;
coinex

بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ منجر به افشای اطلاعات حساس این شرکت توسط ChatGPT شد

هوش مصنوعی کمک فراوانی به فضای کسب‌وکارها داشته ولی بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ در ارتباط با چت‌بات ChatGPT منجر به افشا اطلاعات حساس سامسونگ شده است.

چت‌باتChatGPT به عنوان یک ابزار مفید در حوزه هوش مصنوعی با ویژگی‌های چشمگیر جهت تسریع کارها شناخته می‌شود. چت‌بات هوشمند شرکت OpenAI توانایی خلاصه‌سازی متون طولانی از جمله متن ثبت شده از جلسات مهم را دارد و نکات اصلی آن را استخراج کند. درحال‌حاضر نیز یکی از کارکنان سامسونگ اعلام کرده که جهت خلاصه‌سازی و نکته‌برداری از فایل یک جلسه، محتویات آن را در ChatGPT قرار داده است.

با این‌حال نکته مهم این است که با ارائه هرگونه اطلاعات به ChatGPT، آن اطلاعات جهت آموزش این سیستم بهره‌برداری خواهد شد و احتمال استفاده از آن‌ها برای پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران در آینده وجود دارد. البته که به‌نظر بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ در ارائه اطلاعات محرمانه شرکت به ChatGPT ناشی از بی‌اطلاعی آن‌ها از چنین موضوع مهمی بوده است. به‌هرحال این امر برای شرکت سامسونگ خطر بزرگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: شکایت از ChatGPT ؛ پای چت‌بات OpenAI به دادگاه باز می‌شود؟

بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ در ارائه اطلاعات محرمانه به ChatGPT

طبق گزارش اکونومیست کره، درست هنگامی که بخش نیمه‌رسانای سامسونگ مجوز بهره‌برداری از ChatGPT را به کارکنان خود اعطا کرد، اطلاعات محرمانه این شرکت حداقل سه بار پیاپی برای این چت‌بات افشا شده است. درواقع ابتدا یکی از این کارکنان از چت‌بات درخواست بررسی کد منبع دیتابیس حساسی جهت یافتن خطا‌ها را داشته، کارمند دیگری نیز جهت بهینه‌سازی کد از این چت‌بات بهره برده و یکی دیگر از کارکنان نیز اقدام به اشتراک‌گذاری متن جلسه‌ای مهم با ChatGPT کرده است.

بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ

مطابق با گزارش انتشار یافته، سامسونگ بعد از اطلاع از این امر محدودیتی یک کیلوبایتی یا 1024 کاراکتری برای ارتباط کارکنان با ChatGPT مدنظر قرار داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که مشغول بررسی عملکرد سه کارمند مذکور بوده و جهت جلوگیری از اشتباهات آینده قصد ارائه چت‌بات اختصاصی سامسونگ را دارد.

این در حالی است که سیاست داده‌های ChatGPT صراحتاً اعلام می‌کند که اگر کاربر گزینه استفاده از داده‌های خود را غیرفعال نکند، این ابزار از داده‌های ارائه شده به‌منظور آموزش مدل‌های خود بهره می‌برد. از سوی دیگر نیز شرکت اوپن‌ای‌آی به وضوح از کاربران این چت‌بات درخواست داشته تا از اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس جلوگیری کنند زیرا «امکان حذف اطلاعات از تاریخچه وجود ندارد.» تنها راه حذف اطلاعات شناسایی فردی در ChatGPT نیز حذف حساب کاربری بوده که فرایند آن تا 4 هفته به طول خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بی‌احتیاطی کارمندان سامسونگ در پی افشای اطلاعات حساس این شرکت توسط ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر