;
coinex

4 دوره گرافیک که برای طراحی سایت باید یاد بگیرید

دوره های آموزشی گرافیک بسیاری در دنیا وجود دارند که تنها چند تا از آنها واقعا به درد شما می خورد و باعث می شود شما به راحتی وارد بازار کار گرافیک شوید. در این مقاله به معرفی این نرم افزارها و دوره های آموزشی گرافیکی می پردازیم.

سردمدار نرم افزارهای گرافیکی :  فتوشاپ

فتوشاپ چیست؟ فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟ آیا یادگیری فتوشاپ آسان است یا برای یادگیری فتوشاپ چه پیش نیازهایی لازم است؟ اگر قصد ورود به دنیای فتوشاپ را داشته باشید حتماً این سوالات در ذهن شما شکل می گیرد. یکی از معروف ترین نرم افزار های شرکت Adobe برنامه فتوشاپ است ، شرکت ادوبی در حوزه گرافیک نرم افزار های متنوعی را ارائه داده است مانند ایلوستریتور .

نرم افزار فتوشاپ یک برنامه مختص به ویرایش عکس و طراحی گرافیک میباشد ، فتوشاپ ابزار فوق العاده زیادی برای ویرایش تصاویر به شما میدهد تا بتوانید طراحی مدنظر خودتان را داشته باشید این نرم افزار در صنعت نیز کاربرد بسیاری دارد وبه یکی از برنامه هایی تبدیل شده است که بسیاری از افراد یادگیری فتوشاپ را در دستور کار خود برای وارد بازار کار شدن و یا برطرف کردن نیاز های شغلی خود دارند.

فتوشاپ که از اسم این برنامه هم پیداست نرم افزاری برای ویرایش عکس ، کار های گرافیکی و طراحی آثار هنری میباشد از همانجایی که ابزار های این نرم افزار بسیار زیاد است به طراح این موقعیت را میدهد تا طرح و ایده ای که در ذهن دارد را راحتتر عملی کند. نرم افزار Photoshop  دارای قابلیت ساخت لایه را دارد بدین معنی که شما میتوانید به صورت مجزا تغییراتی را که میخواهید بر روی هر قسمت از طرحتان اعمال کنید و سپس تغییرات را ویرایش نمایید.

سلطان طراحی های برداری گرافیکی : ایلوستریتور

ایلوستریتور (Illustrator) چیست؟ نرم افزار ایلاستریتور نرم افزاری گرافیکی است که با استفاده از زبان C++ نوشته و طراحی شده که توسط شرکت ادوبی (Adobe) ساخته شده. در طراحی انواع بنر مثل تبلیغاتی ، طراحی چاپ بر روی قاب موبایل و لباس و پیکسل و استیکر و خیلی موارد دیگر ، نقاشی دیجیتال و طراحی لوگو که اصلی ترین خروجی های این نرم افزار است ، طراحی موشن گرافیک و طراحی هایلایت های اینستاگرام و استوری و جلد کتاب ها، با این برنامه میتونید انواع آیکون ها را طراحی کنید و اینفوگرافیک انجام بدید، با گذراندن دوره آموزش میتونید فونت طراحی کنید و در کنار همه این ها شما طراح کارت ویزیت ، بروشور ، سربرگ ، انواع منو ها و خیلی چیز های دیگر باشد.

آموزش ایلوستریتور

کلیک کنید : بهترین دوره آموزش ایلوستریتور به زبان ساده با تدریس مهندس فاضلی

بد نیست کمی راجع به تاریخچه ایلوستریتور هم چیزهایی بدانیم. برنامه ایلوستریتور در سال 1987 توسط شرکت Adobe طراحی و ارائه شد که در تایم فریم های مشخص آپدیت شد و این بروز رسانی ها همچنان ادامه دارد جالب است بدانید که این نرم افزار در حال حاضر از بالاترین سطح محبوبیت از نظر کاربران شرکت  Adobe در زمینه یطراحی لوگو ، وکتور و . . . برخوردار است و این نرم افزار درست 3 سال قبل از برنامه فتوشاپ ساخته شده که نسبت به این نرم افزار قدمت بیشتری دارد.ایلاستریتور در برحسب معادلات ریاضی، شکل ها را پردازش میکند.

خداوندگار طراحی رابط کاربری و گرافیک : ادوبی ایکس دی

نرم افزار Adobe Xd  چیست؟برنامه ادوبی ایکس دی (Adobe xd)  نرم افزار تخصصی شرکت Adobe  برای طراحی رابط کاربری انواع وب سایت ها و اپلیکیشن ها است، شرکت ادوبی یکی از معروف ترین و موفق ترین تولیدکننده برنامه های گرافیکی است. این برنامه مخفف Adobe Experience Design  است که در سال 2015 برای اولین با رو نمایی شد و بعد از گذشت یکسال یعنی در سال 2016 در اختیار عموم قرار گرفت.

این نرم افزار اولین برنامه ی طراح رابط کاربری نبوده و قبل از آن نرم افزار هایی مانند Sketch برای طراحی به بازار آمده بود و همواره در حال بروز رسانی بود و با پدید آمدن Adobe xd  یک رقیب جدی برای برنامه Sketch  شد و تا به امروز هم در بازار رقابت خوبی را توانسته است د اشته باشد. برنامه ادوبی ایکس دی با ابزار های قوی و کاربردی که داراست توانسته نیاز های طراحان را تا حد قابل قبولی برطرف کند. این نرم افزار در واقع یک ابزار طراحی پرتوتایپ است که با استفاده از آن میتوان طراحی اولیه جذاب و  واقعی را به کاربر ارائه داد و این اتفاق میتواند باعث همکاری در انواع پروژه ها شود.

آموزش ادوبی ایکس

کلیک کنید : بهترین دوره آموزش ادوبی ایکس دی به زبان ساده با تدریس مهندس فاضلی

با ادوبی ایکس میتوان از شروع طرح اولیه تا قسمت نهایی اجرای کار را پیش برد و انجام آن در کنار قدرتمند بودن نرم افزار بسیار راحت و آسان است. یادگیری این نرم افزار بسیار آسان است و برای طراحی رابط کاربری و تجربی نیازی به برنامه مکمل فتوشاپ ندارید و اگر یک گشتی در منو های Adobe xd  بزنید متوجه خواهید شد که منو ها و ابزار ها تا چه حد برای طراحان کافی و کار راه انداز است. شرایط و امکانات خوب برای طراحان UI و UX را دارد ،  با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید تمامی مراحل از ایتدا تا انتها یعنی طراحی بصری ، طراحی گرافیکی ،  انجام پرتوتایپ ها ، خروجی طرح و حتی انجام تست پروژه را انجام دهید این نرم افزار به دلیل تجربه خود در نرم افزار After effects میتواند هر نوع انیمیشینی را تولید کند.

شماره یک طراحی های برداری دنیا : کورل دراو

نرم افزار کورل (CorelDraw) چیست؟ برنامه کورل یک ویرایشگر یا ادیتور برداری (Boarder) می باشد، توسط شرکت Adobe ساخته و به بازار عرضه شده است شما در این برنامه با ابزار هایی که در اختیارتان قرار داده میشود میتوانید تصاویر یا طرح های خود را ایجاد و یا ویرایش کنید لازم است بدانید که این برنامه با بیشتر نرم افزار ها سازگار است به این معنی که شما میتوانید طرح خود را ایجاد و با استفاده از سایر نرم افزار ها به پیچده تر کردن طرحتان بپردازید.

آموزش طراحی سایت

کلیک کنید : بهترین دوره آموزش طراحی سایت صفر تا با مهندس احمدی در وب سایت توسینسو

کورل دراو نرم افزار بسیار ساده ای است که کاربر با هر میزان تجربه  در طراحی اجازه خلق کردن ایده ذهنی در هر زمینه ای را پیدا میکند پس به شدت یادگیری و تسلط بر نرم افزار  CorelDraw پیشنهاد میشود. نرم افزار کورل دارای قلم هایی برای طراحی میباشد که کاربرد آن ایجاد دقت بسیار زیاد در طراحی میباشد و طراحی های شما را به واقعیت نزدیک و نزدیک تر میکند. این نرم افزار همانند نرم افزار فتوشاپ دارای قابلیت لایه بندی است بدین معنی که شما میتوانید طرح خود را در لایه های متفاوت ایجاد کنید و در زمانی که نیاز به ویرایش طرح خود داشتید بر روی لایه مورد نظر رفته و تنها همان قسمت را ادیت کنید. اضافه کردن سایه و یا طیف رنگی یکی دیگر از قابلیت لایه ها میباشد. منبع : وب سایت توسینسو

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر