;
coinex

پیش بینی زلزله ایران توسط زلزله شناس هلندی ؛ ماجرای زلزله در مشهد، تهران و همدان چیست؟

پیش بینی زلزله ایران توسط زلزله شناس هلندی حالا بسیاری از مردم ما را هم نگران کرده است. خصوصا که تنها اندکی بعد از این پیش‌بینی او سه زلزله نسبتا قابل توجه در مشهد، تهران و همدان رخ داده است! آیا فاجعه‌ای عظیم در انتظار ایران است؟

فرانک هوگربیتس یک کارشناس هلندی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه‌ بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. پیش‌گوی معروف هلندی که زلزله ترکیه را به درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا به سراغ ایران آمده و در خبری بهت‌آور از وقوع یک زمین لرزه عظیم در ایران خبر داده است.

پیش بینی زلزله ایران توسط زلزله شناس هلندی

چند روز قبل از وقوع زمین‌لرزه بزرگ 8 ریشتری در ترکیه و سوریه، این پیشگوی هلندی هشدار داده بود که زلزله‌ای بزرگ ترکیه را فرا خواهد گرفت و افراد زیادی کشته خواهند شد. آن زمان کسی به این پیشگویی اهمیت نداد و همین بی‌اهمیتی منجربه به بروز اتفاقی وحشتناک در دو کشور ترکیه و سوریه شد و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 8 ریشتر این دو کشور را در هم نوردید و میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند.

حال فرانک هوگربیتس، پیشگوی مشهور اهل کشور هلند خبر داده که یک زلزله دیگر این‌بار در شمال کشور ایران به وقوع خواهد پیوست. با این اوصاف باید خود را برای خطر این زلزله آماده کرد و هشدارها را جدی گرفت. مهدی زارع، زلزله شناس، پیامی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، او در این پیام گفت:

پیش‌بینی‌هایی که این روزها درباره زلزله ادعا می‌شود، از جمله پیش‌بینی زلزله نهم و دهم اردیبهشت ۱۴۰۲ در ایران که از طرف محقق هلندی مطرح شده توجه مردم و رسانه ها را جلب کرده است. جایی که این محقق هلندی برای وقوع زلزله در ایران مشخص کرده یک پهنه وسیع در منطقه زاگرس در جنوب غربی ایران است که اتفاقا زلزله خیزترین جای ایران محسوب می‌شود.

پیشگویی زلزله شناس هلندی از یک زمین لرزه عظیم در ایران
پیش بینی زلزله ایران

زلزله ترکیه یکی از حوادث بزرگ چند وقت اخیر بود که همه را از اقصی نقاط جهان متعجب کرد. پیش‌گویی یک محقق هلندی با نام فرانک هوگربیتس هم درباره وقوع این زلزله مهیب با سر و صدای زیادی در فضای اینترنت همراه بود. حالا او با استناد به داده‌های موسسه SSGEOS از یک زمین‌لرزه بزرگ در ایران در آینده نزدیک خبر داده است. به‌نظر می‌رسد چنین زلزله‌ای در صورت وقوع مناطق غربی و شمال غرب کشور را دربر خواهد گرفت.

موسسه SSGEOS اخیراً از طریق حساب خود در توییتر تصویری را به‌اشتراک گذاشت که نشان از سیگنال‌هایی از وقوع زلزله در مناطقی از جمله غرب تا شمال غربی ایران دارد. فراک هوگربیتس هم در جواب به این توییت اظهار داشت که با توجه به نوسانات ۱ تا ۲ اردیبهشت، یک زمین لرزه بزرگ داخل یا حوالی این مناطق شامل ایران، تبت و هند بین ۹ تا ۱۰ اردیبهشت رخ خواهد داد. او قرار است طی ویدیویی به تحلیل دقیق‌تر این موضوع بپردازد.

البته پیش‌گویی این محقق هلندی درباره زلزله اخیر ترکیه اتفاقی بوده و صرفاً با ترفندی رایج صورت گرفته است. هوگربیتس بارها پیش‌بینی اشتباه کرده بود تا اینکه از قضا پیش‌بینی او درباره حادثه ترکیه درست از آب درآمد.

پیش بینی زلزله ایران
پیش بینی زلزله ایران

از این رو، نمی‌توان به اظهارات او مبنی بر وقوع زمین لرزه تا چند روز دیگر در ایران اطمینان کرد. گذشته از این، پیش بینی زلزله با وجود همه پیشرفت‌ها هنوز امکان‌پذیر نیست. نزدیک‌ترین چیزی که به پیش بینی زلزله داریم، در واقع قابلیت تشخیص احتمال وقوع این پدیده در مناطق مشخص است. این درحالی است که در پیش بینی زلزله به معنای واقعی، زمان و مکان نسبتاً دقیق وقوع باید مشخص شود.

حضور فرانک هوگربیتس در شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار توییت وی در مورد پیش بینی زلزله ۶ فوریه ۲۰۲۳ در ترکیه، افزایش قابل توجهی پیدا کرد. این توییت توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد که منجر به افزایش تعداد فالوورهای او شد. او از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های خود و تعامل با فالوورهایش استفاده کرده است.

برای هر کسی که علاقه مند به دنبال کردن اخبار به روز مرتبط با Frank Hoogerbeets است ، صفخات او در توئیتر، یوتیوب و فیسبوک منابع ضروری پر از اطلاعات ارزشمند است. با بیش از ۱.۲ میلیون دنبال کننده که در حال حاضر روزانه فید او را مشاهده می کنند، شکی نیست که همچنان از طریق رسانه های اجتماعی مطالبی با اهمیت را با ظاهری علمی و با به کاربردن بعضی از عبارتها و نمادهای تخصصی بر افکار عمومی اثر می‌گذارند، در حالی که منطق و استدلال علمی و شواهد کافی و قابل آزمون در مورد آنها وجود ندارند.

SSGEOS یک حساب کاربری اینستاگرام است که به طور منظم دریافتها و تفسیر های هوگربیتس را از کیهان و اثراتی که او ادعا می‌کند بر فعالیت لرزه ای زمین می گذارند ، ارائه می دهد. ویدیوهای آموزشی در مورد نجوم و موضوعات مرتبط را نیز به اشتراک می گذارد. مبنا و پایه پیش بینی های هوگربیتس که البته در هیچ مجله علمی منتشر نشده است، هم ترازی های سیاره ای است که او بر این باور/ادعا است که قبل از زمین لرزه ها، و به طور بالقوه باعث زلزله یا سایر سوانح طبیعی در سراسر جهان شوند.

فیلم پیشگویی فرانک هوگر بیتس مرد هلندی درباره زلزله ترکیه و سوریه در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته که در ادامه این ویدئو را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ این فیلم را ببینید:


پیش بینی دیگر و قدیمی‌تر از زلزله در تهران

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیش‌بینی پیشگوی زلزله ترکیه از یک زمین لرزه عظیم در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (22 نظر)

    سلام بعضی از هموطنان عزیز ناراحت بودند و نوشته‌اند دکتر روانشناس بالینی هستی و درکار علوم تحقیق نکنید وقتی زلزله پیش می آید خانه‌ها خراب می‌شود ویا کسی مجروح میشود دکتر ها اورا معالجه میکند با احترام دکتر حاج عبدالمالک شهنوازی روانشناس بالینی

    پاسخ

    جناب سنتر این بابا که دستور نداده اسکل پیش بینی کرده

    پاسخ

    متاسفانه انقدبدشانسیم ک نمی‌میریم راحت شیم یه قطع نخاعی چیزی میشیم ک تا آخر محتاج کمک بقیه باشیم…
    سواله برام ک چرا این غضب خدا چرا فقط شامل حال مسلمونا داره میشه چرا آمریکا و روسیه و… ک هیچ حجاب و دین خاصی ندارن انقد برف و بارون میادو ازبلا بدور
    فک کنم جای مسلمونی باید اول انسانیت و یاد میدادن وقتی راحت درمورد هم قضاوت میکنیم و حیوونای بی گناه میکشیم وقتی بالاسریا از مال دنیا سیرنمیشن و یه فقیر تاکمر تو سطل زباله خم میشه وقتی یه دانشمند وک با اخطارش شایدجونمون حفظ باشه عزرائیل خطاب کنیم هربلایی ک سرمون بیاد کمه

    پاسخ

    اون طوفان های امریکا خودش کشنده هست

    پاسخ

    چطوره مثل گالیله دارش بزنید ؟؟! تا بلا سرشما نیاد درک نمی کنید متأسفم فعلآ پیش بینی زلزله نشد درست درآمد

    پاسخ

    یا سوج مگه حضرت سوج بدادمان برسد مرتیکه هلندی هم شده عزرائیل احتمالا قرارداد زلزله بستن احضار عزرائیل هم با گاو هلندی هست حالا أگه بگه ژاپن و اندونزی بهتره تا به ایران گیر داده خخخخ

    پاسخ

    مردک تو اگر پول هندوانه نداری برابچت چجوری اینترنت وصلی پس داری اون از گدا زادگی خودت است ارتباطی هم به حضرت علی نداره

    پاسخ

    خوش گفتی

    پاسخ

    بزاربیادمامردمیدانهای سختیم لازم بذکراست درهنگام فرارحجاب خودرارعایت فرمایید که دوربینهادرزمان زلزله وتمام زمانها فعال هستن خلاصه پول جریمه روبایدبدید🤣🤣

    پاسخ

    امیدوارم ک این پیشگوئی درست نباشه من واقعا ترس افتاده ب جونم بخاطر عزیزانم..ساکن خوزستان هستیم

    پاسخ

    سلام ما که همینجوری زیر فشار زلزله های قیمتی اقای رییسی له شدیم وقتی نتونی برا بچت یه هندوانه بخری و پیشت زجه بزنه همون بهتر که زیر زلزله بمیریم خدایا فقط یواش تر هوای بچه های مارو داشته باش از ما بدرک اگ حضرت علی بود که نامه به مالک اشتر مینوشت میگفت بگذار مردمت از فقر بمیرند و خودتان جناب مالک با بچه هات کانادا و اروپا و حتی لواسان و بام تهران مهاجرت کن به درک از مردم

    پاسخ

    همین مونده روان شناس راجع به زمین نظر بده بشین سر جات مشاوره بده آرامبخشتو تجویز کن تو کار بقیه هم دخالت نکن

    پاسخ

    دوست عزیز بنده نیز با شما همدرد هستم
    بخدا قسم زیر فشار کرایه خانه و قسط کمرم خرد شده
    فقط آرزو دارم بمیرم راحت بشم

    پاسخ

    ایران همانگونه که روی خط فقر قراردارد روی خط زلزله هست بهرحال برای مردم ایران فرقی نمیکند
    اقایان از ما بهتران مواظب باشند خدای ناکرده بر اثر زلزله 9 ریشتری کلاهشان از سر مبارکشان نیافته!

    پاسخ

    سلام من دکتر روانشناس بالینی حاجی عبدالمالک شهنوازی هستم پیشگویی هلندی روحیه مردم ایران تضعیف می کند زلزله ها در جاهای ایران در زمانی است زمین آنجا رخ می دهد که زمین ضعیف باشد الحمدالله این زلزله رخ نخواهد داد زلزله از طرف خدا و دستور خدا است نه دستور هلندی با احترام دکتر حاج عبدالمالک شهنوازی روانشناس بالینی از استان سیستان و بلوچستان خاش

    پاسخ

    سلام من دکتر روانشناس بالینی حاجی عبدالمالک شهنوازی هستم پیشگویی هلندی روح مردم ایران تضعیف می کند زلزله ها در جاهای ایران در زمانی است زمین آنجا رخ می دهد که زمین ضعیف باشد الحمدالله این زلزله رخ نخواهد داد زلزله از طرف خدا و دستور خدا است نه دستور هلندی با احترام دکتر حاج عبدالمالک شهنوازی روانشناس بالینی از استان سیستان و بلوچستان خاش

    پاسخ

    دکتر جان ریدی،زلزله مشهد اومد

    پاسخ

    همین مونده روان شناس راجع به زمین نظر بده بشین سر جات مشاوره بده آرامبخشتو تجویز کن تو کار بقیه هم دخالت نکن

    پاسخ

    پسر جان زلزله مشهد هروز میاد اون ریشتر این هلندی گفته بود غرب کشور اونم ۸ریشتر که خیلی ها میمیرند ! کجا اومد ؟

    پاسخ

    دکتر بیکار قلابی حالا یکی پیشبینی کرده درست در اومده

    پاسخ

    1402/2/8ساعت 02/10بامداد زلزله در مشهد

    پاسخ