;
coinex

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند. این وعده‌ای است که برخی مسئولین برای بازار خودرو در سال جدید داده‌اند.

بنابر آخرین شنیده‌ها، ایران خودرو، سایپا و بهمن موتور می‌خواهند، 8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار کنند. از این محصولات، چند محصول فیس‌لیفت شده توسط خودروسازان داخلی و چند محصول دیگر مونتاژ شده در کشور هستند که به‌زودی به بازار تزریق می‌شوند. البته پیش‌تر نیز اسامی این خودروها منتشر شده بود، اما حالا جزئیات دقیق‌تری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: مجوز افزایش قیمت خودرو تا 70 درصد صادر شد!

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند

به‌طور قطع می‌توان گفت حداقل ۸ خودرو جدید در سال جاری روانه بازار خواهد شد. چهار محصول از سایپا، دو محصول از ایران‌خودرو و دو محصول از بهمن موتور در آینده نزدیک در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. اما جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ کدامند؟

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند

محصولات سایپا در سال 1402

سایپا در سال جاری خودروهای اطلس، آریا، سهند و شاهین اتوماتیک را روانه بازار می‌کند. کراس‌اوور آریا براساس پلتفرم SP100 ساخته شده که همان پلتفرم به‌کاررفته برای تولید شاهین است. این ماشین از پیشرانه ME16 استفاده می‌کند و به گیربکس دستی و احتمالاً اتوماتیک مجهز خواهد بود. از طرف دیگر، اطلس به‌عنوان فیس لیفت جذاب‌تر کوییک با موتور M15 روانه بازار می‌شود. این موتور حدود ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور داشته و به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است. هنوز مشخص نیست آیا نسخه اتومات این ماشین در آینده در دسترس خریداران قرار می‌گیرد یا خیر.

سهند سایپا نام یکی دیگر از جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ است، ولی درحقیقت فیس لیفت ساینا به شمار می‌آید. سهند جایگزین تیبا و ساینا بوده و از موتور M15 استفاده می‌کند. برخلاف اطلس، گفته می‌شود سایپا قصد دارد نسخه اتوماتیک CVT این ماشین را نیز به بازار عرضه کند. چهارمین محصول سایپا، نسخه اتوماتیک خودروی شاهین است که البته به امکانات بیشتری ازجمله سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، آنتن بال کوسه‌ای و… مجهز خواهد بود.

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند
سایپا اطلس

محصولات شرکت ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۲

کراس‌اوور ری‌را و هاچ‌بک TF21 نیز در لیست جدیدترین خودروهای داخلی ۱۴۰۲ قرار می‌گیرند که متعلق به شرکت ایران‌خودرو هستند. این دو ماشین به‌عنوان جایگزینی برای خودروهای پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۶ روانه بازار می‌شوند. ری‌را در نسخه پایه به موتور TU5+ و در نسخه ممتاز به موتور EF7 مجهز بوده و از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. هاچ‌بک TF21 نیز در زیر کاپوت خود از موتور TU5+ بهره می‌گیرد که می‌تواند ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور به‌وجود آورد.

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند
TF21 ایران‌خودرو

محصولات بهمن موتور در سال 1402

بهمن موتور نیز در سال جدید دو مدل مونتاژی متفاوت از برند فیدلیتی را در دسترس خریداران قرار می‌دهد. فیس لیفت فیدلیتی پرایم با نام فیدلیتی پرستیژ به‌عنوان یکی از جدیدترین خودروهای بهمن موتور در سال ۱۴۰۲ روانه بازار می‌شود. موتور توربوشارژ مجهز به فناوری GDI با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر، قوای محرک فیدلیتی پرستیژ را تأمین می‌کند. این موتور به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر متصل است.

دیگر محصول بهمن موتور به نام فیدلیتی XB1 از لحاظ پلتفرم متفاوت با مدل‌های قبلی است. این خودرو با نام اصلی جتور داشنگ روی پلتفرم کانلون سوار است که یکی از پلتفرم‌های جدید چری به‌حساب می‌آید. در بخش قوای فنی، XB1 همانند نسخه پرستیژ عمل می‌کند.

8 خودرو جدید در سال 1402 روانه بازار می‌شوند

در کنار این موارد، عرضه سری جدید خودروهای هیبریدی توسط مدیران خودرو در مدل‌های مختلف، نسخه اتوماتیک وانت جک‌تی 8 توسط کرمان موتور، دو مدل هیبریدی و فول آپشن لاماری توسط آرین پارس موتور و انبوهی از خودروهای وعده‌داده‌شده وارداتی نیز در سال 1402 برنامه‌ریزی شده است که امید می‌رود زمینه لازم را برای خاموش‌کردن آتش التهاب در بازار خودرو فراهم آورد.

یشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عرضه 8 خودرو جدید در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام اگرواقعان وارد بازاربشودوجایگزین شودخوبه وایت خودروازلحاظ شکل ظاهری بسیارزیباوخوش پسندهست

    پاسخ