;
coinex

راهنمای کامل خرید و ثبت دامنه

انتخاب نام دامنه یکی از مراحل مهم برای هر کسب و کار آنلاین است که قصد دارد در فضای وب حضور داشته باشد. در مقایسه با کسب و کارهای قدیمی انتخاب نام دامنه دقیقاً مثل انتخاب نام یک مغازه است. در این مطلب ما جامع‌ترین راهنمای خرید و ثبت دامنه را برای شما آورده‌ایم تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

اگر در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دامنه چیست؟

دامنه‌ها آدرس سایت‌ها هستند و به کاربران کمک می‌کنند که بتوانند به راحتی سایت مورد نظر خود را پیدا کنند. در مقایسه با زندگی واقعی، مراجعه به سایتی که دامنه آن را نمی‌دانید، درست مثل پیدا کردن خانه یا مغازه‌ای است که آدرس آن را نداشته باشید. غیرممکن به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

اگر بخواهید ابتدای شکل گیری مفهومی به نام دامنه را بدانید، لازم است ابتدا با پروتکل اینترنت یا Internet Protocol آشنا شوید. پروتکل اینترنت شیوه‌ای استاندارد برای ارسال و مسیریابی بسته‌های داده در شبکه‌های کامپیوتری است و این کار را با استفاده از آدرس‌های آی‌پی (IP address) انجام می‌دهد.
آی پی یک پروتکل اینترنتی آدرس آی پی (IP address) شامل مجموعه‌ای از اعداد است که نشان دهنده آدرس منحصر به فرد برای هر کاربر و یا دستگاه متصل به اینترنت است. با گذشت زمان و افزایش کاربرد روزمره اینترنت در زندگی مردم به خاطر سپردن آی پی های متعدد دشوار بود. در همین نقطه بود که کارشناسان دامنه یا domain را ابداع کردند.

چگونه یک دامنه خوب انتخاب کنیم؟

یکی از از مسائلی که هر کسب و کاری در ابتدای کار خود با آن درگیر است نکاتی است که باید در هنگام ثبت دامنه به آن توجه کنند. در ادامه به صورت خلاصه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم:

  • دامنه انتخاب شده باید کوتاه باشد تا به راحتی در ذهن کاربر ماندگار شود.
  • نام دامنه باید از نظر نگارشی آسان باشد و ترجیحاً املای متفاوتی نداشته باشد. برای مثال دامنه. Dane.ir را در نظر بگیرید. این دامنه ممکن است به شکل Daneh.ir نیز توسط کاربران جستجو شود که این جستجو کاربر را به مقصد خود نمی‌رساند.
  • نام دامنه انتخابی باید با حوزه کسب و کار شما مرتبط باشد، تا نوعی ارتباط ذهنی برای کاربران ایجاد کند.
  • قبل از انتخاب نام دامنه حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و همچنین بررسی رقبای حوزه خود را نیز فراموش نکنید.
  • استفاده از خط تیره و اعداد در نام دامنه را فراموش کنید. این کار این کار ممکن است کاربران سایت شما را در هنگام جستجو گیج کند و از آسانی نام دامنه شما بکاهد.
  • در ثبت دامنه بلند مدت فکر کنید چرا که دامنه شما یکی از بزرگترین عناصر کسب و کار شماست و تغییر آن می‌تواند هزینه‌های زیادی برای رتبه بندی، سئو و برندینگ شما به همراه داشته باشد.

یکی نکات کلیدی و مهم در ثبت دامنه توجه به کلمه کلیدی (keyword) است. تحقیقات و تجربیات نشان می‌دهد که گنجاندن کلمه کلیدی کسب و کار در نام دامنه می‌تواند تاثیرات مثبتی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد. علاوه‌براین انتخاب هاستینگ مطمئن برای خرید دامنه نیز یکی از مراحل مهم به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب  یکی از بزرگ‎ترین شرکت‌های میزبانی وب ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد. از طریق همکاری با این شرکت (هاست ایران) دامنه مورد نظر خود را با بیشترین مزیت ثبت کنید.

ثبت دامنه در هاست ایران

درباره اهمیت انتخاب نام دامنه و چگونگی تصمیم‌گیری بهینه در این زمینه اطلاعاتی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. بعد از انتخاب دامنه نوبت به خرید می‌رسد. یکی از خدماتی که شرکت‌های میزبانی وب به کاربران ارائه می‌دهند ثبت دامنه است. همانطور که احتمالا می‌دانید تعرفه ثبت دامنه با توجه به نوع دامنه می‌تواند متفاوت باشد.

شرکت میزبانی وب هاست ایران در زمینه فروش دامنه خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با اعتماد به هاست ایران می‌توانید دامنه مورد نظر خود را به صورت آنی با بهترین قیمت و پشتیبانی ثبت کنید و هر چه سریع‌تر کار خود را شروع کنید. علاوه‌براین مزایای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مزایای ثبت دامنه در هاست ایران

راهنمای کامل خرید و ثبت دامنه

هاست ایران میزبان برای دامنه شما خواهد بود. با اعتماد به این شرکت شما می‌توانید انواع دامنه ایرانی و بین المللی را به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن ثبت کنید. از جمله مزایای خرید دامنه در هاست ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت دامنه در کوتاه‌ترین زمان ممکن

خرید دامنه در هاست‌ایران به صورت آنی و کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب انجام می‌شود.

ارائه پیشنهادات هوشمندانه

در هاست ایران با استفاده از هوش مصنوعی، برای انتخاب نام دامنه راهنمایی می‌شوید و پیشنهاداتی را در جهت انتخاب بهینه دامین خود دریافت می‌کنید.

قیمت مناسب

یکی از مزایای ثبت دامنه در هاست ایران ، قیمت مناسب و ارزان است. شما می‌تواند انواع دامنه (از قبیل ir، com، و…) را با بهترین قیمت ثبت کنید. برای ثبت دامنه ارزان قیمت می‌توانید به صفحه خرید دامنه هاست‌ایران مراجعه کنید.

مدیریت DNS

همانطور که می‌دانید هر دستگاه متصل به اینترنت آی پی مخصوص به خود را دارد. DNS پروتکلی است که نام دامنه به کمک آن به آی‌پی تبدیل می‌شود.

امکان رزرو دامین مورد نظر

یکی از مزایای ثبت دامنه در هاست ایران امکان رزرو دامنه است. ایمیل یعنی اگر دامنه مورد نظر شما توسط شخص دیگری خریداری شده باشد، شما به عنوان متقاضیان نام در لیست رزرو قرار می‌گیرید. در این شرایط ربات‌ها به محض آزاد شدن دامنه، به شما اطلاع خواهند داد.

پشتیبانی همه روزه

در صورت بروز هرگونه مشکل برای نام دامنه شما تیم پشتیبانی هاست ایران همراه شما خواهد بود‌. خدماتی مثل انتقال دامنه و تمدید آن در هاست ایران برای شما توسط کارشناسان این حوزه انجام خواهد شد.

یکی از امکاناتی که در هاست ایران برای ثبت دامنه از آن بهره‌مند می‌شوید امکان ثبت دامنه با بیش از ۱۵۰ پسوند متفاوت است. این مزیت به شما کمک میکند تا بتوانید دامنه اختصاصی خود را با پسوند های مختلف ثبت کنید. در این شرایط کاربران با جستجوی دامنه شما با هر پسوندی به سایت شما منتقل خواهند شد. اگر قصد خرید دامنه خاصی را دارید هاست ایران در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

جمع بندی

در این مطلب با طرح نکاتی برای انتخاب بهترین نام دامنه، به شما یادآور شدیم که این مرحله از کسب و کار تا چه اندازه حائز اهمیت است. دامنه یک کسب و کار اینترنتی بخش بزرگی از هویت آن کسب و کار را تشکیل می‌دهد و در شناخت کاربران از یک برند تاثیر بسزایی دارد. اگر پیش از این تجربه انتخاب دامنه داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

علاوه بر این شرکت هاست ایران را که یکی از از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های میزبانی وب در ایران است برای ثبت دامنه به شما معرفی کردیم. در هاست ایران شما می‌توانید دامنه مورد نظر خود را با بهترین قیمت و با پسوندی که دوست دارید ثبت کنید. اگر هم به راهنمایی خاصی در این زمینه احتیاج داشته باشید، تیم پشتیبانی هاست ایران همراه شما خواهد بود. منتظر چه هستید؟ برای ثبت دامنه در هاست ایران کافیست روی این لینک کلیک کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر