;
coinex

جذب هزار دانشجوی مستعد در صنایع و شرکت‌های دانش بنیان

بنابر خبری که اخیراً منتشر شده است، جذب هزار دانشجوی مستعد در صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

ناصر باقری‌مقدم قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، در خبری عنوان کرد که این بنیاد درتلاش برای جذب هزار دانشجوی مستعد در صنایع و شرکت‌های دانش بنیان در قالب طرح بورسیه صنعتی است. لازم به دکر است که این طرح سال گذشته به تصویب بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و حالا قرار است از بین دانشجویان مستعد به خصوص رتبه‌های برتر کنکور، بورسیه تحصیلی اعطا شود.

بیشتر بخوانید: آیین نامه حمایت از نخبگان ایرانی با پروژه‌های چند میلیاردی، مسکن و بیمه رونمایی شد

جذب هزار دانشجوی مستعد در شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، «ناصر باقری‌مقدم» با اشاره به طرح بورسیه دانشجویان در صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:

در سال گذشته طرح بورسیه نخبگان در صنایع بزرگ استان‌های مختلف تصویب شده و با همکاری وزارت عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) به مرحله اجرا رسیده است. در این طرح مستعدان در مقاطع کارشناسی به مدت حداقل 2 سال، بورسیه صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شده و با حضور 2 روز در هفته، کارآموزی خود را سپری و در طول این مدت بیمه و کمک هزینه دریافت می‌کنند.

او اعلام کرد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است که در سال جاری، حداقل 1000 دانشجوی مستعد از طرح بورسیه صنعتی استفاده کنند: «تاکنون قریب به 100 نفر جذب بورسیه شده‌اند. در این طرح، مستعدان در‌صورت رضایتمندی صنعت می‌توانند طرح سربازی خود را هم در صنعت یا شرکت دانش‌بنیان انجام دهند و در‌نهایت به استخدام مجموعه درآیند. این طرح در شروع با استقبال مناسبی روبه‌رو شده است و رتبه‌های برتر کنکور اشتیاق استفاده از این بورسیه را دارند.»

جذب هزار دانشجوی مستعد در شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت

به گفته باقری‌مقدم، سالانه نزدیک به 3 هزار نفر از طرح جایگزین سربازی با انجام طرح پژوهشی استفاده می‌کنند و تا‌کنون بیش از 20 هزار نفر از طرح سربازی استفاده کرده‌اند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تشکیل 470 هسته حل مسئله دانشجویان مستعد در کشور، هدف از راه‌اندازی این مراکز را مشارکت نخبگان در حل مسائل کشور عنوان کرد و گفت:

هم‌اکنون در طرح هسته‌های مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان، قریب به سه هزار نفر از دانشجویان مستعد درگیر مسائل کشور هستند و شیوه‌نامه حل مسئله توسط اساتید نخبه نیز تدوین و ابلاغ شده است.

او همچنین به تشکیل بالغ بر 650 هسته حل مسئله دانشجویان مستعد برتر و 100 هسته حل مسئله اساتید سرآمد و نخبه در کشور اشاره کرد و گفت: «نزدیک به 6 هزار دانشجوی مستعد و پانصد نفر از اساتید برگزیده و نخبه در این هسته‌ها حضور خواهند داشت.»

گفتنی است طبق طرح بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت، رتبه‌های زیر 5 هزار کنکور سراسری می‌توانند به مدت 15 ساعت در هفته، در صنعت یا شرکت دانش‌بنیان مشغول به کار شوند و همچنین دو ماه تابستان را نیز در آن واحد بگذرانند. در طول مدت تحصیل حقوق از محل واحد به‌کارگیرنده پرداخت می‌شود. همچنین پس از فارغ‌التحصیلی و در صورت رضایت واحد صنعتی، می‌توان دوران سربازی را در همانجا گذراند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جذب هزار دانشجوی مستعد در شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دیگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر