;
coinex

مدل هوش مصنوعی جدید متا با توانایی تشخیص اشیا معرفی شد

مدل هوش مصنوعی جدید متا با توانایی تشخیص اشیا معرفی شد. متا دومین مدل هوش مصنوعی خود از یک ماه پیش تا به الان را معرفی کرد.

مدل هوش مصنوعی جدید متا قادر است اشیاء موجود در تصاویر حتی اشیائی که تا حالا ندیده است را شناسایی کند. این مدل هوش مصنوعی دومین تلاش متا در حوزه هوش مصنوعی به‌منظور رقابت با بزرگانی همچون ChatGPT است. نام این مدل هوش مصنوعی Segment Anything است که می‌تواند با دیگر مدل‌‌های هوش مصنوعی نیز تعامل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تصاویر جذاب از سلفی‌های شخصیت‌های بزرگ تاریخی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند؛ از گاندی تا چنگیز خان مغول!

مدل هوش مصنوعی جدید متا معرفی شد

هوش مصنوعی معمولاً براساس داده‌های موجود آموزش داده می‌شود تا بتواند قابلیت‌هایی مثل تشخیص اشیاء را ارائه دهد. اکنون متا برای تشخیص اجسام با هوش مصنوعی بدون نیاز به آموزش، راهکار خلاقانه‌ای به‌نام Segment Anything را معرفی کرده است؛ هوش مصنوعی جذابی که می‌تواند اجسام مختلفی که حتی آن‌ها را قبلاً ندیده است، شناسایی کند. برای تشخیص اشیاء با مدل هوش مصنوعی جدید متا می‌توان روی آن‌ها کلیک کرد. علاه‌براین امکان تشخیص اجسام با این مدل ازطریق پیام‌های متنی وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید کلمه‌ی Cat را تایپ کنید و هوش مصنوعی متا همه‌ گربه‌های موجود در تصویر را تشخیص خواهد داد.

به گزارش انگجت، Segment Anything همچنین می‌تواند با مدل‌های هوش مصنوعی دیگر کار کند. این ویژگی امکان ایجاد مدل‌های سه‌بعدی اجسام را با استفاده از تصویر آن‌ها و ازطریق هدست‌های واقعیت ترکیبی ایجاد کند. مدل هوش مصنوعی جدید متا همچنین نیاز به آموزش‌های اضافه را کاهش می‌دهد.

مدل هوش مصنوعی جدید متا معرفی شد

امکان دانلود مدل هوش مصنوعی جدید متا و مجموعه داده‌های آن با مجوزهای غیرتجاری فراهم خواهد شد. این یعنی نمی‌توان از Segment Anything برای ساخت محصولات استفاده کرد و هدف از توسعه‌ این فناوری در درجه‌ی اول، تحقیق و گسترش دسترسی است. غول رسانه‌های اجتماعی درحال حاضر از تکنولوژی مشابهی برای تعدیل محتوای ممنوعه، پیشنهاد پست‌ به کاربران و برچسب‌گذاری تصاویر در پلتفرم‌های خود استفاده می‌کند.

توسعه‌دهندگان می‌گویند نسخه‌ی کنونی Segment Anything نقص‌هایی دارد و شاید برخی جزئیات را ارائه ندهد. علاوه‌براین مدل مذکور در تعیین مرزهای برخی اجسام خیلی دقیق عمل نمی‌کند. اگرچه این مدل هوش مصنوعی درخواست‌‌های دریافتی را به‌طور لحظه‌ای مدیریت می‌کند اما برای پردازش برخی از آن‌ها نیاز به زمان دارد. متا همچنین اعلام کرده است احتمالاً در آینده برخی مدل‌های جدیدتر هوش مصنوعی می‌توانند عملکردی بهتر از Segment Anything ارائه دهند.

قرار نیست هوش مصنوعی جدید متا را در چت‌بات‌ها یا دستگاه‌هایی که به تشخیص سریع اجسام نیاز دارند ببینید. به‌هر حال، مدل‌هایی مثل Segment Anything می‌توانند در مواردی که امکان آموزش دادن هوش مصنوعی با داده‌های موجود فراهم نیست، بسیار مفید واقع شود. به‌عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از این فناوری برای همگام‌شدن با حجم سرسام‌آور محتوای درحال رشد خود بهره ببرند. درواقع به‌نظر می‌رسد متا به‌دنبال استفاده از فناوری دید رایانه‌ای در پلتفرم‌ها و محصولات خود است.

متا از مدتی قبل سعی کرده است پیشرفت‌های خود را در حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌اشتراک بگذارد. می‌توان گفت توانایی این شرکت در هوش مصنوعی درسطح بزرگانی مثل گوگل و مایکروسافت است. شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ درحال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای ارائه‌ شخصیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی در برنامه‌های اجتماعی خود بوده و می‌تواند از مزیت‌های جذاب Segment Anything برای رسیدن به این هدف استفاده کند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره مدل هوش مصنوعی جدید متا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر