;
coinex

گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است

ظاهراً گوگل در حال توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است تا بتواند وارد دور رقابت با بینگ جدید مایکروسافت شود.

براساس آخرین اخبار حوزه تکنولوژی، ظاهراً گوگل قصد توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را دارد تا بتواند بوسیله آن موتور جست‌وجوی جدید بینگ مایکروسافت که مجهز به هوش مصنوعی فوق پیشرفته GPT-4 است را شکست دهد. آنطور که پیداست، گوگل احساس خطر کرده و نمی‌خواهد از رقیب همیشگی‌اش در حوزه هوش مصنوعی عقب بماند.

بیشتر بخوانید: کروم خود را سریعا آپدیت کنید؛ هشدار رسمی گوگل

گوگل درصدد توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برآمده است

همکاری مایکروسافت و OpenAI برای آوردن هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ ظاهراً باعث شده است تا گوگل به سراغ یک موتور جستجوی جدید برود. طبق گزارشی تازه، گوگل مشغول توسعه یک موتور جستجوی کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است. همچنین این شرکت روی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی برای موتور جستجوی فعلی‌اش کار می‌کند.

گوگل درصدد توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برآمده است

براساس گزارش نیویورک تایمز، گوگل در مراحل اولیه توسعه این سرویس جستجوی جدید است؛ سرویسی که می‌خواهد خواسته‌های کاربران را پیش‌بینی کند و تجربه بسیار شخصی‌سازی‌شده‌تری ارائه کند. هیچ برنامه زمانی مشخصی برای این موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل وجود ندارد، بااین‌حال این کمپانی تحت اسم رمز «مگی» (Magi) روی مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید برای موتور جستجوی فعلی‌اش کار می‌کند.

در میان ویژگی‌های مدنظر گوگل، یک چت‌بات قرار دارد که می‌تواند به سؤالات مهندسی نرم‌افزار پاسخ دهد و کد اسنیپت تولید کند. گوگل همچنین مشغول آزمایشی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق گفت‌وگو با چت‌بات، به‌دنبال موسیقی باشند. ظاهراً گوگل بیش از 160 نفر را مسئول توسعه این چت‌بات کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید که در مراحل توسعه قرار دارد، قابلیتی به نام «Searchalong» برای گوگل کروم است. این ویژگی به یک چت‌بات اجازه می‌دهد تا محتوای درون صفحه وب را بخواند و به شما اطلاعات متنی بدهد.

گوگل درصدد توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برآمده است

GIFI و Tivoli Tutor از دیگر قابلیت‌های جدید مدنظر گوگل هستند که به کاربران اجازه می‌دهند از Google Image Search برای ساخت تصاویر و گفت‌وگو با یک چت‌بات برای یادگیری زبان جدید استفاده کنند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که بسیاری از این ویژگی‌ها در گذشته توسط خود گوگل به نمایش گذاشته شده‌اند یا اینکه در پلتفرم‌های دیگری مانند دولینگو وجود دارند.

گفته می‌شود گوگل ماه آینده میلادی از Magi برای موتور جستجوی فعلی‌اش رونمایی می‌کند و سپس در پاییز با ویژگی‌های جدیدتری روبه‌رو می‌شویم. این احتمال وجود دارد که در جریان رویداد I/O 2023 در 20 اردیبهشت‌ماه، گوگل از پروژه مگی رونمایی کند. این ویژگی‌ها ظاهراً ابتدا در اختیار یک میلیون کاربر آمریکایی قرار می‌گیرد و تا پایان 2023، 30 میلیون کاربر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توسعه یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی توسط گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر