;
coinex

مجوز آزمایش مداری استارشیپ صادر شد؛ قدرتمندترین موشک تاریخ 28 فروردین پرتاب می‌شود

مجوز آزمایش مداری استارشیپ صادر شد و بر این اساس، قدرتمند‌ترین موشک دنیا صبح دوشنبه راهی فضا خواهد شد.

پیشتر در خبری ایلان ماسک عنوان کرد که راکت استارشیپ که عنوان قدرتمندترین و بزرگترین راکت ساخته شده به دست بشر را یدک می‌کشد آماده پرتاپ به جو زمین شده و منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال آمریکا است. هم‌اکنون این اداره مجوز آزمایش مداری استارشیپ را صادر کرده است و این موشک عظیم‌الجثه در تاریخ 28 فروردین 1402 به فضا پرتاپ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راکت عمود فرود چین به عنوان رقیبی برای اسپیس ایکس معرفی شد

مجوز آزمایش مداری استارشیپ صادر شد

به‌ گزارش تک‌کرانچ، در بیانیه FAA آمده است: «اداره هوانوردی فدرال پس از یک ارزیابی جامع برای مجوزها به این نتیجه رسید که اسپیس‌ایکس تمام پیش‌نیازهای ایمنی، زیست‌محیطی، اصولی، باری، یکپارچگی محیط فضایی و مسئولیت‌های مالی را رعایت کرده است.»

دریافت این مجوز آخرین مانع قانونی پیش روی اسپیس‌ایکس بود. این شرکت اکنون می‌تواند به‌محض آماده‌شدن، آزمایش مداری فضاپیمای استارشیپ را انجام دهد. آزمایش پیش رو اولین‌باری خواهد بود که در آن بوستر سوپر هوی و بخش مرحله دوم آن که استارشیپ نام دارد، در کنار یکدیگر پرواز خواهند کرد.

چنانچه پرتاب موفقیت‌آمیز باشد، اسپیس‌ایکس حدود سه دقیقه بعد بوستر را از بخش مرحله دوم جدا می‌کند. سپس بوستر باید دوباره روی یک سکو فرود بیاید و بخش مرحله دوم هم پس از چند دقیقه روی آب‌های اقیانوس فرود خواهد آمد.

مجوز آزمایش مداری استارشیپ صادر شد

اسپیس‌ایکس در وب‌سایت خود هیچ پیش‌بینی خاصی درباره سرانجام این آزمایش نداشته است. بیشتر به‌نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش برای گردآوری حداکثر اطلاعات ممکن از این مأموریت است تا درصورت بروز مشکل بتواند در آزمایش‌های بعدی از این اطلاعات استفاده کند.

فضاپیمای استارشیپ قدرتمندترین فضاپیمای تاریخ است. این محصول پس از انجام آزمایش‌ها قادر به حمل 100 تا 150 تن بار خواهد بود؛ درحالی‌که فالکون 9 این شرکت درحال‌حاضر تنها می‌تواند 22.8 تن بار حمل کند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا همه‌چیز برای پرتاب روز 28 فروردین‌ماه آماده می‌شود یا نه. ایلان ماسک قبلاً گفته بود که این شرکت آماده پرتاب در هفته سوم ماه آوریل است. در هر صورت، طبق معمول انتظار می‌رود که با پخش زنده این رویداد روبه‌رو باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مجوز آزمایش مداری استارشیپ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر