;
coinex

قانون واردات با ارز دیجیتال در انتظار تایید نهایی وزارت اقتصاد است

قانون واردات با ارز دیجیتال هم‌اکنون منتظر تأیید نهایی وزارت اقتصاد است و بنابر اخبار جدید، بانک مرکزی موافقت خود را با آن اعلام کرده است.

علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در یک گفت‌وگو عنوان کرد که قانون واردات با ارز دیجیتال هم‌اکنون نهایی شده و در انتظار تأیید نهایی وزارت اقتصاد است. این شیوه واردات به‌منظور رونق مبادلات پلتفرم‌های ایرانی با کشورهای دیگر در دستور قرار گرفته و اگر وزارت اقتصاد با آن موافقت کند، نحوه تجارت با دیگر کشورها وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بخشنامه واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز ابلاغ شد [+شرایط واردات]

قانون واردات با ارز دیجیتال در پله آخر قرار گرفته است

علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، در گفتگوی اخیر خود گفت:

فرآیند و بستری بر پایه بلاکچین تعریف شد تا هم مباحث B2B را پوشش دهد و هم پلتفرم‌های ایرانی با کشور‌های اطراف ارتباط برقرار کنند تا بر پایه رمزارز قابلیت مبادله داشته باشند.

وی ادامه داد: «این امر نیازمند یک سامانه بود؛ چراکه سیستمی که بر اساس آن، صادرکننده رمزارز بگیرد و به واردکننده منتقل کند، به فرآیند‌های فنی نیاز دارد و مهم‎تر از آن اینکه باید به سامانه جامع تجارت و سامانه‌های تخصیص ارز بانک مرکزی هم متصل باشد.»

قانون واردات با ارز دیجیتال در پله آخر قرار گرفته است
پیمان‌پاک تصریح کرد:

با کمک اتاق بازرگانی این سامانه را تعریف و طراحی کردیم که اوایل زمستان سال گذشته نیز نهایی و بر بستر‌های مرتبط منطبق شد. مشکلی که داشتیم موضوع حساب واسط ریالی بود که تعیین تکلیف و این حساب واسط طراحی شد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی مجوز مربوطه را صادر کرده و فقط منتظر تایید نهایی وزارت اقتصاد هستیم، بیان داشت: «بنا این بود که اواخر پاییز سال گذشته، واردات با استفاده از رمزارز اجرایی شود، اما راه‌اندازی سامانه و سازوکار قانونی، عملیاتی شدن آن را به تعویق انداخت. ضمن اینکه با تغییرات در بانک مرکزی مواجه بودیم، اما در حال حاضر کار تقریباً تمام است و به زودی این فرآیند عملیاتی خواهد شد.»

پیمان‌پاک در ادامه افزود:

بر اساس آمار و اطلاعات وزارت صمت و بانک مرکزی، برخی از واحد‌های تولیدکننده رمزارز مجاز در داخل کشور، واردات در ازای رمزارز خودشان را انجام دادند که البته عدد بالایی نیست و در حد چند ده میلیون دلار است. اما بر آن اساس، فرآیند کار را آزمایش کردیم که عمومیت موضوع و راه‌اندازی سامانه آن از امسال اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قانون واردات با ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر