;
coinex

راکت عمود فرود چین به عنوان رقیبی برای اسپیس ایکس معرفی شد

اخیراً از راکت عمود فرود چین از سوی شرکت وابسته به آکادمی علوم چین به عنوان رقیب راکت‌های شرکت اسپیس ایکس رونمایی شده که دارای ویژگی‌های خاصی است.

اخیراً آکادمی علوم چین (CAS) خبر از آزمایش موفق راکت عمود فرود چین از سوی شرکت فضایی تجاری آن‌ها تحت عنوان CAS Space طی پنج‌شنبه هفته قبل در استان شاندونگ داده است. این شرکت وابسته به آکادمی علوم چین ضمن اجرای آزمایش موفقیت‌آمیز فرود عمودی راکت فضایی خود در اقیانوس حالا زمینه استفاده از این موفقیت برای سفرهای فضایی آینده و فناوری استفاده مجدد از راکت‌ها را فراهم می‌کند.

نمونه ابتدایی راکت CAS تا ارتفاع بیش از 1000 متری صعود کرده و سپس توانسته خیلی روان فرود بیاید. در آخر نیز موتورها روشن شدند تا ضمن کاهش سرعت راکت و به آن برای فرود با دقتی کمتر از 10 متر و سرعتی کمتر از 2 متر بر ثانیه روی سکوی خود کمک کنند. این موفقیت در حالی است که چند روز قبل شرکت خصوصی Space Pioneer چین نیز از حیث موفقیت در اولین پرتاب تاریخ‌ساز شد.

بیشتر بخوانید: چینی‌ها موفق به کشف یک منبع آب قابل توجه در ماه شدند

موفقیت در آزمایش راکت عمود فرود چین

«لیان جیه»، مهندس ارشد مؤسسه CAS، به Global Times اعلام کرد: «نمونه اولیه راکت 2.1 در 0.5 متری در زمان پرتاب 93 کیلوگرم وزن داشت و از دو موتور، هر یک با قدرت 550 نیوتن، استفاده می‌کرد. در این آزمایش از یک موتور توربوجت استفاده شد تا عملکرد موتور سوخت مایع را حین فرود عمودی شبیه‌سازی کند.»

راکت عمود فرود چین

این آزمایش کمتر از 10 دقیقه به طول انجامیده، در نتیجه امکان تولید راکت‌های قابل استفاده مجدد درست به مانند راکت‌های شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس را فراهم می‌سازد. البته طبق اعلام لیان جیه فناوری فرود راکت‌ها در CAS با اسپیس‌ایکس تفاوت دارد و عملیات توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار آن در داخل چین انجام پذیرفته است.

این آزمایش درواقع تأییدکننده عملکردهای ارتباطی و ردیابی راکت درکنار قابلیت‌های بازیابی آن بوده است. بهره‌گیری از سکوهای دریایی از این جهت دارای منافع بوده که می‌توان موقعیت آن‌ها را جابه‌جا داد. این شرکت هم‌اکنون مشغول کار روی نسل بعدی راکت‌های خود است تا دستاوردهای بیشتری در این حوزه به ارمغان بیاورد و جهت تولید محصولات مصرفی آمادگی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رونمایی راکت عمود فرود چین به عنوان رقیب راکت‌های اسپیس ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر