;
coinex

شناسایی قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین!

در یک بررسی عجیب قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین شناسایی شده است.

از بین 11 میلیون جست‌وجو و بررسی‌ انجام گرفته در چین، اقلامی از جمله قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین شناسایی و معرفی شده‌اند. این مورد همچنین در نرم‌ازفزار نظارتی پلیس چین نیز به چشم می‌خورد و موضوعاتی مانند متن قرآن، تنش‌های سوریه و چند مورد دیگر را به‌عنوان نشانه‌های افراط برشمرده است. موضوعی که برای حاملان قرآن در چین می‌تواند دردسرساز باشد!

بیشتر بخوانید: واردات تجهیزات نظارت سایبری از روسیه در ازای پهپاد و موشک‌های جنگ اوکراین!

قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در چین شناسایی شده است

دیده‌بان حقوق بشر روز چهارشنبه تجزیه و تحلیلی از این مستندات که در سال ۲۰۱۹ به رسانه اینترسپ‌ (Intercept) درز کرد را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نیمی از فایل‌هایی که به عنوان نشانه خشونت و افراط شناخته می‌شوند مضامین مذهب اسلام هستند.

به نقل از وبسایت خبری رجیستر، دیده‌بان حقوق بشر با بررسی متادیتا و لیست حاوی ۵۰ هزار فایل چند رسانه‌ای که از سوی پلیس چین برای شناسایی اویغورها و دیگر مسلمانان استفاده شده این نتایج را منتشر کرده است.

قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در چین شناسایی شده است

بررسی‌های دیده‌بان حقوق‌بشر نشان می‌دهد که پلیس چین در طول ۹ ماه، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، بیش از ۱۱ میلیون بار گوشی موبایل ۱.۲ میلیون نفر در شهر ۳.۵ میلیون نفری اورومچی را بررسی کرده است.

نرم‌افزار نظارتی پلیس علاوه بر متن قرآن، اشاره به تنش‌های سوریه، کشتار میدان تیان‌آن‌من و محتوای خشونت‌آمیز مثل شکنجه و سر بریدن را نیز به عنوان نشانه تشخیص می‌دهد.

به گفته دید‌ه‌بان حقوق بشر این سیستم نظارتی که iTap نام دارد و برای اداره پلیس اورومچی طراحی شده از داده‌های اپلیکیشین‌های نظارتی مشابه مثل همچون اپلیکیشن Jingwang Weishi استفاده می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید:

این نرم‌افزار با مقدار زیادی اطلاعات درمورد هر فرد و بررسی مخاطبان، مکان، اطلاعات خودرو، حساب‌های مالی و حساب‌های اینترنت آنها-همگی بدون رضایت کاربر-امکان نظارت بر تمامی شهروندان اوروچی و پرده برداری از روابط پنهان با استفاده از تجزیه و تحلیل شبکه را برای پلیس فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ شناسایی قرآن به عنوان نشانه خشونت افراطی در سیستم‌های نظارت هوشمند چین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر