;
coinex

رویداد هم مسیر اتیسم ، بهانه‌ای زیبا برای آگاهی‌بخشی اتیسم

دو همگانی دور دریاچه چیتگر با حضور ۳۰ بزرگ‌سال اتیسم و ۲۰۰ دونده

روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، درب غربی دریاچه چیتگر حال و هوای متفاوتی داشت. از ساعت ۹ صبح در محل آمفی‌تاتر فضای باز دریاچه شهدای خلیج فارس جمعیتی منتظر شروع مراسم بودند. برای آنکه در حرکتی نمادین مسیری را هم‌قدم افراد دارای اتیسم و خانواده‌های‌شان شوند. خانواده‌هایی که دونده‌های خستگی‌ناپذیرند.

خانواده اتیسم از زمان تشخیص تا پایان عمر مسیر پرپیچ‌وخم اتیسم را می‌دود، از این کلاس گفتار درمانی به آن کارگاه رفتار درمانی، از این کلینیک به آن آزمایشگاه، گاهی خسته می‌شود اما مجال استراحتی نیست، چرا که نباید زمان طلایی را از دست دهد. می‌دود بی آنکه مدالی در کار باشد و خبری از خط پایان باشد، می‌دود و این مسیر را طی می‌کند به امید لحظه‌هایی آرام‌تر برای فرزندش، به امید دیدن ذره ذره و قطره قطره پیشرفت فرزندش.

در رویداد هم مسیر اتیسم، حدود ۲۰۰ نفر در مسیر دور دریاچه همراه بزرگ‌سالان اتیسم و خانواده‌ها هم‌قدم شده و قدم از قدم برای اتیسم برداشتند، مسیری را با کاورهای آگاهی‌بخشی اتیسم به‌صورت نمادین با خانواده‌ها طی کردند و متعهد شدند که اتیسم را به دیگران معرفی کنند، این تعهد را با توزیع بروشورهای آگاهی‌بخشی اتیسم در مسیر دو شروع کردند.

قرار است رویداد هم‌مسیر اتیسم هر فصل در فضاهای مختلف و البته در شهرهای دیگر تکرار شود، چرا که آگاهی‌بخشی عمومی جامعه در خصوص اتیسم ضروری است. افراد دارای اتیسم ظاهری عادی دارند و اختلال از چهره‌شان پیدا نیست، اما ذهن‌شان در دنیایی متفاوت است، دنیا را طور دیگری می‌بینند، می‌شنوند و درک می‌کنند و همین باعث می‌شود نتوانند با خود و دیگران ارتباط برقرار کنند، وقتی در فضای عمومی بی‌قرار می‌شوند به دلیل عدم شناخت جامعه از اتیسم، نگاه‌های خیره و تذکرهای مکرر باعث آزار خانواده‌ها می‌شوند. گاها در طول یک روز بارها بارها اتیسم را برای دیگران توضیح می‌دهند شاید اندکی بیشتر فرزندشان را درک کنند.

در رویداد هم‌مسیر اتیسم مسئولین شهرداری منطقه ۲۲، مدیران مجموعه دریاچه چیتگر، معاونت سلامت شهرداری تهران حضور داشتند و مراسم توسط انجمن اتیسم ایران در روزهای پایانی ماه جهانی آگاهی‌بخشی و هفته سلامت برگزار شد.

رویداد هم مسیر اتیسم، بهانه‌ای زیبا برای آگاهی‌بخشی اتیسم

رویدادهای آتی هم‌مسیر اتیسم در وب‌سایت انجمن اتیسم ایران اطلاع رسانی می‌شود و برای همراهی می‌توان از طریق همین وب‌سایت اقدام نمود.

Irautism.org

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر