;
coinex

اپلیکیشن NearDrop برای انتقال فایل از اندروید به مک معرفی شد

اپلیکیشن NearDrop باهدف انتقال فایل از اندروید به مک رونمایی شد. این اپلیکیشن را می‌توان برادر قابلیت Nearby Share در اندروید و ویندوز دانست.

اپلیکیشن NearDrop پشتیبانی از قابلیت Nearby Share را به macOS می‌آورد. این اپلیکیشن فعلا در مرحله‌ی توسعه قرار دارد. این برنامه انتقال فایل از اندروید به مک را فراهم می‌کند. با این وجود، احتمالا NearDrop در آینده‌ای بسیار نزدیک کامل شده و غیراز دو پلتفرم اندروید و مک ممکن است وارد سیستم عامل‌های دیگری مانند توزیع‌های لینوکس نیز شود.

بیشتر بخوانید: نسخه ویندوز Nearby Share منتشر شد؛ انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر آسان‌تر می‌شود

اپلیکیشن NearDrop منتشر شد

خبر معرفی NearDrop ابتدا در ردیت اعلام شد که در آن شاهد پیوندی به صفحه‌ی گیت‌هاب پروژه بودیم؛ جایی‌ که می‌توانید نسخه‌ی اولیه‌ی آن را دانلود کنید. Grishka توسعه‌دهنده‌ی این برنامه می‌گوید در حال حاضر قابلیت Nearby Share را به‌طور جزئی ارائه می‌دهد؛ این یعنی ابزار مذکور فعلاً فقط می‌تواند فایل‌ها را از دستگاه‌های اندرویدی دریافت کند و بنابراین اشتراک‌گذاری دوطرفه در دسترس نیست.

به گزارش XDA، برای اینکه سیستم انتقال فایل NearDrop به‌درستی کار کند، کامپیوتر مک و دستگاه اندرویدی باید به یک شبکه‌ی وای‌فای یکسان متصل باشند. در حال حاضر، این ابزار تنها روشی است که می‌توانید با استفاده از آن فایل‌های خود را از دستگاه اندروید به رایانه‌های مجهز به macOS انتقال دهید. نکته جالب دیگر اینکه NearDrop با Nearby Share اصلی تفاوت دارد. نکته‌ی مهم اینکه وقتی NearDrop فعال باشد، دستگاه‌ شما برای همه‌ی کسانی که به شبکه‌ی یکسان متصل شده‌اند، قابل مشاهده خواهد بود.

اپلیکیشن NearDrop منتشر شد

با فعال‌ کردن NearDrop، اعلانیه‌ای در نوار منو نمایش داده می‌شود و فایل‌های انتقال‌یافته به‌طور خودکار در پوشه‌ی دانلود قرار خواهند گرفت. در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی گیت‌هاب NearDrop، آن را دانلود و در مرحله‌ی بعد فایل دریافتی را از حالت فشرده خارج کنید. از آنجا که برنامه‌ی مذکور مجاز نیست، هنگام نصب روی macOS، با اخطار امنیتی مواجه خواهید شد.

اگرچه NearDrop برای اکثر افراد بدون مشکل کار می‌کند اما برخی افراد با مشکلات جزئی مواجه شده‌اند که البته چنین شرایطی در نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزارها کاملاً طبیعی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اپلیکیشن NearDrop چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر