;
coinex

7 خودرو ایرانی جدید توسط وزارت صمت معرفی شدند؛ عرضه در طول سال 1402

وزارت صمت طی گزارش سالانه خود خبر از عرضه 7 خودرو ایرانی جدید برای سال 1402 داده که در کنار سایر محصولات مونتاژی جدید روانه بازار خواهند شد.

براساس این گزارش، این 7 خودروی جدید به عنوان محصولاتی با نشان و نام ایرانی روانه بازار و در کنار سایر محصولات مونتاژی عرضه خواهند شد. همچنین همراه نام این خودروها، برنامه و زمان عرضه آن‌ها نیز از طرف این وزارتخانه ذکر شده است.

شرکت‌هایی که تا پایان سال 1402 هفت خودروی جدید را با نام تجاری خود روانه بازار می‌کنند، عبارتند از شرکت‌های ایران خودرو، پارس خودرو، سایپا، سایپا سیتروئن و کرمان موتور. در ادامه این گزارش به نام 7 خودروی ایرانی جدید که در برنامه وزارت صمت برای سال 1402 قرار دارد، اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: با وجود اعتراض معاون رئیس جمهور، افزایش چشمگیر قیمت خودرو قطعی است!

عرضه 7 خودرو ایرانی جدید در سال 1402

طبق برنامه ایران خودرو در نیمه دوم سال 1402، شاهد عرضه رسمی دو محصول ملی جدید با نشان تجاری این برند ایرانی خواهیم بود. در همین راستا کراس اوور ری‌را در مرحله تست‌های فنی قرار گرفته و به احتمال فراوان در تابستان 1402 نمونه‌های نهایی آن به تولید خواهند رسید. محصول دیگر TF21 بوده که یک هاچ بک کلاس B است که در اواخر امسال جایگزین خانواده پژو 206 و 207i خواهد شد و هنوز در مرحله تولید نمونه‌های اولیه قرار دارد.

7 خودرو ایرانی جدید 7 خودرو ایرانی جدید

همچنین سایپا قصد دارد تا در کنار اطلس، شاهین CVT، شاهین پلاس ME16 و کوییک GX دو محصول دیگر را برای نخستین بار در سال 1402 روانه بازار کند. آریا یک کراس اوور یا همان هاچ بک کراس پلتفرم SP100 بوده که در نیمه دوم سال جاری با پیشرانه دو لیتری احتراق طبیعی GDi برند میتسوبیشی و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT برای کاربران عرضه خواهد شد. پاژ نیز نمونه دیگری از محصول مشترک گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو بوده که با نشان سایپا و مطابق باپلتفرم رنو کویید به تولید خواهد رسید. این محصول را در اواخر سال 1402 مشاهده خواهیم کرد.

7 خودرو ایرانی جدید

7 خودرو ایرانی جدید

از طرفی اعلام شده است که شرکت پارس خودرو نمونه اولیه کادیلا را وارد خط تولید خود کرده است. کادیلا درواقع همان تندر 90 ایرانیزه و توسعه یافته بوده که با پیشرانه ME16 روانه بازار خواهد شد و احتمالا طی ماه‌های آینده از سوی گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو معرفی خواهد شد. این خودرو یک محصول جدید برای سال 1402 محسوب می‌شود و به همراه این پروژه، پارس خودرو قصد عرضه سهند تحت برند اختصاصی خود را نیز دارد.

7 خودرو ایرانی جدید 7 خودرو ایرانی جدید

همچنین در نمایشگاه تحول صنعت خودروی 1401، شرکت کرمان موتور اقدام به رونمایی از یک سدان کلاس C مطابق با پلتفرم جک J4 کرد. درحال‌حاضر وزارت صمت نام این خودرو را ایگل اعلام کرده و در نیمه دوم سال 1402، باید شاهد ورود این خودرو به بازار باشیم. ایگل درواقع نام یک روستا و منطقه در استان تهران بوده که در گفتار و نوشتار ایگُل و ایگِل نیز نامیده می‌شود. به همین جهت باید اشاره داشت که نام ایگل برای سدان کرمان موتور علاوه‌بر داشتن مفهوم ایرانی، تا حدی در گفتار به معنی انگلیسی عقاب هم شباهت فراوانی دارد.

7 خودرو ایرانی جدید

در نهایت پروژه C3-XR نیز با نام تجاری سیلک روانه بازار خواهد شد و این خودرو تحت برند سایپا سیتروئن متولی عرضه خواهد شد. کراس اوور سیلک اواخر سال 1402 رونمایی خواهد شد و از نظر ابعادی به پژو 2008 و ری‌را شباهت زیادی دارد. نام منتخب برای این کراس اوور به منطقه‌ای باستانی در نزدیکی کاشان اشاره دارد و در گفتار و نوشتار سیَلک (Sialk) تلفظ و نوشته می‌شود.

7 خودرو ایرانی جدید

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنامه وزارت صمت برای عرضه 7 خودرو ایرانی جدید در سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر