;
coinex

مجوز افزایش قیمت خودرو تا 70 درصد صادر شد!

شورای رقابت در جلسه اخیر خود مجوز افزایش قیمت خودرو داخلی را تا میزان 70 درصد صادر کرد. با‌این‌حال، میزان افزایش قیمت برخی از خودروها حتی بیشتر هم بوده است.

موضوع افزایش قیمت خودرو به‌دنبال عواملی همچون افزایش نرخ ارز در چند وقت اخیر یکی از دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود. در این خصوص نیز شنیده‌های مختلفی به گوش رسیده است که البته تمامی آن‌ها خبر از موج بزرگ گرانی می‌دادند. در همین راستا معاون خودرویی وزارت صمت اظهاراتی مبنی بر افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو داشت و سپس احتمال افزایش بیش از 70 درصدی قیمت خودروهای داخلی توسط مرکز ملی رقابت تایید شد. به دنبال این اتفاقات در اولین روز کاری سال 1402 قیمت خودروهای داخلی رکوردی را جابه‌جا کرد و حالا هم مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودرو در تعطیلات نوروز؛ ماجرا چیست؟

صدور مجوز افزایش قیمت خودرو

طبق اعلام «سپهر دادجوی توکلی»، مدیر روابط عمومی شورای رقابت، دستورالعمل افزایش قیمت خودروهای داخلی طی جلسه اخیر این شورا بررسی شده تا برای اطلاع‌رسانی به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه ابلاغ شود. همچنین دادجوی توکلی در مورد میزان افزایش قیمت خودرو با توجه به اظهارات پیشین در مورد افزایش 30 تا 70 درصدی اظهاراتی مشخصی را مطرح کرد. طبق توضیحات وی، افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت ماشین که قبلاً مورد بحث بود صحت ندارد؛ از آنجا که قیمت تعدادی از خودروها حتی کمتر از 30 درصد بیشتر شده و برخی دیگر نیز افزایش قیمت اندکی را به ثبت رسانده‌اند.

افزایش قیمت خودرو

اما، همان‌طور که پیش از آغاز سال نو شمسی پیش‌بینی می‌شد، بخشی از خودروها با افزایش قیمت بیش از 70 درصدی روبرو شدند! مدیر روابط عمومی شورای رقابت هم این امر را تایید کرده و بیان داشت که افزایش قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به بیش از حداکثر درصد اعلام‌شده خواهد رسید. وی در نهایت خاطرنشان کرد:

«قیمت تعیین‌شده خودروهای تولیدی غیرمونتاژی مختلف طی جلسه اخیر شورای رقابت، به‌شکل محرمانه به متولی جهت ابلاغ اعلام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص صدور مجوز افزایش قیمت خودرو به میزان 70 درصد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من تیبا میخوام بخرم

    پاسخ