;
coinex

مدیرعامل گوگل از اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل در آینده نزدیک خبر داد

اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل در آینده نزدیک انجام می‌شود تا گوگل از قافله رقابت با مایکروسافت عقب نماند.

سوندار پیچای مدیرعامل گوگل خبر از اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل در آینده نزدیک داد. با وجود اینکه موتور جستجوی بینگ به هوش مصنوعی جدید مایکروسافت مجهز شده است؛ گوگل دیر یا زود باید پشتیبانی از این تکنولوژی را به موتور جستجوی خود اضافه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: گوگل بروزرسانی جدیدی برای چت بات Bard ارائه کرد

اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل در آینده نزدیک

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مصاحبه‌ اخیر خود با وال‌استریت ژورنال اعلام کرد شرکت متبوعش قصد دارد هوش مصنوعی مکالمه‌محور را به محصول اصلی خود یعنی موتور جستجو، اضافه کند. در این مصاحبه از پیچای سوال شد: «آیا مردم می‌توانند از گوگل سؤال بپرسند و در بخش جستجو از مدل زبانی بزرگ (LLM) آن استفاده کنند؟» مدیرعامل گوگل به این سؤال پاسخ مثبت داد و گفت:

گوگل از قبل اعلام کرده بود مدل زبانی بزرگ را به موتور جستجو اضافه خواهد کرد اما این اولین‌بار است که ما برنامه‌های خود را برای ادغام ویژگی چت‌بات هوش مصنوعی اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل گوگل از اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل در آینده نزدیک خبر داد

اقدام گوگل برای افزودن چت‌بات هوش مصنوعی به موتور جستجوی این شرکت چندان غیرمنتظره نیست زیرا مایکروسافت از مدتی قبل نسخه‌ جدید بینگ را منتشر کرده است که از هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI برای ارائه‌ پاسخ‌های کامل با لحنی شبیه انسان بهره می‌برد.

به‌هر حال گوگل اکنون ۹۳٫۴ درصد از سهم بازار موتورهای جستجوگر را دراختیار دارد و قطعاً اضافه شدن چت‌بات به این سرویس می‌تواند تأثیر بسیار بزرگ‌تری بر آینده‌ صنعت جستجو داشته باشد. پیچای همچنین چت‌بات هوش مصنوعی را راهکاری برای گسترش کسب‌وکارهای گوگل توصیف کرد و آن را تهدید نمی‌داند.

گوگل هوش مصنوعی مکالمه‌محور خود موسوم‌ به Bard را به‌عنوان محصولی جداگانه معرفی کرده است. انگجت می‌نویسد، این شرکت به‌وضوح از ChatGPT عقب مانده بود و پاسخ‌های نادرست چت‌بات غول جستجوی اینترنت سروصدای زیادی در فضای رسانه‌های فناوری ایجاد کرد. پیچای اخیراُ اعلام کرده است شرکتش به‌زودی مدل زبانی قدرتمندتری را ارائه خواهد کرد تا از فاصله‌ خود با ChatGPT بکاهد.

درحالی‌که گوگل تلاش می‌کند به هدف پیچای برای افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری دست یابد، برخی از کارکنان خود را اخراج کرده است و اکنون با تمرکز بیشتر روی محصولات جدید هوش مصنوعی کار می‌کند. این شرکت برای افزایش کارآمدی خود تصمیم دارد امکان همکاری بیشتر بین واحدهای مختلف ازجمله Google Brain و DeepMind را فراهم سازد. پیچای می‌گوید: «انتظار همکاری بسیار گسترده‌تری را میان واحدهای هوش مصنوعی گوگل داشته باشید.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر