;
coinex

وزیر ارتباطات: اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز جهان است

به گفته وزیر ارتباطات، اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز جهان است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، در کانال خود در پیامرسان بله، پستی را با تاکید بر موفقیت وزارتخانه در به انجام رساندن وعده اتصال پیام‌رسان‌های منتشر کرده و در آن توضیح داده است که اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز حهان است. وی همچنین اعلام کرد که برای استفاده از اتصال این پیام‌رسان‌ها به یکدیگر لازم است تا همه 4 پیام‌رسان بومی را به آخرین نسخه نرم‌افزار به‌روزرسانی کنید.

بیشتر بخوانید: وزیر گردشگری: تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به گردشگران در مراحل پایانی قرار دارد

اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز جهان است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال «بله» خود نوشت: «خوشحالم که اعلام کنم که وعده‌ای که مردم عزیزمان دادم محقق و اتصال متقابل پیام رسان‌های داخلی با تلاش تیم‌های متخصص فنی در سازمان فناوری اطلاعات ایران و جوانان نخبه فعال در پیام‌رسان‌های داخلی وارد فاز عملیاتی شد.»

وی افزود:

با دانلود آخرین نسخه‌های پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ، این امکان در اختیار کاربران‌شان قرار گرفته است و سایر پیام‌رسان‌ها نیز نسخه‌های جدید خود را به مرور منتشر خواهند کرد تا این سرویس مهم و کاربردی در اختیار کاربران آن‌ها نیز قرار بگیرد. با راه‌اندازی این قابلیت جدید، ارسال پیام و فایل از هر پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر شده است.

اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز جهان است

وزیر ارتباطات افزود: «در این سرویس پیام‌های مبادله شده بین سرورهای پیام‌رسان‌ها با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود به‌صورت رمزنگاری انتها به انتها (end to end encryption) رمزنگاری شده و در عمل امکان رمزگشایی آن‌ها در طول مسیر وجود ندارد.»

وی تصریح‌کرد:

این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال نیست و لازم است کاربران در صورت تمایل با مراجعه به بخش تنظیمات حریم خصوصی پیام رسان خود، آن را فعال کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌ کرد: «همکارانم در وزارت ارتباطات و متخصصان پرتلاش کشور در پیام‌رسان‌های ایرانی در تلاشند تا روز به روز بر امکانات و قابلیت‌های سکوهای داخلی برای خدمت‌رسانی نوآورانه به مردم بیفزایند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ صحبت‌های وزیر ارتباطات در ارتباط با اتصال متقابل پیامرسان‌ها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر