بهترین سریال های فلسفی تاریخ جهان + بهترین های سال 2023

در چند سال اخیر، تعداد سریال‌های فلسفی به شدت افزایش یافته و ما در ادامه می‌خواهیم، به معرفی بهترین سریال های فلسفی 2023 و تمام دوران بپردازیم.

آثار فلسفی ، همیشه در تلویزیون و نمایش‌های چند فصله، زیر سایه‌ی سینما و فیلم‌های بلند بوده است. یک اثر فلسفی مجموعه‌ای از داستان سرایی بی نقص، هنر و موضوع فلسفه است تا بتواند برترین سریال فلسفی بشود.

نمایش‌هایی مانند، منطقه گرگ و میش در دهه 60 میلادی مرزهای نوع داستان‌های متفکرانه‌ای را که می‌توان از طریق تلویزیون روایت کرد را جابه‌جا کرد و راه را برای سریال‌های مدرنی مانند وست ورلد و آینه سیاه را هموار کرد.

امروزه، در طول دوران طلایی اعلام شده تلویزیون، بسیاری از برنامه‌ها تمایل دارند به همان نوع مضامین عمیق و فلسفی که در هر فیلم درام پرستیژی دیده می‌شود، دست بزنند و مخاطب را مورد بازجویی قرار دهند و بهترین سریال ها با محوریت فلسفه را خلق کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین فیلم های 2023

ترسناک ترین سریال های 2023

بهترین سریال های فلسفی

  • جهان بی‌کرانه‌ی فلسفه در تلویزیون

شما میتوانید فهرست فلسفی ترین سریال های تاریخ ساخته شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال ها با محوریت فلسفه

تلویزیون به اندازه هر شکل دیگری، از هنر داستان نویسی در درگیر شدن با موضوعات تفکر برانگیز به رسانه‌ای قابل احترام تبدیل شده است. اگر تاریخ تلویزیون را بررسی کنید، می‌توانید نمایش‌هایی را کشف کنید که به علت گرایش فلسفی قابل توجهی شهرت دارند.

البته که می‌توان ادعا کرد که تقریباً هر چیزی فلسفی است. اما در لیست زیر، سریال‌هایی انتخاب شدند که به طور صریح و معمول، به ماهیت بنیادی دانش، واقعیت و هستی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مریض تاریخ سینمای جهان

بهترین سریال ها از نظر IMDb آی ام دی بی

عاشقانه‌ترین فیلم ها و سریال های تینیجری تاریخ سینما

سریال های برتر فلسفی سال 2023

True Detective: Night Country

بهترین سریال های فلسفی
سریال های برتر فلسفی سال 2023
  • بازیگران : جان هاکس، کریستوفر اکلستون، فیونا شاو
  • امتیاز : 8.9
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : داستان این فصل، درباره وقتی شب طولانی زمستان در انیس، آلاسکا فرا می‌رسد، هشت مردی که ایستگاه تحقیقاتی قطب شمال تسالال را اداره می‌کنند، بدون هیچ اثری ناپدید می‌شوند. برای حل این پرونده، کارآگاهان لیز دانورز و اوانجلین ناوارو باید با تاریکی که در خود حمل می‌کنند مقابله کنند و حقیقت‌های خالی از سکنه را که در زیر یخ‌های ابدی مدفون شده‌اند حفاری کنند.

True Detective، یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی گلچین آمریکایی است که توسط نیک پیزولاتو ساخته و نوشته شده است. این سریال که توسط شبکه کابلی پریمیوم HBO در ایالات متحده پخش شد، در 12 ژانویه 2014 پخش شد.

عنوان True Detective: Night Country، چهارمین عنوان از این سریال است که به تازگی تریلر آن نی منتشر شده است و یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فلسفی امسال به‌شمار می‌رود. با توجه به اینکه هر فصل از این سریال، به شکل خوبی با معنای فلسفه درگیر بوده است، ما در این فصل نیز می‌توانیم شاهد یک موضوع خاص باشیم.

Kaleidoscope

بهترین سریال های فلسفی
برترین سریال فلسفی
  • بازیگران : رزلین الدای، گیانکارلو اسپوسیتو، تاتی گابریل
  • امتیاز : 6.6
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : روایتی 8 قسمته از بزرگترین سرقت تاریخ و انتقام‌ها و خیانت‌های طول داستان.

Kaleidoscope، یک مجموعه گلچین تلویزیونی درام دزدی آمریکایی است که توسط اریک گارسیا ساخته شده است. این مجموعه هشت قسمتی که به دلیل نظم به هم ریخته‌اش منحصربه‌فرد است، حول محور دزد اصلی لئو پاپ و خدمه‌اش می‌باشد که قصد سرقت حماسی به ارزش 7 میلیارد دلار را دارند، اما خیانت، طمع و تهدیدهای دیگر نقشه‌های آنها را تضعیف می‌کند. Kaleidoscope در 1 ژانویه 2023 توسط نتفلیکس منتشر شد.

این فیلم، مفهوم فلسفه را با رنگ‌ها ترکیب می‌کند و از لحاظ فیلمسازی، به عمق فلسفه‌ی جهان تفکر می‌کند و به قدری خوب این کار را انجام می‌دهد که می‌توان این فیلم را به عنوان یکی از قوی‌ترین آثار چند سال اخیر نتفلیکس نام برد.

فلسفی ترین سریال های تمام دوران

Black Mirror

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال ها با محوریت فلسفه
  • بازیگران : برایس دالاس هاوارد، هیلی آتول، آنتونی مک‌کی
  • امتیاز : 8.8
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : سریال آینه سیاه، داستان سریال جهان را در چند بعد با تکنولوژی‌های مختلفی که دارد نشان می‌دهد و تأثیر هریک از آن‌ها را برروی زندگی بشریت به تصویر می‌کشاند برخی از آن‌ها مخرب هستند و موجب شده‌اند که مردم دیگر زندگی عادی خود را فراموش کنند و برخی دیگر انقدر پیش پا افتاده هستند که باز هم ممکن است تاثیرات منفی‌ای در زندگی بشریت داشته باشند.

این سریال آنتولوژی، از طریق مجموعه‌ای از داستان‌های مستقل، به فرمول منطقه گرگ و میش اشاره می‌کند و ترس‌های مختلف انسان را درباره دنیای مدرن و آینده در هم تنیده با پیامدهای فناوری به تصویر می‌کشد.

سریال اصلی، در سال‌های 2011 و 2013 در کانال 4 بریتانیا پخش شد و سپس برای پخش فصل‌های بیشتر، توسط نتفلیکس خریداری شد. از جمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشته‌اند می‌توان به جان هام، برایس دالاس هاوارد، مایلی سایرس، جسی پلمونز و دانیل کالویا اشاره کرد.

BoJack Horseman

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : ویل آرنت، آرون پاول، آلیسون بری
  • امتیاز : 8.8
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این انیمیشن سریالی حول اسبی انسان نما به نام بوجک هورسمن می‌چرخد، که در دهه هشتاد و نود میلادی ستاره محبوبی به نام هورسین آرنولد بوده، اما هجده سال پس از کنسل شدن سریالش، او زندگی‌اش را به بطالت و بیهودگی گذرانده است.

در دنیایی که هم انسان و هم حیوانات در آن زندگی می‌کنند، بوجک هورسمن یک ستاره سابق کمدی تلویزیونی است که زندگی‌اش را با مشروبات الکلی و نفرت از خود تلف می‌کند. یعنی تا زمانی که تصمیم می‌گیرد زندگی خود را بچرخاند و با یک بازگشت آبروی خود را به دست آورد.

اولین انیمیشن اصلی سریال نتفلیکس دارای صداپیشگانی از جمله ویل آرنت، آرون پل، آلیسون بری و امی سداریس است و سه بار نامزدی جایزه امی Primetime را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های کمدی سیاه

برترین انیمیشن های سریالی تاریخ

Hannibal

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : مدس میکلسن، هیو دنسی، هتین پارک
  • امتیاز : 8.5
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این سریال چگونگی شکل‌گیری رابطه بین روانپزشک مشهور و بیمار وی را به تصویر می‌کشد. یک افسر جوان دایره جنایی FBI که توانایی تاثیرگذاری بر روی قاتلان زنجیره‌ای دارد.

در این سریال اقتباسی، از شخصیت‌های رمان‌های توماس هریس اژدهای سرخ، هانیبال و هانیبال برمی‌خیزد، ویل گراهام، بازپرس ویژه اف‌بی‌آی با بازی هیو دنسی، از هانیبال لکتر، روان‌پزشک قانونی درخشان، کمک می‌گیرد.

ویل گراهام یک موهبت منحصر به فرد برای ورود به ذهن مجرمان دارد و می‌تواند چگونگی و دلیل ارتکاب جنایت را توضیح دهد.

Mr. Robot

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : رمی مالکف کارلی چیکلین، کریستین اسلتر
  • امتیاز : 8.5
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : آقای ربات در مورد برنامه‌نویسی جوان به اسم الیوت می‌باشد که با هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می‌کند. او از توانایی‌های خودش به عنوان اسلحه‌ای برای حفاظت از کسانی که برایش مهم هستند استفاده می‌کند، اما ناگهان خودش را بین شرکت امنیتی‌ای که آنجا کار می‌کند و دنیای زیرزمینیِ هکرها که وی رو وادار می‌کنند شرکت‌های آمریکایی را هک کند، می‌بیند.

الیوت با بازی رامی مالک، روزها به عنوان مهندس امنیت سایبری کار می‌کند، اما شب‌ها، او یک هکر هوشیار است و باعث می‌شود که توسط یک گروه آنارشیست که به دنبال نابودی شرکت‌های بزرگ آمریکا هستند، استخدام شود.

این هک‌ها، شامل شرکتی می‌شود که الیوت برای آن کار می‌کند، که او را با دوراهی بین باورهای شخصی و معیشتش مواجه می‌کند. موفقیت این مجموعه باعث ایجاد چندین بازی ویدیویی و پیوند کتاب شد که فلسفه‌ی کثیف سیاست را با درامی عجیب، نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فهرستی از بهترین سریال های تاریخ

بهترین فیلم های دارک وب و دیپ وب

The Twilight Zone

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : راد سرلینگ، ویلیام شاتنر، بورگس مردیث
  • امتیاز : 9.1
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : در سریال جدید The Twilight Zone، شاهد داستان‌هایی علمی تخیلی، رمز و رازهای فراوان و وحشت و ترس هستیم.

در دهه 1960، میلیون‌ها آمریکایی وارد سریال منطقه گرگ و میش شدند؛ مجموعه‌ای گلچین که توسط راد سرلینگ میزبانی و خلق شد. هر اپیزود مستقل، عناصر علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک و شخصیت‌هایی را که با رویدادهای غیرعادی سروکار دارند، ترکیب می‌کند که معمولاً به یک پیچ و تاب تکان دهنده و اخلاقی منجر می‌شود. موفقیت سری اصلی باعث ایجاد یک فرنچایز و راه‌اندازی‌های متعدد شد که در دهه‌های 1980، اوایل دهه 2000 و اخیراً در سال 2019 اتفاق افتاد.

سریال بدون شک بهترین سریال ترسناک پارامونت است که یک راوی دارد و داستان را برای مخاطب بازگو می‌کند. بازیگری‌ها نیز یکی از نقاط قوت این سریال هستند که به خوبی با این نمایش دو فصلی، ارتباط ترسناکی برقرار کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی

بهترین فیلم های خون آشامی تاریخ

Mindhunter

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : هولت مک‌کالانی، جاناتان گروف، آنا تورف
  • امتیاز : 8.6
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : این سریال داستان دو مامور FBI در سال 1979 را روایت می‌کند که با قاتلان زنجیره‌ای درگیر هستند، هولدن فورد و بیل تنچ با بررسی قتل‌های زنجیره‌ای و صحبت با خود قاتلان از حقیقت‌های هولناکی مطلع می‌شوند.

این سریال، بر اساس کتاب جنایت واقعی 1995 Mindhunter: Inside the FBI’s Elite Serial Crime Unit نوشته جان ای داگلاس و مارک اولشاکر، Mindhunter نگاهی هولناک به عملکرد درونی ذهن قاتلان زنجیره‌ای و خشونتی است که انسان‌ها قادر به آن هستند. از تحمیل به یکدیگر در این نمایش بازیگرانی حضور دارند که نقش مجرمانی مانند دیوید برکوویتز و ادموند کمپر را بازی می‌کنند.

متاسفانه این سریال برای فصل سوم تمدید نشد و فینچر نیز این را تأیید کرد. اما جدا از هرگونه داستان پشت پرده‌ی این سریال، شکارچی مغز، می‌تواند روان‌ترین سریال فلسفی باشد که شما می‌توانید آن را تماشا کنید.

Westworld

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : ایوان ریچل وود، جفری رایت، اد هریس
  • امتیاز : 8.5
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : داستان این سریال در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که میزبان نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که تازه‌واردان یا مهمانان نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطه‌ی پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند.

این سریال، بر اساس فیلم علمی مایکل کرایتون به همین نام در سال 1973، متمرکز است. جایی که خادمان می‌توانند وحشیانه‌ترین خیالات خود را از طریق جهان‌های شبیه‌سازی شده پارک و ربات‌های انسان نما به اسم میزبان انجام دهند که ممکن است هوشیارتر از آنها باشند.

این مجموعه به بررسی موضوعاتی می‌پردازد که شامل اراده آزاد، اخلاق هوش مصنوعی، حافظه و طبیعت انسان می‌شود. وست ورلد نامزد دریافت 54 جایزه پرایم تایم امی شده که 9 تای آنها را برنده شده است.

مقالات مکمل:

بهترین دیالوگ های سریال وست وورلد (Westworld)

Love Death + Robots

بهترین سریال های فلسفی
بهترین سریال های فلسفی
  • بازیگران : تاپهر گریس، مری الیزابت وینستد، مدلین نایت
  • امتیاز : 8.4
  • محصول : آمریکا
  • خلاصه داستان : ین مجموعه از چند انیمیشن کوتاه تشکیل شده و در ژانرهای علمی تخیلی، وحشت و کمدی به روایت داستان های مختلفی مانند ربات هایی که وحشی شده اند، سربازهای گرگنما و… می‌پردازد.

عشق، مرگ و ربات‌ها زاده یک زیرژانر ناشناخته و تاریک از فیلم‌ها سریالی‌های ژانر تاریک است که می‌توان کشف کرد. این یک مجموعه مردم شناسی متحرک است، که حتی جرات نمی‌کنید آن را یک انسان‌شناسی متحرک بنامید.

این انیمیشن، نامه عاشقانه واقعی از تخیل انسان است. فصل اول باعث می‌شود تا این انیمیشن را به عنوان بزرگترین حماسه انیمیشن تاریخ معرفی کنید و فصل دوم تا حدودی فصل یک را در جای خود قرار داده است و فصل سوم هم، همانند دو فصل قبلی، بی نقص بود.

مقالات مکمل:

بهترین سریال های شبیه Love, Death and Robots

نقد فصل دوم سریال Love, Death and Robots ؛ انقراض انسان به دست توهم فراموشی

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های فلسفی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *