;
coinex

افزایش قیمت بیمه بدنه در نتیجه رشد قیمت خودرو

افزایش قیمت بیمه بدنه با افزایش قیمت خودروهای داخلی همسو شده است. آیا بیمه شخص ثالث نیز افزایش خواهد یافت؟

چند روز پیش شورای رقابت قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی را اعلام کرد و دیده شد که این خودروها با افزایش قیمت 10 تا 42 درصدی همراه شده‌اند. حال با افزایش این خودروها، شاهد افزایش قیمت بیمه بدنه نیز هستیم. البته آنطور که پیداست، قیمت بیمه شخص ثالث فعلاً تغییری نکرده، ولی قطعاً متقاضیان برای دریافت بیمه بدنه باید هزینه بیشتری نسبت‌به قبل بپردازد.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان در سال 1402 ؛‌از شایعه تا واقعیت!

افزایش قیمت بیمه بدنه در نتیجه رشد قیمت خودرو

شورای عالی رقابت در راستای حذف انحصار در بازار خودرو و به منظور برآورد اهداف متعددی از جمله افزایش نقدینگی خودروسازان، کاهش دلالی، تنظیم بازار و …، دستورالعمل جدیدی را برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی تدوین کرد. به دنبال اجرای این دستورالعمل، قیمت تولیدی خودروهای داخلی افزایش یافته و در نتیجه، هزینه‌هایی همچون قیمت بیمه بدنه خودروها نیز بیشتر می‌شود.

سخنگوی بیمه مرکزی نیز ضمن اشاره به گرانی ۱۰ تا ۴۲ درصدی محصولات دو خودروساز بزرگ کشور (سایپا و ایران‌خودرو)، افزایش قیمت بیمه بدنه را بدیهی اعلام کرده است. هر چه قیمت خودرو بیشتر باشد، مالک باید هزینه بیشتری بابت بیمه کردن آن پرداخت کند.

افزایش قیمت بیمه بدنه در نتیجه رشد قیمت خودرو

با اینکه خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث برای مالک خودرو توصیه می‌شود، ولی هیچ‌یک از آن‌ها جزء بیمه‌های اجباری به حساب نمی‌آیند. از طرف دیگر، شرکت‌های بیمه بر اساس ملاک‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی را برای بیمه بدنه اعلام کنند. این قیمت‌ها ممکن است توافقی بوده و یا با اعمال تخفیف اعلام شوند. چنین مزایایی بستگی به شرکت بیمه‌کننده دارد.

ناگفته نماند که با توجه به قانون جدید شرکت‌های بیمه مبنی بر حد ۶۰۰ میلیونی بیمه شخص ثالث، خرید بیمه بدنه برای مالکین خودروهای گران‌قیمت (بالای ۶۰۰ میلیون تومان) به یک ضرورت تبدیل شده است. در غیر این صورت اگر حادثه‌ای برای مالک خودروی گران‌قیمت رخ دهد که خسارتی بیش از ۶۰۰ میلیون را به بار آورد، پرداخت بخش مازاد بر عهده مالک خواهد بود. اینجاست که اهمیت بیمه بدنه مشخص می‌شود.

بد نیست بدانید که برخلاف خودروهای داخلی، قیمت تولیدی خودروهای مونتاژی افزایش نیافته و حداقل مالکین مونتاژی‌ها از گزند افزایش قیمت بیمه خودرو مصون هستند. شورای عالی رقابت حداقل تا شش ماه دیگر، مجوز افزایش قیمت کارخانه‌ای را به خودروهای مونتاژی نداده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش قیمت بیمه بدنه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر