;
coinex

بهترین سایت آموزش برنامه نویسی

بهترین سایت آموزش برنامه نویسی را می­شناسید؟ ممکن است شما نیز علاقه­‌مند به یادگیری برنامه­ نویسی باشید و منبع مشخصی را برای یادگیری این علم نشناسید.

برنامه نویسی یکی از علوم پرطرفدار در سراسر جهان است و امروز جوانان و نوجوانان زیادی تصمیم می­گیرند که آموزش برنامه نویسی را شروع کنند.

در این مقاله قصد داریم به شما بهترین سایت­ها برای یادگیری برنامه نویسی را معرفی کنیم. پس اگر علاقه­‌مند به این موضوع هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مسیر یادگیری برنامه‌­نویسی

نقشه‌­راه یکی از موارد مهم در برنامه‌­نویسی است. شما پیش از اینکه برنامه­‌نویسی را شروع کنید باید یک مسیر یادگیری مشخص داشته باشید. بسیاری از مسیر­ها ممکن است شما را به بیراهه بکشاند.

افراد زیادی بوده‌­اند که با مسیر یادگیری اشتباه سال­های زیادی را صرف آموزش مطالبی کرده‌­اند که نیاز اصلی آنها نبوده است. برای شروع برنامه‌­نویسی لازم نیست چند زبان را به‌­عنوان پایه یاد بگیرید.

اینکه شما چند زبان برنامه‌­نویسی را در حد پایه بدانید خوب است اما باید سعی کنید در یک زبان متخصص شوید و از آن کمک بگیرید. البته که برخی موارد مانند html و css از پایه­‌های برنامه­‌نویسی هستند و باید آنها را فرا گرفت.

پس از یادگیری اصولی برنامه‌نویسی چه باید کرد؟

زمانی که شما اطلاعات خوبی از پایه برنامه­نویسی و وب کسب کردید چینش ادامه مسیر یادگیری برای­تان ساده­تر خواهد بود. شما در برنامه­نویسی باید در یک زبان مشخص تبدیل به متخصص شوید.

این زبان باید با توجه به حوزه کاری شما مشخص شود. به­طور کلی حوزه­هایی که می­توان در آن به برنامه­نویسی مشغول شد به 3 دسته:

  • برنامه­نویسی تحت موبایل
  • برنامه­نویسی تحت وب
  • و برنامه­نویسی تحت دسکتاپ

تقسیم می­شوند. البته که حوزه­های بیشتری نیز وجود دارند و ما برای شروع، آنها را به این 3 مورد محدود کردیم. برنامه­نویسی علم گسترده­ای است و می­تواند در حوزه­های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین سایت­های آموزش برنامه نویسی

منابع زیادی برای یادگیری برنامه­نویسی وجود دارند. برای نمونه ممکن است افراد زیادی یوتیوب را به­عنوان بهترین سایت آموزش برنامه نویسی به شما معرفی کنند.

به­غیر از یوتیوب، منابع بسیار زیادی وجود دارند که می­توانید از آنها استفاده کنید. یوتیوب مخصوص آموزش نیست و هر ویدیویی را می­توان در آن آپلود کرد.

هر کسی نیز توانایی چنین کاری را خواهد داشت. اما محیط­های مخصوص آموزش با اساتید باتجربه برای یادگیری این مورد بهتر و کارا­­تر هستند. در ادامه بهترین سایت­های این حوزه به شما معرفی خواهد شد تا زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را به­راحتی یاد بگیرید.

سایت coursera

Coursera یکی از سایت­های آموزش مجازی است که با دانشگاه­ها و مراکز معتبر آموزشی سراسر دنیا همکاری می­کند. دوره­های این وبسایت نیز به­صورت آنلاین و ویدیویی خواهند بود.

بهترین اساتید دنیا در coursera تدریس می‌کنند. دانشجویان این آموزشگاه می­توانند در دوره­های مختلف برنامه­نویسی شرکت کنند.

آنها پس از پایان هر سرفصل تمرینات مخصوصی دریافت خواهند کرد تا موارد کاملا در ذهن آنها تثبیت شده باشد. این آموزشی تعاملی به یادگیری بهتر کمک خواهد کرد.

سایت lynda

Lynda یقینا یکی از بزرگ­ترین منابع آموزشی در وب است. در این آموزشگاه آنلاین بیش از 13هزار دوره آنلاین مختلف وجود دارد. شما برای آموزش پایتون و حتی برای تکمیل آن یعنی آموزش جنگو می­توانید از سایت Lynda کمک بگیرید.

آموزش جنگو

برای ورود به بهترین دوره آموزش جنگو به زبان فارسی وارد این لینک وب سایت توسینسو شوید

Lynda وبسایتی قدیمی است که امروز با شرکت LinkedIn ادغام شده و نام LinkedIn learning بر روی آن گذاشته شده است. شما می­توانید با حساب لینکدین خود از آموزش­های لیندا استفاده کنید.

تمام دوره­های آموزشی لیندا به این پلتفرم جدید انتقال داده شده است. شاید به نوعی بتوان لیندا را بهترین سایت آموزش برنامه نویسی به زبان انگلیسی دانست.

سایت codeschool

Code School همانطور که از نامش هم پیداست یک مدرسه آنلاین و مختص به برنامه نویسی است. مدرسه کد اکثر زبان­های برنامه نویسی را پشتیبانی می­کند و دانشجویان می­توانند از دسته­بندی­های مختلف این زبان­ها را انتخاب کنند.

بسیاری از دوره­های مدرسه کد را می­توان به­صورت رایگان تهیه کنید و ببینید. اما برخی از دوره­های خاص به پرداخت هزینه نیاز دارند.

در این مدرسه برای افراد مبتدی و همچنین افراد حرفه­ای، دوره آموزشی وجود دارد. بنابراین اگر هیچ دانشی از کدنویسی ندارید باز هم مشکلی نیست و می­توانید از دوره­های پایه­ای این مدرسه آنلاین استفاده کنید.

سایت Udemy

یودمی نیز همانند لیندا یکی از آموزشگاه‌های بزرگ آنلاین در جهان است. بسیاری از دوره­ها در یودمی رایگان هستند و شما برای استفاده از آنها ملزم به پرداخت هزینه خاصی نیستید.

از طرفی دوره­‌های بسیار دیگری نیز در این آموزشگاه آنلاین وجود دارند که برای شما زیر 200 دلار هزینه خواهند داشت.

آموزش سی پلاس پلاس

برای ورود به بهترین دوره آموزش سی پلاس پلاس به زبان فارسی وارد این لینک از توسینسو شوید

قیمت بعضی از دوره­های یودمی ممکن است بسته به رشته و استاد به 1000 دلار هم برسد. در این وبسایت نیز آموزش­های مختلفی برای برنامه­نویسی پیدا خواهد شد و شما می­توانید آموزش سی پلاس پلاس، سی شاپ، پایتون و دیگر زبان­ها را در این وبسایت ببینید.

سایت توسینسو ( ToSinSo)

Tosinso بهترین منبع برای یادگیری برنامه­نویسی به زبان فارسی است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا باید توسینسو را بهترین سایت آموزش برنامه نویسی به زبان فارسی بدانیم. دوره­های برنامه نویسی توسینسو جامع و کاربردی هستند.

در این آموزشگاه شما می­توانید دوره­‌های مختلفی را از جمله آموزش جاوا، سی پلاس پلاس، جنگو و دیگر زبان­ها و ابزار­ها را تهیه کنید.

آموزش جاوا

برای ورود به بهترین دوره آموزش جاوا به زبان فارسی وارد این دوره از وب سایت توسینسو شوید

اساتید معتبر و بین­‌المللی در این آموزشگاه حضور دارند و فرایند یادگیری را برای شما ساده­تر خواهند کرد. شما می­توانید پیش از خرید کامل دوره بخشی از آن را به­صورت رایگان ببینید و سطح دوره را بسنجید. در پایان دوره نیز به شما یک مدرک معتبر و قابل استعلام از طرف آموزشگاه داده خواهد شد.

جمع‌­بندی

در این مقاله بهترین سایت آموزش برنامه نویسی به زبان انگلیسی و فارسی را به شما معرفی کردیم و سعی شد منابع زیادی در اختیار شما قرار بگیرد.

برای برنامه­نویسی همانطور که در ابتدای مقاله گفته‌­شد شما باید یک نقشه راه داشته باشید. رود مپ به شما کمک می­کند که چشم­انداز مسیر یادگیری خود را ببینید و آن را ارزیابی کنید.

منابع زیادی برای یادگیری برنامه نویسی و دوره­های مختلف آن مانند دوره جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس، سی شاپ و دیگر دوره‌­ها وجود دارد و شما بسته به هدف خود می­توانید یادگیری هر یک از آنها را شروع نمایید.

اگر به‌­دنبال بهترین منبع فارسی برای یادگیری برنامه‌­نویسی هستید سری به وبسایت توسینسو بزنید، تا هم دوره­‌های این مجموعه اطلاعات کسب کنید و هم بخشی از دوره را به‌­صورت رایگان ببینید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه بودید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم به فاطمه زهرا ع خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت
    به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .به همین ماه رمضان قسم

    پاسخ