;
coinex

زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد

تاریخ و زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402 مشخص شد. داوطبان در هفته جاری فرصت دارند تا برای نوبت دوم کنکور 1402 نام نویسی کنند.

براساس ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط ابراهیم رئیسی در تاریخ 25 تیر 1402 که با عنوان «ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» منتشر شد، کنکور 1402 با تغییراتی نسبت به سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

در این مصوبه آمده است که دروس عمومی از آزمون سراسری حذف می‌شوند. علاوه‌براین، آزمون اختصاصی نیز شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی، دو بار در سال برگزار می‌شود. نتایح این آزمون‌ها نیز به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت؛ اما متقاضی فقط یک بار فرصت انتخاب رشته و پذیرش را دارد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دهمین آزمون استخدامی کشور آغاز شد

پذیرش کنکور 1402 در مرداد ماه 1402 انجام می‌شود و اگر متقاضی تمایلی به پذیرش نداشته باشد، می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کند و یا اینکه از نتیجه آزمون 1402 برای پذیرش در سال بعد استفاده کند. تاثیر سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم در کنکور 1402 و 1403 به ترتیب 40 و 50 درصد خواهد بود. تاثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازده و دوازدهم در کنکور 1404 برابر با 60 درصد است. در کنکور 1405 نیز نمرات سال‌های ده، یازده و دوازدهم در نظر گرفته می‌شود که تاثیر آن معادل 60 درصد خواهد بود.

زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402

روند نام‌نویسی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ از هشتم آبان آغاز شد و تا چهاردهم آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین بعد از این زمان ۲۲ آبان به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا نام‌نویسی کنند.

زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402 اعلام شد

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. بر اساس آمار ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دادند. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

نتیجه علمی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شامگاه نهم اسفند به صورت کارنامه حاوی نمرات خام روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان می‌توانستند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه خود را مشاهده کنند.

نام‌نویسی نوبت دوم کنکور 1402از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و بر اساس اخبار قبلی سازمان سنجش آموزش کشور تا ۲۱ فروردین ادامه خواهد داشت. آزمون نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ نیز صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و بعد از اعلام نتایج این دور از کنکور ۱۴۰۲ و انتشار کارنامه‌ها، داوطلبان در مرداد ماه وقت دارند انتخاب‌ رشته کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره زمان ثبت نام نوبت دوم کنکور 1402 چیست؟ به نظر شما برگزاری دو مرحله‌ای کنکور به نفع داوطلبان خواهد بود یا خیر؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر