;
coinex

طرح ترافیک 1402 آغاز و جزئیات آن اعلام شد [+نرخ جدید ورود به محدوده طرح ترافیک]

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران از آغاز طرح ترافیک 1402 و افزایش نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک خبر داد.

بنابر اعلام عمار سعیدیان‌فر، افراد می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن تهران من، طرح ترافیک را رزرو کنند. شهروندان می‌توانند به صورت هفتگی، (از چهارشنبه هفته قبل) و یا به‌صورت روزانه، عملیات رزرو را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: رانا پلاس توسط ایرانخودرو معرفی شد [+مشخصات فنی و امکانات]

نرخ تردد طرح ترافیک 1402

طرح ترافیک 1402 از فردا، دوشنبه 14 فروردین آغاز می‌شود. نرخ تردد در محدوده طرح ترافیک امسال 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

عمار سعیدیان‌فر با بیان اینکه کمافی‌السابق هر شهروند دارای پلاک با سرشماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور نصف تعرفه عوارض تردد در  محدوده طرح ترافیک از وی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: تهرانی‌ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند، البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

طرح ترافیک 1402 از فردا آغاز می‌شود [+نرخ جدید ورود به محدوده طرح ترافیک]
آغاز طرح ترافیک 1402 از فردا
سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیرگذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، به گونه‌ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

به گفته وی، اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، تشریح کرد: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی گفت: همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزارو ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح ترافیک 1402 و افزایش نرخ تردد در محدوده طرح ترافیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر