;
coinex

جریمه 30 میلیاردی بورس تهران در ماجرای کشف ماینر از این سازمان! [+سند]

جریمه 30 میلیاردی بورس تهران در ماجرای کشف ماینر از این سازمان اقتصادی بزرگ طبق یک بیانیه مهم اجرا خواهد شد.

سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بورس و اوراق بهادار تهران طی یک ابلاغیه مهم از جریمه 30 میلیاردی بورس تهران در ماجرای کشف ماینر از این سازمان بزرگ اقتصادی خبر داد. ظاهراً 82 دستگاه ماینر غیرمجاز توسط دو تن از افراد فعال در این سازمان کشف شده که بنابر قانون، نگهداری از ماینر یک تخلف است و بر طبق همین قانون، سازمان بروس باید مبلغ 30 میلیارد تومان جریمه پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: افزایش شمار سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران ؛ آلمانی‌ها و سوئیسی‌ها در بازار سرمایه

جریمه 30 میلیاردی بورس تهران خبرساز شد

سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بورس و اوراق بهادار تهران را درباره ماجرای ماینرهای کشف شده در این شرکت جریمه کرد.

در متن این ابلاغیه آمده است:

درخصوص تخلف شرکت بورس اوراق بهادار تهران با وکالت آقایان خراسانی و برهانی دائر بر نگهداری کالای قاچاق ۸۲ دستگاه ماینر از نوع مجاز مشروط موضوع قبض انبار کلاسمان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران، نظر به اینکه صورتجلسه کشف و گزارش اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فاتب کالاها از ساختمان شرکت بورس اوراق تهران کشف شده است و از آنجا که نگهداری کالای قاچاق فی نفسه تخلف محسوب می‌شود، شرکت بورس علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت سیصد و نه میلیارد و پانصد و بیست و هفت میلیون و ۷۶۶ هزار و ۱۰۸ ریال جزای نقدی معادل چهار برابر حداکثر جریمه نقدی برای شخص حقیقی در حق دولت محکوم می‌شود.

جریمه 30 میلیاردی بورس تهران خبرساز شد

از محکومیت 7 نفر تا تکذیب رئیس وقت بورس و تأیید بورس

به گزارش تکراتو و به نقل از مشرق، مساله وجود ماینر در شرکت بورس تهران به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی‌گردد، یک کمیته شامل دو نفر از اعضای هیأت‌مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس تصمیم می‌گیرند که تعدادی دستگاه ماینر خریداری و بهره‌برداری کنند.

«مصطفی بهشتی سرشت»، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به این خبر اعلام کرد:

این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی نبوده‌ است اما به طور کلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

همان زمان به دنبال واکنش‌های ایجاد شده نسبت به چنین اتفاقی، «علی صحرایی» به عنوان مدیر عامل شرکت بورس تهران، مطرح شدن چنین خبری را اشتباه خواند و از عدم صحت این موضوع در شرکت بورس تهران خبر داد. این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای فعالیت شرکت بورس تهران را در زمینه استخراج رمزارز تکذیب و اعلام کرد: «اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود، نظر به انتشار شایعه‌ای مبنی بر وجود ماینر شخصی در این شرکت، بورس تهران شایعات مطرح شده در این زمینه را به شدت تکذیب می‌کند.»

در این اطلاعیه آمده بود:

جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس پس از ورود به این پرونده، رئیس و اعضای هیئت‌مدیره وقت را به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس و تشکل‌های خود انتظام محکوم کرد.

این گروه شامل علی صحرایی (مدیرعامل سابق بورس تهران) و مهدی سدیدی، محمدرضا محسنی، محمودرضا خواجه‌ نصیری، محمدرضا صادقی مقدم، محمد ابراهیم محمد پورزرندی، علی‌اکبر امین تفرشی و امیرتقی خان تجریشی (اعضای هیات‌مدیره سابق) هستند.

جریمه 30 میلیاردی بورس تهران خبرساز شد

اعضا هیات‌مدیره هم در برابر این اقدام سازمان بورس اقدام به شکایت به دادگاه، شورای عالی بورس و دیوان عدالت کردند اما تاکنون خبری مبنی‌بر تغییر در حکم اولیه این افراد منتشر نشده است.

در همین حال طی روزهای اخیر رسانه‌ها گزارش داده‌اند محمدرضا صادقی مقدم عضو سابق هیئت‌مدیره بورس تهران که در ماجرای کشف ماینر در ساختمان بورس به همراه شش نفر دیگر برکنار و محکوم شدند، حالا به عنوان گزینه عضویت در هیئت پذیرش فرابورس مطرح شده است.

باید دید با توجه به اتفاقات رخ داده در بورس تهران و احکام صادر شده، سرپرست فرابورس و نهادهای نظارتی اجازه بازگشت این افراد به جایگاه حساسی چون هیئت‌های پذیرش بورس و فرابورس را می‌دهند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ جریمه 30 میلیاردی بورس تهران در ماجرای کشف ماینر از این سازمان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر