;
coinex

وجوه واریزی به حساب‌های تجاری نیز مشمول مالیات می‌شود

طبق تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی کلیه وجوه واریزی به حساب‌های تجاری در سه دسته به عنوان مبنای محاسبه مالیات در کشور قرار خواهند گرفت.

براساس ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال 98 به تصویب مجلس رسید، بانک مرکزی مکلف به اختصاص کد یکتا برای هر یک از دستگاه‌های کارتخوان شد. به‌دنبال آن کد یکتا به عنوان مبنای شناسایی حساب‌های تجاری و محاسبه مالیات طبق تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان انتخاب شد.

همینطور مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار، در صورت ثبت بیش از 100 تراکنش در ماه برای یک حساب بانکی و جابه‌جایی 35 میلیون تومان طی همین تعداد تراکنش‌ها، آن تراکنش تحت عنوان تراکنش تجاری شناسایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معافیت مالیاتی کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی توسط مجلس تصویب شد

کلیه وجوه واریزی به حساب‌های تجاری مشمول مالیات خواهد بود!

براساس گزارش تسنیم، هم‌اکنون طبق تصمیم جدید سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای اعلام شده است که تمامی وجوه واریزی به حساب‌های تجاری از کلیه روش‌ها اعم از درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش محسوب شده و از این پس طبق تاکید این سازمان مبنای محاسبه مالیات خواهند بود.

وجوه واریزی به حساب‌های تجاری

سازمان امور مالیاتی طی این اطلاعیه متذکر شده است:

«مودیان مالیاتی توجه داشته باشند به گونه‌ای اقدام نمایند که صرفا مبالغ ناشی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری به حساب‌های مذکور واریز شود.»

سازمان امور مالیاتی از رصد مستمر حساب‌های غیرتجاری هم خبر داده و خاطرنشان کرد: «چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به حساب‌های غیرتجاری واریز شود و در اظهارنامه‌های مالیاتی ابراز نشود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشمول مالیات بودن وجوه واریزی به حساب‌های تجاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر