;
coinex

نخستین شلیک موفق موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه انجام شد [+فیلم]

رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه خبر از نخستین شلیک موفق موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه داده است.

اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه با انتشار ویدیویی در توییتر خود خبر از شلیک یک موشک کروز از نوع چاکر با پهپاد پیشرفته بیرقدار آکینجی داده است.

بیشتر بخوانید: نخستین پهپاد عمودپرواز و موشک‌انداز جهان رونمایی شد [+عکس]

نخستین شلیک موفق موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه

به گفته آقای دمیر، این اولین بار در دنیا است که یک پهپاد اقدام به شلیک موشک کروز می‌کند. دمیر افزود: «موشک کروز چاکر با موتور کاملا بومی، با دقت به هدف برخورد کرد. این موشک هدیه صنایع دفاعی به قرن [بیست و یکم] ترکیه است». در ادامه ویدیو پرتاب موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه را ببینید:

موشک کروز چاکر (Çakır) ماه مارس سال گذشته میلادی توسط شرکت صنایع موشکی ROKETSAN رونمایی شد. این موشک با برد ۱۵۰ کیلومتری قادر است که از سکوهای زمینی، دریایی و هوایی پرتاب شود.

شلیک موشک کروز از پهپاد پس از آن انجام می‌شود که نیروی دریایی ترکیه در روز دهم فروردین ماه سال جاری برای اولین بار از عرضه یک قایق بدون سرنشین به نام مارلین نخستین پرتاب موفق موشک کروز با سوخت جامد از قایق را هم ثبت کرد. در جریان آن آزمایش یک موشک کروز RAVEN با سوخت جامد ساخت شرکت TÜBİTAK SAGE ترکیه به وسیله کنترل از راه دور با موفقیت شلیک شد.

شلیک موشک کروز با پهپاد
پهپاد بیرقدار آکینجی

به گفته کارشناسان، انجام آزمایش‌های نظامی اینچنینی در این مقطع و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، حکایت از حساب ویژه‌ای دارد که حزب حاکم روی دستاوردهای نظامی در تبلیغات انتخاباتی باز کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نخستین شلیک موفق موشک کروز با پهپاد توسط ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر