;
coinex

فناور کارت با هدف ارائه خدمات نئوبانکی معرفی شد

محصول مشترک صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک مهر ایران موسوم به فناورکارت دیروز به‌منظور اتصال خدمات نئوبانکی به حوزه فناوری رونمایی شد.

در همین راستا، دیروز «سید روح‌الله امینی»، طی رویداد رونمایی از فناور کارت و عقد تفاهم‌نامه با بانک مهر ایران بیان داشت: «بنا بر ماموریت خود در صندوق توسعه فناوری‌های نوین زیرساخت‌های لازم را برای دسترسی به سیستم بانکی فراهم کردیم تا بتوانیم فرآیند تامین مالی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را از سیستم بانکی فراهم کنیم.»

وی همچنین در واکنش به پرسشی در خصوص برنامه‌‌های آتی این صندوق اظهار کرد: «به زودی زیرساخت‌های دیگری نیز از جمله سامانه تامین مالی جمعی، فروش اقساطی بیمه و سایر سامانه‌های دیگری نیز به شبکه بانکی اضافه می‌شود.»

لازم به ذکر است که طی این نشست، «محمد کلاهی»، معاون اعتباری و تجاری‌سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین درباره فناور کارت نیز اشاره داشت: «این محصول جدیدی در حوزه فین‌تک است که در آن، خدمات نئوبانک به حوزه فناوری کشور متصل می‌شود.»

بیشتر بخوانید: کاهش 30 درصدی خرید مردم در فروردین 1402 نسبت به ماه قبل!

ارائه فناور کارت برای استفاده بیشتر از خدمات نئوبانکی

در ادامه این جلسه، «سعید شمسی‌نژاد»، مدیر بانک قرص‌الحسنه مهر ایران، ضمن اشاره به برنامه این بانک در سال گذشته جهت تأمین مالی هزار شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: «بخشی از این هزار شرکت تامین مالی شده‌اند و تعهدات بخشی دیگر تا پایان خرداد ماه امسال عملی می‌شود.»

فناور کارت

وی همچنین درباره ارائه این خدمت جدید افزود:

«بسیاری از خدمات شبکه بانکی امروزه در نئوبانک‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال طراحی می‌شود. ما می‌خواهیم گام را فراتر بگذاریم به این شکل که فقط این خدمات در حوزه بانکی نباشد. با طراحی فناور کارت و اپلیکیشن، خدمات خود را در حوزه بانکی به صورت دیجیتالی در گام نخست به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم.»

شمسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: «در گام بعدی محصولات و نیازمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این برنامه تعبیه می‌شود. ابتدا برای افراد حقیقی فعال می‌شود و گام بعد شرکت‌های موجود در پارک پردیس می‌توانند از تسهیلات خدمات بانکی و خدمات پایه پولی و بانکی و فروش کالا و خدمات استفاده کنند. پس از پارک پردیس ان‌شاءالله خدمات خود را به بقیه شرکت‌های دانش‌بنیان کل کشور گسترش می‌دهیم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قابلیت‌های فناور کارت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر