;
coinex

نحوه استفاده از ChatGPT ؛ آموزش تصویری استفاده از ChatGPT در ایران

طی ماه‌های گذشته، چت بات ChatGPT به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و ماجراهای جالبی را به همراه داشته است. در این مقاله،‌ نحوه استفاده از ChatGPT را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید وارد دنیای جذاب این هوش مصنوعی شوید.

پیش از آموزش استفاده از چت بات ChatGPT باید توضیحاتی را درباره این مدل زبانی ارائه دهیم. پیش از این شاهد عرضه ChatGPT-3 بودیم که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد. بعد از عرضه موفقیت‌آمیز چت جی پی تی 3، کمپانی OpenAI تصمیم گرفت که مدل جدید آن را با نام ChatGPT-4 توسعه دهد. در حال‌حاضر نحوه استفاده از چت جی پی تی و پتانسیل‌های آن، به یکی از موضوعات ترند در فضای مجازی تبدیل شده و به همین دلیل، آموزش استفاده از چت بات ChatGPT خالی از لطف نخواهد بود.

توسعه‌دهندگان این چت بات، در توضیحات خود به برخی از پیشرفت‌های آن نسبت به نسخه قبلی اشاره کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به توانایی درک ورودی‌های تصویر و تجزیه و تحلیل آن‌ها اشاره کرد. این مدل زبانی در برخی از حوزه‌ها مانند فیلمنامه‌نویسی بسیار پرکاربرد است؛ البته، کاربران جهت بهره‌مند شدن از خدمات این چت بات، باید مبلغی را پرداخت کنند که در آموزش استفاده از چت بات ChatGPT به آن اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

زیباترین دختر های شرور در انیمه از نظر ChatGPT

نحوه استفاده از ربات ChatGPT در تلگرام [+آموزش گام‌به‌گام]

نحوه استفاده از ChatGPT

جدیدترین نسخه از مدل زبانی کمپانی OpenAI توجه اکثر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده، اما بسیاری از افراد هنوز با نحوه استفاده از ChatGPT آشنایی ندارند. برای استفاده از این چت بات باید اشتراک ChatGPT Plus را تهیه کنید که قیمت آن برای یک ماه، 20 دلار خواهد بود.

استفاده از چت بات ChatGPT
نحوه استفاده از ChatGPT

باید گفت که 20 دلار برای اکثر کاربران چت جی پی تی هزینه زیادی نیست، اما بسیاری از کاربران ایرانی قادر به تهیه اشتراک مدل زبانی مذکور نخواهند بود و به همین دلیل، آموزش استفاده از چت بات ChatGPT به صورت رایگان، برای کاربران ایرانی که مشتاق به استفاده از این چت بات هستند اهمیت ویژه‌ای دارد.

افرادی که تمایل دارند به صورت رایگان از خدمات ChatGPT-4 بهره‌مند شوند، باید برای مدتی در لیست انتظار صبر کنند. دقیقا نمی‌توان گفت که این انتظار چقدر طول می‌کشد، اما احتمال دارد که بعد از یک هفته امکان دسترسی رایگان به چت جی پی تی فراهم شود.

نحوه استفاده از ChatGPT در ایران

باید گفت که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، نحوه استفاده از ChatGPT در ایران کمی دشوار خواهد بود. در حال‌حاضر با IP ایران و شماره‌های داخلی نمی‌توان به چت جی پی تی دسترسی پیدا کرد. بنابراین، جهت استفاده از این چت بات باید از VPN و شماره‌های مجازی استفاده کنید. اگر از VPN و شماره‌ مجازی چشم‌پوشی کنیم، نحوه استفاده از ChatGPT در ایران با سایر نقاط جهان تفاوتی ندارد.

ChatGPT
نحوه استفاده از ChatGPT در ایران

بیشتر بخوانید:

چگونه ایمیل بسازیم ؟ آموزش تصویری نحوه ساخت ایمیل با گوشی و کامپیوتر

ادیت ویدیو در آیفون چگونه است؟ آموزش تصویری ویرایش فیلم در آیفون

نحوه استفاده از ChatGPT برای کاربران در سراسر دنیا

باید گفت که نحوه استفاده از چت جی پی تی چندان سخت نیست. ابتدا باید به سایت Open AI مراجعه کرده و گزینه Try ChatGPT را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT
چگونه از ChatGPT استفاده کنیم

سپس جهت ایجاد یک حساب کاربری، گزینه Sign UP را انتخاب کنید. در صورتی که پیش از این در سایت OpenAI ثبت‌نام کردید، می‌توانید روی Log in کلیک کنید.

بعد از طی کردن مراحل مذکور به صفحه چت جی پی تی منتقل می‌شوید و در کادری که در صفحه اصلی قابل مشاهده است، می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید. پس از دریافت پاسخ از این چت بات به گزینه‌های مختلفی جهت بازسازی یا کپی کردن پاسخ، ارائه درخواست جدید و لایک یا دیسلایک کردن پاسخ چت جی پی تی دسترسی دارید.

استفاده از چت جی پی تی

نحوه استفاده از چت جی پی تی پیچیده نیست و کاربران در سراسر دنیا می‌توانند به راحتی از خدمات آن بهره‌مند شوند؛ اما بد نیست که در ادامه‌ی آموزش نحوه استفاده از چت جی پی تی نگاه دقیق‌تری به مراحل و جزییات آن داشته باشیم.

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم

برای شروع به سایت OpenAI بروید و به صورت رایگان، یک حساب جدید ایجاد کنید. جهت ایجاد حساب، می‌توان از آدرس ایمیل استفاده کرد یا با حساب Google و مایکروسافت وارد شد. در قدم بعدی باید یک تایید تلفنی انجام دهید که ثابت شود شما ربات نیستید. البته کاربرانی که پیش از این در سایت Open AI حساب کاربری ایجاد کرده‌اند، نیازی به طی کردن مراحل مذکور نخواهند داشت. همچنین ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید.

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم
استفاده از ChatGPT

برخی از کاربران هنگام Sign Up کردن با صفحه زیر مواجه می‌شوند و در چنین شرایطی بهترین کار، رفرش کردن صفحه است. البته کاربران ایرانی که با این صفحه روبه‌رو می‌شوند، باید سرور VPN خود را تغییر دهن

در ادامه، باید به زبان انگلیسی، فارسی یا هر زبان دیگری که توسط ChatGPT پشتیبانی می‌شود، یک سوال بپرسید یا با آن صحبت کنید. در تصویر پایین، کادری که سوال باید در آن درج شود را مشاهده می‌کنید و در قسمت بالای کادر، چند مثال و توضیحات مختصری درباره قابلیت‌ها و محدودیت‌های ChatGPT-4 ارائه شده است.

نحوه استفاده از ChatGPT

پس از این‌که سوال خود را مطرح کردید، چت جی پی در عرض چند ثانیه به شما پاسخ می‌دهد. البته برای دریافت بهترین نتیجه ممکن، توصیه می‌شود که یک سوال کامل و واضح را بپرسید. پس از دریافت جواب، چت بات چند گزینه مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه آموزش نحوه استفاده از ChatGPT به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

می‌توانید یک دستور جدید به چت بات بدهید. این ویژگی یکی از قابلیت‌های کلیدی ChatGPT-4 است که باعث می‌شود تجربه استفاده از این مدل زبانی شبیه به گفت‌وگو با یک فرد باشد. علاوه‌براین، چت جی پی تی می‌تواند مکالمه‌های قبلی شما را تا حدی به خاطر بسپارد. در نتیجه بدون نیاز به تکرار سوال، چت بات می‌تواند پاسخ خود را تغییر دهد یا به موضوعاتی که قبلا درباره آن صحبت کردید اشاره کند.

گزینه دوم، دریافت پاسخ جدید است. اگر جوابی که چت جی پی تی به شما ارائه داده آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید، می‌توانید گزینه Regenerate Response را انتخاب کنید. در صورتی که جواب موردنظر خود را دریافت کردید و تمایل دارید آن را کپی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید، روی آیکون کلیپ‌بورد که در کنار متن چت بات قرار گرفته کلیک کنید.

استفاده از چت جی پی تی
نحوه استفاده از چت جی پی تی

در آخر گزینه‌های لایک و دیسلایک به کاربران ارائه می‌شود. باتوجه به این‌که چت جی پی تی نمی‌تواند مانند یک انسان فکر کند، قدرت تشخیص خوب یا بد بودن پاسخ خود را ندارد؛ بنابراین برای آگاهی از مفید بودن پاسخ خود، به واکنش کاربران متکی می‌شود. همچنین، جهت بهبود عملکرد چت جی پی تی، می‌توانید به بخش‌های موردعلاقه خود در پاسخ‌های چت بات اشاره کنید.

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی در تلگرام ؛ آموزش تصویری ساخت نظرسنجی در تلگرام

دی اکتیو کردن اینستاگرام ؛ چگونه اینستاگرام را دی اکتیو کنیم ؟

محدودیت‌های ChatGPT

اکنون که می‌دانیم چگونه از ChatGPT استفاده کنیم ، این سوال مطرح می‌شود که آیا چت جی پی تی در ارائه پاسخ‌ها محدودیتی دارد؟ کمپانی Open AI تلاش کرده که یک چت بات کاملا ایمن و هوشمند را به مخاطبان خود ارائه دهد؛ به همین دلیل، تدابیر امنیتی مختلفی در ChatGPT-4 به کار گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به نپذیرفتن و رد کردن محتوای نامناسب و غیرقانونی اشاره کرد.

برای اینکه بهتر بدانیم چگونه از ChatGPT استفاده کنیم از چت بات سوال کردیم به چه درخواست‌هایی پاسخ نمی‌دهد. چت جی پی تی در ادامه این‌گونه پاسخ داد: «به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، به درخواست‌هایی که شامل محتوای نامناسب، توهین‌آمیز یا غیرقانونی باشد پاسخ نمی‌دهم؛ علاوه‌براین، این امکان وجود دارد که نتوانم به درخواست‌های مبهم پاسخ بدهم. لطفا مطمئن شوید که سوال شما واضح است تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.»

ChatGPT

از جمله درخواست‌هایی که ChatGPT از پاسخ دادن به آن‌ها اجتناب می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای توهین‌آمیز
  • متن‌هایی که نفرت
  • تبعیض یا خشونت علیه هر فرد یا گروهی را تشویق کند
  • پیام‌هایی که حریم خصوصی اشخاص یا سازمان‌ها را نقض کند
  • سوالاتی که از فعالیت‌های غیرقانونی حمایت می‌کند
  • درخواست اطلاعات شخصی مانند رمز عبور و جزییات کارت اعتباری

البته محدودیت‌های ChatGPT تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شود. 80628069

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم و اطلاعات خود را در آن مدیریت کنیم

گفت‌وگوهای کاربران با چت جی پی تی به صورت پیش‌فرض در اختیار Open AI قرار می‌گیرد و کمپانی مذکور از این اطلاعات، جهت بهبود کار مدل زبانی خود بهره می‌برد. باتوجه به اینکه امکان دارد گفت‌وگوهای شما توسط Open AI بررسی شود، بهتر است از وارد کردن هرگونه اطلاعات شخصی در چت جی پی تی اجتناب کنید.

شما می‌توانید سابقه چت‌های خود را از طریق پنل کنار صفحه اصلی مشاهده کنید. با بررسی درخواست‌های قبلی خود و پاسخ‌های چت جی پی تی به آن‌ها، متوجه می‌شوید که چت بات برای کدام سوال‌ها پاسخ کامل‌تری ارائه می‌دهد. البته در شرایطی که نمی‌خواهید چت بات تاریخچه گفت‌وگوهای شما را ذخیره کند، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

چگونه از چت جی چی تی استفاده کنیم
آموزش استفاده از چت بات ChatGPT

 

نحوه استفاده از چت جی پی تی

زمانی که chat history غیرفعال است، Open AI مکالمات جدید را به مدت 30 روز باقی می‌گذارد. در صورت نیاز، Open AI قبل از حذف کردن گفت‌وگوها به صورت دائمی، آن‌ها را جهت تشخیص استفاده غیرمجاز از چت بات بررسی می‌کند.

اگر تمایل دارید تاریخچه خود را در ChatGPT حذف کنید، روی پروفایل خود در نوار کناری کلیک کنید، سپس گزینه Clear Conversation را انتخاب کنید. البته باید این موضوع را به‌خاطر بسپارید که هنگام حذف تاریخچه، گزینه Undo وجود ندارد.

چت جب پی تی این امکان را برای شما فراهم می‌کند فقط یکی از گفت‌وگوهای خود را حذف کنید. برای این کار فقط باید روی نام گفت‌وگو کلیک کنید، سپس آیکون سطل‌آشغال و بعد از آن چک‌مارک را انتخاب کنید. در مجموع می‌توان گفت که نحوه استفاده از ChatGPT بسیار ساده است و تمام کاربران می‌توانند به راحتی از خدمات آن بهره‌مند شوند.

چگونه از چت جی پی تی استفاده کنیم
استفاده از ChatGPT

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

امکانات ChatGPT Plus

به‌دنبال محبوبیت جهانی ChatGPT و افزایش چشمگیر کاربران این چت بات، گاهی اوقات به دلیل ترافیک سنگین، سرورهای ChatGPT از دسترس خارج می‌شدند. به همین جهت، Open AI اشتراک ChatGPT Plus را معرفی کرد. کاربران با پرداخت 20 دلار در ماه، می‌توانند این اشتراک را تهیه کنند.

از جمله خدماتی که ChatGPT Plus در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد می‌توان به دسترسی عمومی به ChatGPT حتی در زمان اوج ترافیک، انتخاب مدل‌های چت جی پی تی، پاسخ‌گویی سریع‌تر، در اولویت قرار گرفتن برای دسترسی به قابلیت‌ها و امکانات جدید اشاره کرد. همچنین، فقط کاربران اشتراک پلاس به جدیدترین نسخه ChatGPT-4 با حداکثر 25 پیام در هر 3 ساعت دسترسی خواهند داشت.

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم

کاربرانی که با نحوه استفاده از ChatGPT و نسخه قبلی آشنا هستند، قطعا متوجه تفاوت سرعت پاسخ‌گویی ChatGPT-3.5 و ChatGPT-4 می‌شوند. باید گفت که سرعت نسخه 3.5 کمی بیشتر است و تا این لحظه، کمپانی Open AI درباره این موضوع توضیح دقیقی ارائه نکرده، اما احتمال می‌رود که دلیل اصلی این اختلاف سرعت، پردازش اطلاعات بیشتر جهت ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله نحوه استفاده از ChatGPT را توضیح دادیم. با اینکه عملکرد آن هنگام پردازش اطلاعات و ارائه پاسخ پیچیده است، اما شیوه استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود. شما نیز می‌توانید تجربه خود از استفاده از ChatGPT را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا نحوه استفاده از ChatGPT در ایران با سایر نقاط جهان تفاوت زیادی دارد؟

تنها تفاوتی که در نحوه استفاده از ChatGPT برای کاربران ایرانی و دیگر کاربران وجود دارد، ضرورت استفاده از VPN و شماره مجازی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی است.

آیا چت جی پی تی پاسخ‌های اشتباه می‌دهد؟

چت جی پی تی نیز مانند دیگر مدل‌های زبانی چندان بی‌نقص نیست و امکان دارد گاهی اوقات پاسخ‌های بی‌معنی دهد. به همین جهت توصیه می‌شود که بعد از دریافت پاسخ آن را بررسی کنید.

آیا ChatGPT به همه کاربران پاسخ یکسان می‌دهد؟

اکثر اوقات، کاربرانی که درخواست‌های مشابهی به چت جی پی تی می‌دهند، نتایج یکسانی دریافت می‌کنند. البته این امکان وجود دارد که برخی از کلمات تغییر کنند، اما نتیجه نهایی تغییری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: zapier

نظر شما درباره نحوه استفاده از ChatGPT و عملکرد آن چیست؟ به نظر شما سایر چت بات‌ها مثل Bing و Google Bard توانایی رقابت با ChatGPT را دارند؟ نظر خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دمتون گرم
    ع‌شقین

    پاسخ