;
coinex

زارع پور: با وجود فیلترینگ اینستاگرام، روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین در جریان است!

وزیر ارتباطات در اظهاراتی ضمن اشاره به متولی نبودن وزارت ارتباطات در بخش کسب‌وکارها از جریان یافتن روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین در‌حال‌حاضر خبر داد.

به باور وزیر ارتباطات براساس آمارهای بانک مرکزی و پست، با وجود فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ، در‌حال‌حاضر روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین در حال پیگیری است. زارع‌پور افزایش مرسولات پستی را دلیلی برای اثبات گفته‌های خود مبنی بر  طی شدن روند طبیعی کسب‌‌وکارها در شرایط کنونی قلمداد کرد.

همچنین وی ضمن اشاره به اینکه وزارت ارتباطات متولی کسب‌وکارها نبوده، اعلام داشت به علت اینکه این موضوع برای او اهمیت داشته، شخصاً آیین‌نامه سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی را پیگیری کرده است.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگویی مفصل با ایسنا، در مورد آخرین جزئیات از نتیجه نامه دفتر رئیس‌جمهوری درباره رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی بیان داشت: «ایجاد محدودیت و رفع محدودیت نه از سوی وزارت ارتباطات و نه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بوده است. آقای توانگر، نماینده محترم تهران در مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای به دفتر رئیس‌جمهوری نوشته و درخواستی را مطرح کرده بودند. دفتر ریاست‌جمهوری هم نامه را از جنبه کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به ما ارجاع دادند که بررسی کنیم.»

وی مجدداً در ادامه بر عدم مرجعیت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال جهت تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ و رفع فیلتر تأکید داشته و عنوان داشت که در این زمینه جلسه این کارگروه را تشکیل داده و وضعیت کسب‌وکارها را طی شش ماه اخیر و پس از ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم آمریکایی (اینستاگرام و واتس‌اپ)، مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: رئیس امور جهانی متا: میلیون‌ها ایرانی از اینستاگرام برای روشنگری در خصوص اعتراضات استفاده می‌کنند

روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین در حال پیگیری است!

زارع‌پور در ادامه ضمن اشاره به بررسی آمارهای بانک مرکزی و شرکت ملی پست اعلام داشت: «جمع‌بندی دوستان این شد که با وجود آسیب و بروز مشکل برای کسب‌وکارها در ماه‌های اول، اکنون روند طبیعی کسب‌وکارهای اینترنتی در جریان است؛ به‌طوری که آمار ترافیک شرکت ملی پست از نظر جابه‌جایی تعداد مرسوله‌ها نسبت به شهریورماه افزایش پیدا کرده است. این آمار در ماه‌های مهر و آبان کمی افت داشت، اما اکنون هم درآمد شرکت ملی پست و هم تعداد مرسوله‌ای که جابه‌جا می‌کند، افزایش پیدا کرده است.»

وزیر ارتباطات درباره علت اهمیت آمار شرکت ملی پست درباره چنین امری اظهار داشت: «بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی کالامحور هستند و بخش قابل‌توجهی از محصولات آن‌ها توسط پست جابه‌جا می‌شود. بعضی از پلتفرم‌های بزرگ در تهران و کلان‌شهرها خودشان شبکه توزیع دارند، اما عموماً و مخصوصاً کسب‌وکارهایی که در پلتفرم‌های خارجی بودند و اکنون در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، بسته‌های خود را به شرکت ملی پست می‌دهند. بنابراین اینکه حجم تجارت الکترونیکی، درآمد و تعداد مرسوله‌های پست افزایش پیدا کرده است، نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند؛ جدا از اینکه ممکن است به اشکال مختلف در پلتفرم‌های خارجی هم فعال باشند.»

روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین

زارع‌پور در پایان طی این جلسه، نسبت به بررسی اجرای آیین‌نامه سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی مصوب آبان‌ماه از سوی دولت تأکید داشت: «در این آیین‌نامه به دستگاه‌های مختلف مأموریت داده شده و در جلسه اخیر میزان پیشرفت این آیین‌نامه بررسی و مشخص شد. متأسفانه با وجود اینکه بعضی از دستگاه‌ها کارشان را به‌خوبی انجام دادند، مانند بحث معافیت‌های مالیاتی، اما بخش‌هایی از آیین‌نامه هنوز اجرا نشده است.»

طبق اعلام وی، کارگروهی جهت بررسی هر هفته این امر تشکیل شده و دستگاه‌هایی که در این بخش کم‌کاری کرده‌اند، برای دریافت تذکرات مورد نیاز به ریاست‌جمهوری اعلام خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ادعای وزیر ارتباطات مبنی‌بر طی‌شدن روند طبیعی کسب‌وکارهای آنلاین با وجود فیلترینگ‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تااینکه ایشون روند طبیعی کسب و کار رو چی بدونه

    خودم انلاین شاپم و با بدبختی وی پی ان میخرم و کار میکنم کلی هم هزینه میکنم درامدم یک سوم شده

    پلتفرم های خنده دار داخلی قابل قیاس با غول اینستاگرام نیستن

    این اقای وزیر قطع ارتباطات تنها کاری که بلده اینه با توهمات بیجا صندلیش رو محکم بگیره که از زیرش نکشن همین

    پاسخ