;
coinex

توافق وزارت ارشاد و صداوسیما برای نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر

وزارت ارشاد و صداوسیما برای نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر به توافق رسیدند. هرکدام از این دو ارگان وظایفی در این‌خصوص دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

براساس اعلام سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توافق وزارت ارشاد و صداوسیما برای نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر عملی شد. با این وجود نظارت در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی، شورای ساخت و … بیشتر خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که تولیدات حوزه صوت و تصویر در آینده چگونه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیا باید منتظر تعطیلی شبکه نمایش خانگی باشیم؟

نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر پیچیده‌تر می‌شود

سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صوت و تصویر فراگیر، هم صداوسیما وظایفی دارد و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «درخصوص حدود و تفکیک وظایف هر دو دستگاه در حوزه صوت و تصویر فراگیر توافقاتی صورت گرفته است.»

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

یکی از موارد توافق‌مان این بود که دو نفر از وزارت فرهنگ در شورای ساخت و دو نفر هم در شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی معرفی شوند؛ که این اتفاق رخ داده است.

نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر پیچیده‌تر می‌شود

وی با اظهار امیدواری در رابطه با تفکیک وظایف و توافق با صداوسیما، بیان کرد: «امیدواریم با این تفکیک وظایف و توافق و همدلی ایجاد شده، نهایتاً شاهد تقویت و تعالی تولیدات و محتوای فضای مجازی و قانون‌مداری در حوزه صوت و تصویر فراگیر باشیم.»

هاشمی همچنین گفت:

ما در وزارت فرهنگ به این باور داریم که کسب و کارهای حوزه صوت و تصویر فراگیر و اقبال مردم که با توجه به ذائقه جهانی در استفاده از فضای مجازی، طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده و هست و این مسئله یک فرصت برای فضای فرهنگی و هنری امروز جامعه ایرانی به شمار می‌رود.

او در پایان افزود: «درباره نمایش خانگی، با نگاه فرصت‌محور باید به دنبال شیوه‌های جدیدی در نظارت و همراه‌سازی تولیدکنندگان باشیم تا سلامت محتوا، نظارت‌پذیری و اقتصاد پلتفرم‌ها را توأمان تضمین کرد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص نظارت در حوزه صوت و تصویر فراگیر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر