون
برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

در پایان معرفی برنامه های تلویزیونی افطار در ماه رمضان 1402 می‌رسیم به ویژه برنامه افطاری شبکه سلامت با نام «ماه ماه» که به صورت زنده با اجرای اسماعیل باستانی به مدت 50 دقیقه پیش از اذان مغرب از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود. در برنامه «ماه ماه» بخش‌های متنوع و جذابی برای بینندگان تهیه شده و میهمانانی از حوزه سلامت به این برنامه دعوت شده‌اند.

برنامه افطار شبکه امید : مسابقه استعدادیابی برای روزه اولی‌ها

شبکه امید مسابقه استعدادیابی گروه‌های جهادی «نسل قاسم» را با اجرای رامتین چیت سازان و محمدصادق تربتیان برای مخاطبان خود و روزه اولی‌ها پخش می‌کند.

برنامه افطار شبکه افق : «چشمه»

برنامه «چشمه» با محوریت معرفی مساجد نمونه با اجرای مصطفی فارویی از شبکه افق پخش می‌شود.

شبکه آموزش هم ویژه برنامه افطاری خود را برای مخاطبان روی آنتن می‌فرستد که رویکرد آن گفت و گو با چهره‌های علمی کشور درباره سبک زندگی اسلامی – ایرانی است.

شبکه جهانی جام جم هم با «سفره نور» با اجرای علیرضا مرتضوی مهمان روزه داران در زمان افطار است.

«ماه خدا» برنامه سحر شبکه یک

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

 «ماه خدا» همچون سال‌های گذشته ساعت 3 بامداد تا زمان پخش آخرین اذان شهرهای کشورمان ایران از شبکه یک پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید پوریا ملک آبادی ساخته شده و دارای بخش‌های گوناگونی از جمله سخنرانی، مادران شهدا، خطبه متقین و پویش ختم قرآن کریم است.

«صبح روز بعد» برنامه سحر شبکه دو

«صبح روز بعد» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی با اجرای فرزاد جمشیدی است که به صورت زنده از ساعت 3 تا 5 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

«ماه من» برنامه سحر شبکه سه سیما

شبکه سه سیما ویژه برنامه «ماه من» را با کارشناسی حجت الاسلام پناهیان، آقامیری و خضری برای روزه داران ماه خدا پخش می‌کند.

«سحوری» برنامه سحر شبکه چهار

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون
برنامه های ماه رمضان 1402

«سحوری» با اجرای ساعد باقری از اولین سحرگاه ماه مبارک رمضان، با ساختاری متفاوت و زنده هر شب ساعت 3 بامداد آغاز می‌شود و تا پس از اذان صبح، پخش آن ادامه دارد. این برنامه مروری بر نیایش‌های ادبی و معرفتی در نسخ مرجع و در آیینه شعر و ادبیات فارسی است.

بیشتر بخوانید:

روز و ساعت پخش سریال سرگیجه [+ خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال نون خ 4 در نوروز 1402 [+ساعت پخش تکرار]

«قرار بهشت» برنامه سحر شبکه پنج

ویژه برنامه «قرار بهشت» ساعت 2:30، با اجرای مجید یراق بافان و کارشناسی مهدی امین فروغی از کربلای معلی پخش می‌شود.

«دل آرام» برنامه سحر شبکه قرآن

برنامه‌ی «دل آرام» در سحرهای ماه رمضان به صورت زنده از حرم رضوی پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌های ویژه‌ای چون دعوت از جامعه قرآنی، مناجات خوانی اقوام شهرهای ایرانی، دعوت کارشناس (هدایت) و دعای سحر است.

«سر سفره خدا» برنامه سحر شبکه کودک

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

«سر سفره خدا» ویژه برنامه سحر ماه رمضان شبکه کودک است که حامد مدرس، امیر سهیلی و احسان مهدی آن را اجرا می‌کنند.

«سحرونه» در شبکه امید

«سحرونه» از برنامه های ماه رمضان 1402 است که اجرای آن را محمد میرزا زاده بر عهده دارد.

«وقت سحر» برنامه سحر شبکه افق

«وقت سحر» هم در فهرست برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون قرار دارد و اجرای آن را حامد عسکری بر عهده دارد.

ترتیل‌خوانی قرآن از شبکه‌های سیما

در ادامه‌ی معرفی برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون به ترتیل‌خوانی قرآن می‌‌رسیم.

در روزهای ماه مبارک رمضان شبکه یک هر روز ساعت ۵ صبح ترتیل‌خوانی قرآن را از مشهد مقدس حرم رضوی علیه السلام پخش می‌کند.

آوای ملکوتی قرآن کریم در شبکه دو سیما هم از ساعت ۱۱ صبح از حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) به صورت زنده طنین انداز می‌شود.

شبکه سه سیما جزء خوانی آیات کلام الله مجید را از ساعت ۱۴:۰۰ و از شهر مقدس قم بارگاه مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) روی آنتن می‌فرستد.

برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون

همچنین شبکه چهار از شیراز و حرم مطهر احمدابن موسی (ع) آیات مبارکه قرآن را از ساعت ۱۳:۳۰ برای روزه داران عزیز به صورت زنده پخش می‌کند.

ویژه برنامه انس با قرآن از شبکه پنج سیما هر روز به صورت زنده بعد از نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهر ری پخش می‌شود.

شبکه قرآن‌ و معارف سیما هم ترتیل جزءخوانی قرآن کریم را از مسجد مقدس جمکران ساعت ۱۰:۴۵ به صورت زنده پخش می‌کند.

شبکه افق ترتیل جزءخوانی آیه‌های رحمت الهی را ساعت ۱۶:۳۰ از حرم مطهر امام رضا (ع) صحن گوهرشاد به صورت زنده پخش می‌کند.

مومنان گرامی هر روز در ساعت ۱۲:۱۵ می‌توانند از شبکه امید، آوای ملکوتی قرآن کریم را از حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) شنوا باشند.

شبکه جام جم هم مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم را ساعت ۱۶:۰۰ از مسجد ثامن کیش برای روزه داران عزیز پخش می‌کند.

سوالات متداول

چه برنامه‌هایی در هنگام افطار ماه رمضان 1402 از تلویزیون پخش می‌شود؟

«مردم دوست داشتنی»، «چند روایت معتبر»، «محفل»، «زندگی پس از زندگی»، «تا نیایش»، «دریاب»، «چشمه»، «سفره نور»، «نسل قاسم» و «ماه ماه» 10 ویژه برنامه افطار شبکه‌های سیما است که پیش از لحظات معنوی افطار روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

ویژه برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان 1402 تلویزیون چه نام دارند؟

«ماه خدا»، «صبح روز بعد»، «ماه من»، «سحوری»، «قرار بهشت»، «دل آرام»، «وقت سحر»، «سحرونه» و «سر سفره خدا» نام 9 ویژه برنامه‌ است که شبکه‌های سیما در سحرهای ماه رمضان 1402 پخش می‌کنند.

 

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص برنامه های افطار و سحر ماه رمضان 1402 تلویزیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر