;
coinex

چت بات علی بابا برای رقابت با ChatGPT به زودی معرفی می‌شود

چت بات علی بابا جدیدترین محصول حوزه هوش مصنوعی بوده که به عنوان رقیب ChatGPT از سوی شرکت چینی علی بابا آزمایش‌های اولیه خود را آغاز کرده است.

شرکت علی‌بابا نامی است که به عنوان غول تجارت الکترونیک چین شناخته می‌شود. این شرکت هم‌اکنون مشغول اجرای طرح ساخت یک مدل هوش مصنوعی جدید بوده و در همین راستا از کاربران جهت آزمایش چت ‌بات علی بابا موسوم به Tongyi Qianwen دعوت به عمل آورده است. این چت‌بات در پی رقابت با ChatGPT طراحی شده که در ماه‌های اخیر هیاهوی فراوانی را میان مردم ایجاد کرده است.

درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد ویژگی‌های Tongyi Qianwen در اختیار نداریم، بااین‌حال بخش کسب‌وکار ابری علی‌بابا سه‌شنبه همین هفته از برگزاری رویدادی جهت معرفی رسمی این چت‌بات خبر داد. پس از این مراسم امکان ارائه مقایسه دقیق‌تری بین این هوش مصنوعی، ChatGPT، بینگ مایکروسافت و بارد گوگل خواهیم داشت.

طبق گزارش رویترز، علی‌بابا فعلاً در پی شرکت‌هایی است که جهت آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی آن‌ها اعلام آمادگی کنند. ظاهراً این چت‌بات نه برای عموم کاربران، بلکه به‌منظور بهره‌مندی تجاری از سوی کسب‌وکارها تهیه شده است. علی‌بابا در همین راستا مکاتباتی را از طریق WeChat با شرکت‌های مختلف به انجام رسانده تا آزمایش این نرم‌افزار را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: شکایت از ChatGPT ؛ پای چت‌بات OpenAI به دادگاه باز می‌شود؟

جزئیاتی از چت بات علی بابا

به گزارش خبرگزاری South China Morning Post، مشتریان تجاری این شرکت امکان دسترسی به این چت‌بات از طریق اکانت رسمی WeChat کسب‌وکار ابری علی‌بابا را دارند. افرادی که قصد دستیابی به چنین امری را دارند، می‌توانند شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در اختیار این شرکت گذاشته تا با آن‌ها ارتباط برقرار شود.

چت بات علی بابا

با عنایت به رقابت سنگین شرکت‌های فناوری در حوزه هوش مصنوعی، در صورتی که چت‌بات Tongyi Qianwen مزایای خاصی نسبت به محصولات رقبا ارائه کند، سایر شرکت‌ها نیز طبیعتاً فعالیت‌های خود را گسترش خواهند داد و به‌دنبال توسعه مدل‌های خود خواهند رفت تا از این رقابت جا نمانند.

به ادعای بلومبرگ، نام چت بات علی ‌بابا برگرفته از «منسیوس»، فیلسوف چینی، بوده و ترجمه آن تقریباً معادل «حقیقت هزاران سؤال» خواهد بود. به‌نظر باتوجه به اینکه وب‌سایت مربوط به این سرویس صرفاً به زبان چینی ارائه شده است، عرضه این مدل هوش مصنوعی با زبان‌های دیگری دور از تصور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت چت بات علی بابا برای رقابت با ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر