;
coinex

عرضه خودرو در بورس کالا برای همیشه متنفی شد

سخنگوی شورای رقابت ضمن اشاره به توقف عرضه خودرو در بورس کالا برای همیشه اعلام کرد که بورس و وزارت صمت حق تصمیم‌گیری درباره عرضه خودرو به این روش را ندارند.

«اسماعیل شجاعی»، سخنگوی شورای رقابت ضمن اشاره به پایان همیشگی عرضه خودرو در بورس کالا بیان داشت: «این موضوع از سه ماه قبل قطعی شده بود.»

وی در ادامه اضافه کرد: «بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه خودرو به این روش حق تصمیم‌گیری ندارند و در واقع تصمیم آنها غیرقانونی بوده است.»

بیشتر بخوانید: دستور قاطع وزارت صمت برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده خرید خودروهای وارداتی

توقف عرضه خودرو در بورس کالا برای همیشه

شجاعی با بیان اینکه فروش خودرو در بورس کالا به صورت مزایده‌ای در هیچ کجای دنیا رایج نیست، اعلام کرد: «عرضه خودرو در بورس تصمیم اشتباهی بود و حتی در ابتدا شورای رقابت نیز به اجرای آن اعتراض کرده بود. در همین راستا عرضه ماشین در بورس دیگر در دستور کار قرار ندارد و از سه ماه گذشته این تصمیم قطعی شده است.»

عرضه خودرو در بورس کالا

وی در ادامه بیانات خود افزود:

«عرضه خودرو در بورس کالا صرفاً برای دولت سودآور بوده و در این روش به حقوق مصرف‌کنندگان توجه نمی‌شد. در حقیقت هرچند این طرح مناسب خودروسازان بود، اما یکی از مهم‌ترین معایب آن ضرری بود که برای مصرف‌کنندگان در پی داشت.»

سخنگوی شورای رقابت در پایان خاطرنشان کرد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح فروش خودروها در سامانه متمرکز را پذیرفته و این طرح نیز در حال اجرا است. اخیرا ثبت نام برای پیش فروش خودروها انجام شده و با استفاده از روش نوبت‌دهی نیز محصولات خودروسازان به مشتریان عرضه می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توقف عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما را به خدا بدون ترس از دلالان قیمت واقعی کارخانه را اعلام کنید و از قمار خودرو دست بردارید. به خدا مردم عادی در خوراک خود مانده اند و این دلالها هستند که سود سفته بازی خودرو و اختلاف زیاد آن با کارخانه را از جیب بیت المال می برند.
    قیمت خودرو را شناور و واقعی کنید و پول آن را برای اشتغال و مسکن خرج کنید

    پاسخ