;
coinex

هشدار انجمن بلاکچین ایران برای جلوگیری از ترفند جدید کلاهبرداری

اخیراً شاهد هشدار انجمن بلاکچین ایران (انجمن فناوران زنجیره بلوک) ضمن انتشار بیانیه‌ای در خصوص جدیدترین شگردهای کلاهبرداری در بازار رمزارزها هستیم.

به گزارش تکراتو و طبق بیانیه هشدار انجمن بلاکچین ایران به‌تازگی روشی از کلاهبرداری کشف شده که به هتک آبرو و اعتبار از افراد یا اقدام به باج‌خواهی منتج می‌شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی دوج کوین در سال 2023 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه DOGE

هشدار انجمن بلاکچین ایران درباره روش کلاهبرداری جدید در دنیای رمزارزها

طبق این روش، فرد اول (کلاهبردار) ضمن مراجعه به فرد دوم (قربانی) اعلام می‌کند که موجودی کیف پول رمزارزی‌ او در کیف پولش بلاک شده یا توانایی برداشت آن را ندارد. بعد از این مرحله، جهت بررسی کیف پول از سوی فرد دوم، فرد اول رمز کیف پول یا کلمات کلیدی خود را به او می‌دهد و از طرفی باتوجه به اینکه خود فرد اول هنوز به این اطلاعات دسترسی دارد، شروع به برداشت موجودی خود کرده و سپس، با شواهد موجود در مراجع اقدام به شکایت یا تهدید فرد قربانی (انصراف از شکایت در صورت پرداخت باج) می‌کند.

هشدار انجمن بلاکچین ایران

طبق اعلام انجمن بلاکچین، این امر همراه با موضوعاتی همچون اجاره دادن حساب بانکی به افراد دیگر، اعطای مجوز به افراد دیگر برای دسترسی به حساب کاربری، تشویق به خرید یک کوین با وعده رشد قطعی، وعده پرداخت سود ثابت، انواع روش‌های بازاریابی چندسطحی غیرمتعارف، پذیرش و پرداخت بها به هر توکنی که بازار ثابت جهانی در چند پلتفرم معتبر در اختیار ندارد، خرید و فروش یک کوین در زمان معین (پامپ و دامپ) و ارسال پیام از افراد ناشناس اکثراً خارجی به‌منظور سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، تنها به کلاهبرداری از کاربر و از دست دادن سرمایه خواهد انجامید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار انجمن بلاکچین ایران در مورد کلاهبرداری در بازار رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر