جدیدترین و بهترین فیلم های ژاپنی تمام دوران + [2023]

اگر از علاقه‌مندان آثار ژاپنی هستید، در نوشتار جدید همراه ما باشید. فهرستی از جدیدترین و بهترین فیلم های ژاپنی تمام دوران و 2023 برای شما تهیه شده است.

جدیدترین فیلم های ژاپنی

سینمای ژاپن از همان روزهای اولیه با استادی چون آکیرا کوروساوا، اوج وحشت ژاپنی تا آثار متحرک بصری خیره کننده هایائو میازاکی، همیشه قدرتمند بوده است. و این عظمت به مجموعه درام آن نیز کشیده می‌شود. خوش شانس ما اینجاست که در عصر تکنولوژی در شبکه‌هایی مثل Netflix چیزهای زیادی برای ارائه وجود دارد.

ژاپن صاحب بخش درخشانی از سینمای جهان است، به طوری که می‌توان قسمتی از تاریخ سینما را در فیلم‌های این کشور جست‌وجو کرد. این سرزمین که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین صاحبان سینماست، در خود کارگردانان مولفی را پرورش داده که غرب برایشان سر تعظیم فرو می‌آورد.

در سال ۱۸۹۹ اولین فیلم سینمایی ژاپن ساخته شد اما دهه‌ی ۵۰ دوران اوج سینمای ژاپن بود، راشامون صنعت فیلم این کشور را به جهانیان معرفی کرد و ورود سینمای ژاپن به صحنه جهانی را رقم زد. در اواخر همین دهه بود که فیلمسازان بزرگی همچون ناگیسا اوشیما، شوهی ایمامورا، هیروشی تشیگاهارا جنبش موج نوی ژاپن را شروع کردند و در پی شکستن قواعد سینمای پیشین برآمدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

بهترین فیلم های ژاپنی

جدیدترین فیلم های ژاپنی
جدیدترین فیلم های ژاپنی

هنر و سینمای ژاپن مانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر فرهنگ، تاریخ، خانواده، آداب‌ و رسوم، جنگ جهانی، رکود اقتصادی، تبعیضات طبقاتی و غیره قرار دارد و آثار فاخر این سینما تماما به تبعیت از این مسائل بنیادی می‌پردازد.

ژاپن، در دهه‌ گذشته به عنوان یک نیروگاه سینمایی شناخته می‌شود، و همچنین مجموعه انیمه‌هایی که در سال‌های اخیر تولید کرده است، در جهان زبانزد عوام لقب گرفته شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل محبوب ترین سریال های ژاپنی بپردازیم.

جدیدترین و بهترین سریال‌های ژاپنی تمام دوران + [2023]

ترسناک‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی 2023 و تمام دوران

Resident Evil: Death Island

بهترین فیلم های ژاپنی 2023
بهترین فیلم های ژاپنی 2023

رزیدنت ایول: جزیره مرگ یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای مخصوص بزرگسالان در ژانر ترسناک اکشن است که در جهان مجموعه بازی‌های ویدئویی رزیدنت ایول اتفاق می‌افتد. این پنجمین قسمت و چهارمین فیلم در مجموعه پویانمایی رزیدنت ایول به‌شمار می‌رود که پس از رزیدنت ایول: انتقام در سال ۲۰۱۷ و مینی‌سریال رزیدنت ایول: تاریکی بی‌انتها در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. این فیلم برای اکران در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌است.

مأمور دفتر علوم دفاعی لیان اس. کندی در حین انجام مأموریتی برای نجات دکتر آنتونیو تیلور از دست آدم‌ربایان است که زنی مرموز در کار او مداخله می‌کند. در این بین، کریس ردفیلد مأمور B.S.A.A در حال بررسی طغیان بیماری زامبی در سان فرانسیسکو است، جایی که علت عفونت قابل شناسایی نمی‌باشد. تنها وجه تشابه قربانیان این است که همه آن‌ها اخیرا از جزیره آلکاتراز دیدن کرده‌اند. به دنبال این سرنخ، کریس و تیمش عازم جزیره می‌شوند، جایی که ترس جدیدی در انتظار آن‌هاست.

Call Me Chihiro

بهترین فیلم های ژاپنی 2023
بهترین فیلم های ژاپنی 2023

چیهیرو به عنوان یک فاحشه کار می‌کرد. او به طور اتفاقی در یک شهر ساحلی توقف کرد و در آنجا یک غذای بنتو خورد. او این غذا را خیلی دوست داشت، تصمیم گرفت در شهر ساحلی ساکن شود و در مغازه بنتو کار کند. او اکنون در مغازه بنتو با لبخند از مشتریان استقبال می‌کند و با آن‌ها صحبت‌های کوچکی می‌کند.

او حتی گذشته خود را پنهان نمی‌کند. چیهیرو با مشتریان در مورد مشکلات مختلف صحبت می‌کند و از طریق صحبت‌های آنها، از او دلجویی می‌کنند. خود چیهیرو از تنهایی رنج می‌برد که از زمانی که او کوچک بود با خانواده‌اش شروع شد. او با ملاقات با مشتریان خود، با تنهایی خود نیز روبرو می‌شود و به آرامی از آن عبور می‌کند.

Perfect Days

جدیدترین فیلم های ژاپنی
جدیدترین فیلم های ژاپنی

روزهای عالی (به انگلیسی: Perfect Days) فیلمی ژاپنی-آلمانی به کارگردانی ویم وندرس است. این فیلم چهار داستان کوتاه را ترکیب می‌کند و کوجی یاکوشو در نقش یک تمیزکننده توالت بازی می‌کند.

هیرایاما به عنوان یک تمیز کننده توالت در توکیو کار می‌کند. به نظر می‌رسد از زندگی ساده خود راضی است. او یک زندگی روزمره ساختار یافته را دنبال می‌کند و اوقات فراغت خود را به علاقه‌اش به موسیقی و کتاب اختصاص می‌دهد. هیرایاما همچنین به درختان علاقه دارد و از آنها عکس می‌گیرد. بیشتر گذشته او به تدریج از طریق یک سری برخوردهای غیرمنتظره آشکار می‌شود.

Tokyo Sonata ۲۰۰۸

محبوب ترین فیلم های ژاپنی
محبوب ترین فیلم های ژاپنی

سوناتای توکیو درامی ژاپنی است که برنده‌ی جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه در سومین دوره جوایز فیلم آسیایی شد و در سال ۲۰۰۸ نامزدی جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه را برای بهترین کارگردانی و فیلمنامه دریافت کرد.

پدر یک خانواده که در یک شرکت کار می‌کند، پس از یکسری سیاست‌های کاری شغل‌اش را از دست می‌دهد. او این موضوع را از خانواده‌اش پنهان می‌کند. این اتفاق در حالی است که خانواده‌اش اوضاع خوبی ندارد.

این فیلم درباره مشکلات مردم توکیو و خانواده‌ها است و سعی دارد تا به مسائل و موضوعات واقعی بپردازد. فیلم با پس‌زمینه و زیرمتنی از رکود اقتصادی ژاپن پیش می‌رود، مردمی که شغل‌شان را از دست داده‌اند یا در صف‌های مراکز کار و پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها هستند.

The Taste Of Tea ۲۰۰۴

محبوب ترین فیلم های ژاپنی
محبوب ترین فیلم های ژاپنی

فیلم داستان خانواده هارونو را دنبال می‌کند که در یک دهکده با یکسری خصوصیات عجیب و غریب زندگی می‌کنند. پدر خانواده یک هیپنوتیزم‌گر است و دختر کوچکتر هم همزادش را می‌بیند. طعم چای یکی از بهترین فیلم‌های معاصر ژاپن است که منتقدان از آن به‌عنوان یک فیلم شایسته‌ ژاپنی یاد می‌کنند. این فیلم برنده‌ جوایز معتبر بسیاری در ژاپن و اروپا شد.

فیلم روایتی فانتزی با لحنی کمدی دارد که گاهی با المان‌هایی ابزورد درهم آمیخته می‌شود و داستانی جذاب را رقم می‌زند. رئالیسم جادویی با بازیگران فوق‌العاده‌اش به بار می‌نشیند و فیلم بخشی از روند فضاسازی‌‌اش را مدیون این ترکیب فوق‌العاده خواهد بود.

The Hidden Blade ۲۰۰۴

بهترین فیلم های ژاپنی
بهترین فیلم های ژاپنی

تیغه پنهان که دومین قسمت از سه‌گانه‌ی سامورایی یوجی یامادا است براساس تلفیقی از دو رمان شوهی فوجیساوا نوشته شده و به دورانی می‌پردازد که ژاپن در حال تغییراتی در ساختارهای حاکم، فرهنگ و طبقاتی خود بوده است.

داستان فیلم در قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد، مونزو که یک سامورایی است تصمیم می‌گیرد تا شمشیرش را رها کند و به کشاورزی و خانواده‌اش رو بیاورد. سامورایی تیغه پنهان شبیه به آثار سنتی این‌گونه‌ی ژاپنی نیست و یک اثر سامورایی متفاوت است که رشد شخصیتی جذاب و درامی قابل اعتنا را در خود جای داده و نمایشی از فرهنگ سامورایی و ساختار سیاسی و اجتماعی ژاپن را به حرکت درمی‌آورد.

Hara – Kiri: Death Of A Samurai ۲۰۱۱

بهترین فیلم های ژاپنی
بهترین فیلم های ژاپنی

هارا-کیری: مرگ یک سامورایی یک فیلم سه‌بعدی درام است که به‌عنوان یک بازسازی از فیلم هاراگیری ماساکی کوبایاشی در سال ۱۹۶۲ شناخته می‌شود. این فیلم اولین فیلم سه‌بعدی نمایش داده شده در جشنواره کن بود که از آن به‌عنوان یک اثر عمیق و تکمیل‌کننده‌ی وحشت هاراگیری کوبایاشی یاد شد.

Hara- Kiri: Death Of A Samurai، ادای احترامی از طرف میکه به ژانر سامورایی است که داستانی شگفت‌انگیز از سختی و انتقام را روایت می‌کند. میکه داستان‌اش را با یکسری فلش‌بک‌های استادانه و جذاب پیش می‌برد و با حرکات آهسته‌ی دوربین به میزوگوچی ادای احترام می‌کند.

یک سامورایی به‌خاطر اوضاع بد زندگی‌اش به خانه‌ی یکی از اربابان می‌رود تا که مراسم سنتی خودکشی ساموراییان را انجام دهد. اما شرایط در آن‌جا به شیوه‌ی دیگری رقم می‌خورد.

Battle Royale ۲۰۰۰

بهترین فیلم های ژاپنی
بهترین فیلم های ژاپنی

بتل رویال تریلری اکشن است که براساس کتابی پرفروش به‌همین نام و نوشته‌ی کوشون تاکامی ساخته شده است. گروهی از دانش‌آموزان کلاس نهم دبیرستان براساس قوانین مجبور شده‌اند در مسابقه بتل رویال شرکت کنند. آن‌ها به یک جزیره فرستاده‌ می‌شوند و بازی سختی را شروع می‌کنند.

این فیلم بسیار خشن است اما لحنی طنز و بسیار تفکربرانگیز دارد. Battle Royale فیلمی است تاریک و آخرالزمانی که تفسیری تکان‌دهنده از فاشیست، جنبه تاریک بشریت و جامعه به‌نمایش درمی‌آورد و جامعه‌ی ژاپن را به نقد می‌کشد.

برای ساخت این فیلم حدود ۷ هزار نفر تست دادند و نفرات نهایی انتخاب شده به مدت چندین ماه تحت تمرینات جسمانی قرار گرفتند. بتل رویال در زمان اکران با سانسور و فشارهای سیاسی همراه شد اما دولت ژاپن نتوانست جلوی محبوبیت فیلم را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ژاپنی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *