;
coinex

اختلال در سه پیامرسان ایرانی 11 اردیبهشت 1402 [+توضیح وزارت ارتباطات]

عصر دوشنبه یازدهم اردیبهشت برخی کاربران از اختلال در سه پیامرسان ایرانی ایتا، بله و سروش پلاس خبر دادند. این مشکل که حالا برطرف شده با واکنش وزارت ارتباطات همراه شده است.

از عصر امروز کاربران سه پیامرسان ایرانی بله، سروش پلاس و ایتا خبر از بروز اختلالاتی در این سه پیامرسان دادند. به گفته مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات، علت اختلال در پیامرسان‌های ایرانی به معضل تامین برق یکی از دیتاسنترها مربوط بوده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: اتصال متقابل پیامرسان‌ها از فناوری‌های روز جهان است

علت اختلال در سه پیامرسان ایرانی چه بود؟

گفتنی است که امروز علاوه بر این سه پیامرسان، پلتفرم ویراستی به عنوان نسخه بومی شبکه اجتماعی توییتر هم دچار اختلالاتی شده و کاربران به آن دسترسی نداشتند. ساعتی پس از انتشار خبر اختلال در دسترسی به ایتا، بله، سروش‌پلاس و ویراستی، محمداحسان خرامید، مدیر روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌گو با شبکه خبر اعلام کرد: «مشکل سراسری نیست و در حد یکی از دیتاسنترهای ما است که مرتفع شده است.»

او در توضیح مشکل به‌وجود‌آمده نیز گفت: «اختلالی در تأمین برق دیتاسنتر به‌وجود آمده بود که مرتفع شد. پس از اینکه برق وصل می‌شود، مدتی طول می‌کشد تا این پیام‌رسان‌ها مجدداً بتوانند خدمت‌رسانی کنند.»

او در‌ادامه وعده داد که تا یک ساعت دیگر، یعنی حدود ساعت ۲۱:۳۰ امشب (یازدهم اردیبهشت) مشکل به‌طور‌کامل رفع شود تا کاربران بتوانند به پیام‌رسان‌ها دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت اختلال در سه پیامرسان ایرانی چیست؟ آیا شما هم تجربه بروز اختلال در این سه پیامرسان را داشتید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    حل نشده هنوز که اه

    پاسخ