;
coinex

بیل گیتس: هوش مصنوعی به زودی بهترین معلم کودکان می‌شود

بیل گیتس می‌گوید که هوش مصنوعی به زودی بهترین معلم کودکان خواهد شد. این یکی از چهره‌های مثبت هوش مصنوعی است که از زبان ثروتمند آمریکایی بیان شد.

بیل گیتس به‌عنوان یکی از ثروتمندترین انسان‌های روی زمین در جریان کنفرانس یادگیری دیجیتالی در سن‌دیگو عنوان کرد که هوش مصنوعی به زودی بهترین معلم کودکان می‌شود. ظاهراً بنیان‌گذار مایکروسافت و مالک بنیاد خیریه گیتس و میلاندا، خود به استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی روی آورده و معتقد است که تا 18 ماه آینده نیز این تکنولوژی می‌تواند به کودکان آموزش دهد.

این جنبه هوش مصنوعی از یک طرف مثبت است و از طرف دیگر چهره‌ای منفی دارد. چهره مثبت آن در ارتباط با آموزش جامع، کامل و هوشمند برای کودکان است و می‌تواند به علم‌افزونی این اقشار جامعه کمک شایانی کند و چهره منفی آن برمی‌گردد به همان بحث اصلی و منفی هوش مصنوعی که بیکار شدن نیروی انسانی است. پس با بکارگیری این تکنولوژی نوپا ممکن است بسیاری از معلمان کار خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: سهام OpenAI ارزشمندتر می شود؛ سرمایه گذاری های جدید روی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌عنوان بهترین معلم کودکان شناخته خواهد شد

به نظر می‌رسد که یکی از بزرگترین میلیاردرهای فناوری جهان در حال استفاده از هوش مصنوعی است. همانطور که CNBC گزارش میدهد ، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، پیش‌بینی کرده که در چند سال آینده، هوش مصنوعی می‌تواند عملکردی در سطح بهترین معلم‌های انسانی ارائه داده و به بچه‌ها خواندن آموزش دهد.

او هفته گذشته در جریان سخنرانی اصلی خود در کنفرانس یادگیری دیجیتالی در سن‌دیگو گفت: ما از اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در آموزش خواندن به ما کمک کند، شگفت‌زده شده‌ایم.

او ادامه داد: اگر فقط 18 ماه آینده را در نظر بگیرید، هوش مصنوعی می‌تواند به‌ عنوان دستیاری برای آموزگاران مورد استفاده قرار گیرد. بعد از آن نیز توانایی ما را در ریاضیات تقویت خواهد کرد.

از اولین باری است که گیتس هیجان خود را در مورد فناوری هوش مصنوعی ابراز کرد، مدتی طولانی می‌گذرد. ماه گذشته، گیتس در وبلاگ خود نوشت که عصر هوش مصنوعی آغاز شده است. او مدل زبانی شرکت OpenAI را انقلابی بزرگی نامید و پیش‌بینی کرد که هر محدودیتی که AI امروز با آن مواجه است، زودتر از آنکه فکرش را بکنیم رفع خواهد شد.

هوش مصنوعی به‌عنوان بهترین معلم کودکان شناخته خواهد شد

نزدیک به دو دهه قبل از اینکه OpenAI چت‌بات پرفروش هوش مصنوعی خود را منتشر کند و معامله‌ای پرسود با مایکروسافت را به ثمر برساند، گیتس در مورد حوزه یادگیری ماشینی با نیویورک تایمز صحبت کرد و دیدگاه آینده‌نگرانه‌اش را درمورد فناوری مذکور ارائه داد.

او در سال 2004 به این روزنامه گفت: اگر پیشرفتی در هوش مصنوعی ابداع شود تا ماشین‌ها بتوانند موارد جدیدی را بیاموزند، چنین فناوری شگفت‌انگیزی ده‌ برابر مایکروسافت ارزش خواهد داشت.

سپس در سال 2019، گیتس در استارتاپ Luminous سرمایه‌گذاری کرد؛ شرکتی که قصد دارد تراشه‌ شتاب‌دهنده‌ هوش مصنوعی مبتنی‌بر نور تولید کند. این تراشه‌ها به احتمال زیاد توان پردازشی ابررایانه‌های موردنیاز برای هوش مصنوعی آینده را تأمین خواهند کرد.

اگر اظهارات گیتس در ماه‌های اخیر را در نظر بگیریم، واضح است که او باور دارد که ما واقعاً به مرز جهش کوانتومی واقعی در فناوری هوش مصنوعی نزدیک شده‌ایم. به طور کلی، او چشم‌انداز مثبتی نسبت‌به آینده‌ این تکنولوژی دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی به عنوان بهترین معلم کودکان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر