;
coinex

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ ؛ تاوان افشای اطلاعات!

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ شاید تصمیمی سختگیرانه باشد؛ آن‌هم در زمانی که عصر تکنولوژی هوش مصنوعی لقب گرفته است.

تصمیم به ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ به‌دلیل افشای اطلاعاتی مهم از جانب یکی از کارمندان این شرکت گرفته شده است. غول کره‌ای فناوری جهان عنوان کرد که به‌دلیل افشای برخی از سورس کدهای محرمانه این شرکت به چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT توسط یکی از کارمندان خود، همه کارمندان را از بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی ChatGPT و Google Bard محروم کرده است.

افش

ای اطلاعات یک شرکت بزرگ مانند سامسونگ می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکر آن شرکت وارد کند. از همین رو سامسونگ نیز به‌عنوان یکی از پایه‌های تکنولوژی امروزه حق دارد که پرسنل خود را از استفاده از هوش مصنوعی محروم کند. اما از جنبه دیگر قطعاً در زمانه اوج تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند یک نکته منفی نیز به‌حساب آید.

بیشتر بخوانید: احتمال ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت سامسونگ پس از یک مشکل امنیتی جدی، استفاده از مدل‌های زبانی هوش مصنوعی مانند ChatGPT و گوگل بارد را برای کارمندان خود ممنوع کرده است. به گفته این خبرگزاری، یکی از پرسنل این شرکت، سورس کد محرمانه‌ای را به سرور‌های ChatGPT آپلود کرده بود.

سامسونگ این سیاست جدید را با یک یادداشت درون سازمانی به پرسنل خود اطلاع داده و استفاده از هوش مصنوعی در گوشی‌ها، کامپیوتر‌ها، تبلت‌ها و شبکه متعلق به شرکت را منع می‌کند. سامسونگ همچنین از کارمندان خود درخواست کرده تا از اشتراک‌گذاری اطلاعات شرکت با ChatGPT یا سایر سرویس‌های مشابه از طریق دستگاه‌های خصوصی خود نیز خودداری کنند.

ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ

سامسونگ دلیل اعمال این سیاست را استفاده این پلتفرم‌های هوش مصنوعی از سرور‌های خارجی نامیده که موجب امنیت کمتر داده‌ها می‌شود. این غول کره‌ای به کارمندان خود هشدار داده که در صورت نقض این قوانین جدید، امکان جریمه یا حتی اخراج آنها وجود دارد.

پس از شرکت‌ها و بانک‌های معروفی چون جی پی مورگن، بانک آمریکا و سیتی‌گروپ که پیش‌تر استفاده از هوش مصنوعی توسط کارمندان خود را به دلایل امنیتی ممنوع کرده بودند؛ سامسونگ نیز به این جمع پیوسته است. به ادعای بلومبرگ، سامسونگ در حال کار روی هوش مصنوعی اختصاصی خود برای خلاصه‌سازی گزارشات و همچنین کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری این شرکت است.

لازم به ذکر بوده که این ممنوعیت، تنها شامل کارمندان شرکت سامسونگ بوده و افرادی که از گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنند؛ همچنان امکان استفاده از تمامی پلتفرم‌های هوش مصنوعی را خواهند داشت. شرکت مایکروسافت نیز اخیراً هوش مصنوعی بینگ را به کیبورد SwiftKey اضافه کرده که به صورت پیش‌فرض، روی گوشی‌های با رابط کاربری One UI سامسونگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی توسط سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر