بهترین فیلم های آلمانی تاریخ سینما + [2023 و تمام دوران]

فهرستی از جدیدترین و بهترین فیلم های آلمانی در سال 2023 و محبوب‌ترین‌های تاریخ سینمای آلمان (از قدیم تا جدید) را برای شما تهیه نموده‌ایم.

آلمان از همان ابتدا نقش مهمی در روند شکل‌گیری سینما ایفا کرد. اندکی بعد از اختراع صنعت سینما، این صنعت در آلمان شروع به فعالیت کرد و نوید شکل‌گیری یک سینمای منسجم و شناسنامه‌دار را داد. فضای اجتماعی آرام آلمان بعد از جنگ جهانی اول، باعث ساخت آثاری عجیب و جذاب در آن دوران شد. این دوران با نام عصر طلایی فیلمسازی در آلمان یاد می‌شود.

در حدود سال ۱۹۸۵ که اولین سینمای پولی برلین افتتاح شده بود، دوران اکسپرسیونیست‌ آغاز شد. فیلم مطب دکتر کالیگاری اولین نمونه از این مکتب است. اما این دوران طلایی طولی نکشید که با آغاز جنگ جهانی دوم متوقف شد! در این دوران فیلمسازان آلمانی مجبور به فرار بودند و هالیوود را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند. در این دوران بود که اکسپرسیونیست پای به هالیوود گذاشت.

می‌توان گفت بعد از جنگ جهانی دوم، صنعت سینمای آلمان به شکوه گذشته خود دست نیافت. اواسط دهه‌ی ۶۰ بود که سینماگران آلمانی با تاثیر از موج نوی فرانسه به‌دنبال احیای سینمای به احتضار رفته‌ی خود رفتند. به این صورت سینمای نوین آلمان شکل گرفت. در ادامه برخی از بهترین و جدیدترین فیلم های آلمانی سال 2023 برای شما فهرست شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های آلمانی

بهترین فیلم‌های 2023

بهترین فیلم های آلمانی

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی

بعد از جنگ جهانی دوم،‌ تغییرات سیاسی اجتماعی که در آلمان رخ داد، منجر به تولید تعدادی از بهترین فیلم‌های تاریخ شد. اولین نشانه‌ واقعی بهبود صنعت سینما در آلمان، سینمای نوین آلمان بود. یکی از نقاط آغازین این سینمای نوین را باید فیلم «دختر دیروز» به کارگردانی «آلکساندر کلوگه» دانست. راینر ورنر فاسبیندر، ورنر هرتسوک، ویم وندرس، فولکر شلوندورف، مارگارته فون تروتا و هلما زاندرز-برامس معمارانِ فصل تازه‌ سینمای آلمان بودند.

آثار این فیلم‌سازان، آوانگارد، سیاسی، ادبی، شاعرانه و یک تجربه‌ سینمایی خالص است. آن‌ها از مواجهه با واقعیت‌های اجتماعی و گذشته‌ پیچیده‌ی آلمان هیچ ترسی نداشتند. این چهره‌های جریان‌ساز، به تکاملِ آلمان و رنسانس فکری این کشور کمک شایانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌های 2023

بهترین انیمیشن‌های 2023

Faraway

بهترین فیلم های آلمانی 2023
بهترین فیلم های آلمانی 2023
  • کارگردان: ونسا جاپ
  • نویسندگان: جین اینسکوا، الکس کندال
  • بازیگران: نائومی کراوس،، گوران بوگدان و عدنان مارال
  • زبان فیلم: انگلیسی، آلمانی، ترکی، کرواتی

فیلم آلمانی جدید 2023 “خیلی دور” در ژانر کمدی، درام و عاشقانه ساخته شده است. ونسا جاپ کارگردانی و جین اینسکوا، الکس کندال نویسندگی فیلم را برعهده دارند. نائومی کراوس،، گوران بوگدان و عدنان مارال از بازیگران این فیلم هستند.

زینب ناراضی است؛ به همین دلیل به جزیره‌ای در کرواسی می‌گریزد. جایی که مادر متوفی او مدت‌ها پیش خانه‌ای خریده بود. او امیدوار بود که در نهایت آرامش را بیابد، اما کسی را که هنوز در ملک زندگی می‌کرد را حساب نکرده بود.

Blood & Gold

بهترین فیلم های آلمانی 2023
بهترین فیلم های آلمانی 2023
  • کارگردان: پیتر توروارث
  • نویسنده: استفان بارت
  • بازیگران: یوردیس تریبل، رابرت مازر و الکساندر شیر
  • زبان فیلم: آلمانی

فیلم آلمانی جدید 2023 “خون و طلا” در ژانر اکشن، کمدی و درام به کارگردانی پیتر توروارث ساخته شده است. استفان بارت نیز نویسندگی سناریو فیلم را برعهده دارد. یوردیس تریبل، رابرت مازر و الکساندر شیر از بازیگران اصلی این اثر آلمانی هستند. خون و طلا در 26 می 2023 اکران خواهد شد.

داستان در پایان جنگ جهانی دوم شکل می‌گیرد که یک سرباز آلمانی به دنبال دخترش می‌گردد. این درحالی است که یک سرباز SS به دنبال گنج یک یهودی است.

Afire

بهترین فیلم های آلمانی 2023
بهترین فیلم های آلمانی 2023
  • کارگردان: کریستین پتزولد
  • نویسنده: کریستین پتزولد
  • بازیگران: توماس شوبرت، پائولا بیر، لنگستون اویبل و اننو تربس
  • زبان فیلم: آلمانی

فیلم آلمانی جدید 2023 “آتشین” به کارگردانی کریستین پتزولد و با بازی توماس شوبرت، پائولا بیر، لنگستون اویبل و اننو تربس در ژانر درام است.  رابطه روی چهار نفر متمرکز است که هنگام تعطیلات در دریای بالتیک در خانه خود توسط آتش سوزی‌های کنترل نشده جنگل به دام افتاده‌اند. این فیلم برنده جایزه بزرگ هیئت داوران خرس نقره‌ای شد. در تاریخ 20 آوریل 2023 در سینماها اکران خواهد شد.

The Teachers’ Lounge

بهترین فیلم های آلمانی 2023
بهترین فیلم های آلمانی 2023
  • کارگردان: ایلکر چاتاک
  • نویسندگان: یوهانس دانکر و ایلکر چاتاک
  • بازیگران: لئونی بنش، لئونارد استتنیش و اوا لوباو
  • زبان فیلم: آلمانی، لهستانی، انگلیسی، ترکی

فیلم “سالن معلمان” از جدیدترین فیلم های آلمانی در ژانر درام است. وقتی یکی از شاگردان معلم کارلا نواک مشکوک به دزدی می‌شود، او تصمیم می‌گیرد که به جزئیات موضوع پی ببرد. این تصمیم باعث می‌شود که میان ایده‌آل‌های خودش و سیستم مدرسه گیر کند و عواقب این اقدامات او را تهدید می‌کند.

ایلکر چاتاک کارگردانی این درام آلمانی را برعهده دارد. یوهانس دانکر و ایلکر چاتاک نیز با هم سناریو فیلم را به قلم درآورده‌اند. در این فیلم ستارگانی همچون لئونی بنش، لئونارد استتنیش و اوا لوباو به ایفای نقش می‌پردازند.

Sun and Concrete

بهترین فیلم های آلمانی 2023
بهترین فیلم های آلمانی 2023
  • کارگردان: دیوید وننت
  • نویسنده: دیوید وننت
  • بازیگران: لوی ریکو آرکوس، رافائل لوئیس کلاین-هسلینگ، وینسنت ویمر
  • زبان فیلم: آلمانی

فیلم “خورشید و بتن” از جدیدترین فیلم های آلمانی در ژانر ماجرایی، درام و جنایی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مشترک دیوید وننت است. در این فیلم که بر اساس رمان گرافیکی به همین نام اثر فلیکس لوبرشت ساخته شده است، لوی ریکو آرکوس، رافائل لوئیس کلاین-هسلینگ، وینسنت ویمر و آرون مالدونادو مورالس به ایفای نقش پرداخته‌اند

خورشید و بتن در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در گالا ویژه برلیناله انتخاب شده است، چهار دوست: لوکاس، جولیوس، جینو و سانچز در تلاشند تا از زندگی روزمره در نوکولن برلین، بین مواد مخدر، گانگ، رپ، خشونت و کسالت جان سالم به در ببرند. تا اینکه یک روز تصمیمی می‌گیرند به امید حل مشکلات مالی خود به مدرسه در برلین-گروپیوس اشتات نفوذ کنند.

Tattoo

محبوب ترین فیلم های آلمانی
محبوب ترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: رابرت شونتکه
  • بازیگران: آگوست دیهل
  • سال انتشار: ۲۰۰۲

فیلم آلمانی خوب “خالکوبی” یک اثر نئونوآر و روانشناختی از سینمای آلمان است که از همان ابتدا، رنگ‌های سرد و تکان‌های ناشی از دوربین روی دست تماشاگر را به داخل فضای تاریک و شوم خود می‌کشاند. خالکوبی بهترین عناصر فیلمسازی آلمان و سینمای هالیوود را با یکدیگر ترکیب می‌کند و اثری جذاب را تحویلمان می‌دهد.

این فیلم با الهام از سینمای اکسپرسیونیستی یک دستاورد هیجان‌انگیز و تاریک ایجاد می‌کند، اثری که همه چیزش باورپذیر خواهد بود. Tattoo با الهام از داستان پوست رولد دال ساخته شده و عده‌ای نیز این اثر را یادآورد Seven دیوید فینچر می‌دانند که البته در فیلم آنقدری اصالت پیدا می‌شود که اثر مشتق شده به‌نظر نرسد.

ماجرای فیلم درباره پلیسی تازه کار به نام مارک شریدر است که به‌خاطر حمل غیرقانونی مواد مخدر دستگیر می‌شود. بعد از این اتفاق او مجبور است تا با بازرس مینکس در پرونده‌ قتل عجیب همکاری کند. این تحقیقات کم‌کم رویه‌ای تاریک به‌خود می‌گیرد.

A Coffee in Berlin

محبوب ترین فیلم های آلمانی
محبوب ترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: یان-اوله گرستر
  • بازیگران: تام شیلینگ، فریدریکه کمپتر، کاتارینا شوتلر
  • سال انتشار: ۲۰۱۲

یک قهوه در برلین با فضای زیبای سیاه و سفیدی که دارد، یادآور ساخته‌های قدیمی جیم جارموش، منهتن از وودی آلن و فرانسیس ها از نوآ بامباک است. یک قهوه در برلین به طور هم‌زمان بامزه و تراژیک است و یان-اوله گرستر موفق شده تا داستانی پرکشش از هیچ، روایت کند.

این فیلم تأمل برانگیز و اگزیستانسیالیستی، در رابطه با یک دانشجوی رشته‌ حقوق است که ترک تحصیل کرده است و هیچ هدفی در زندگی ندارد اما یک روز تصمیم می‌گیرد تا دیگر وقتش را هدر ندهد و واقعا زندگی کند.

Victoria

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان:سباستین شیپر
  • بازیگران: لایا کاستا
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

ویکتوریا زنی اسپانیایی است که به تازگی به برلین نقل مکان کرده و با دستمزد ناچیزی در کافه‌ای کار می‌کند. او در این شهر کسی را نمی‌شناسد و با زبان انگلیسی صحبت می‌کند. ویکتوریا شبی با ۴ مرد عجیب و غریب در خیابان آشنا می‌شود و با آنها به ماجراجویی می‌رود.

فیلمی درباره‌ی تنهایی، دوستی، عشق، جوانی، معنای زندگی و شکست است، اثری پر از احساسات که تماشاگر را بدون شک شیفته‌ی حس واقع‌گرایانه‌ی خود خواهد کرد. ویکتوریا با نقدهای عموما مثبتی همراه بود و در اولین اکران خود در شصت‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین نامزد خرس طلایی شد و استورلا گروولن جایزه‌ی خرس نقره‌ای بهترین فیلمبرداری را برد.

In The Fade

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: فاتح آکین
  • بازیگران: دایان کروگر
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

فیلم آلمانی خوب “محو شدگی”  یک تریلر تلخ با مضمون انتقام است که حمله‌ی تروریستی آن از وقایع بمب‌گذاری نئونازی‌ها در سال ۲۰۰۴ کلن الهام گرفته شده است. کاتیا همسر و فرزندش را در یک بمب‌گذاری تروریستی از دست می‌دهد. او بعد از این اتفاق، شرایط بسیار بدی را تحمل می‌کند و به سختی می‌تواند به زندگی عادی بازگردد.

اما وقتیکه می‌فهمد خودش باید به‌دنبال اجرای عدالت باشد اوضاع سخت‌تر می‌شود. دنیای نمایش داده شده در این فیلم جهانی است که در آن قربانیان متهم هستند و مظنونان باید آزادانه زندگی کنند. قانون مدنی در اینجا هیچ جایگاهی ندارد و تنها قوانین انسانی هستند که می‌توانند عدالت را به جریان بیندازند.

The Experiment

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: الیور هیرشبیگل
  • بازیگران: موریتس بلایبتروی، یوستوس فون دونانی، کریستیان برکل
  • سال انتشار: ۲۰۰۱

آزمایش روایتگر اتفاقات واقعی و ترسناکی است که در جریان «آزمایش زندان استنفورد» در سال ۱۹۷۱ رخ داد. دکتر «فیلیپ زیمباردو» برای مطالعه‌ی رفتار انسان‌ها، تعدادی دانشجو با ثبات روانی را انتخاب کرد و آن‌ها را در نقش‌های زندان‌بان و زندانی، در یک محیط بسته قرار داد.

اتفاقاتی که رخ داد، باورکردنی به نظر نمی‌رسید. زندان‌بان‌ها رفتارهای عجیب و غیرانسانی از خود نشان دادند و شرایط، زودتر از انتظار، به وخامت کشیده شد. دکتر فیلیپ زیمباردو پس از شش روز، آزمایشات را متوقف کرد.

فیلم سیاه و تلخی محسوب می‌شود که الیور هیرشبیگل عناصر زیادی را با آن پیوند زده است تا تأثیرگذاری‌اش را بیشتر کند؛ از جمله گذشته‌ی تاریک آلمان. فیلم، یک نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی آمریکایی هم دارد که توسط «پل شیورینگ» ساخته شده است.

Eight Miles High

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: آکیم برنهک
  • بازیگران: ناتالیا آولون، ماتیاس شوایگهوفر
  • سال انتشار: ۲۰۰۷

ارتفاع هشت مایل به زندگی مدل مشهور، «اوشی ابرمایر» می‌پردازد که در دهه‌ ۶۰ میلادی پرسروصدا ظاهر شد. او پس از روابطی که با خوانندگانی همچون «کیت ریچاردز»، «میک جگر» و «جیمی هندریکس» برقرار می‌کند و اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد، به این نتیجه می‌رسد که دیدگاه‌اش از آزادی غلط است و هدفش از زندگی، چنین چیزی نیست.

آشنایی با مردی ماجراجو به نام دیتر باک‌هورن، اوشی ابرمایر را با سبک تازه‌ای از زندگی آشنا می‌کند. آن‌ها برای ۶ سال، به دور دنیا سفر می‌کنند و عاشق هم می‌شوند تا اینکه یک اتفاق ناگوار، آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند.

Downfall

بهترین فیلم های آلمانی
بهترین فیلم های آلمانی
  • کارگردان: الیور هرشبیگل
  • بازیگران: برونو گانتس، الکساندرا ماریا لارا، اولریش ماتس
  • سال ساخت: 2004

“سقوط” فیلم آلمانی خوب و جنگی تاریخی، داستان زندگی 12 روز آخر آدولف هیتلر، پیشوای آلمان نازی را به تصویر می‌کشد. سقوط بر اساس کتاب پناهگاه هیتلر اثر تراودل یونگه، کتاب تا آخرین ساعت اثر ملیسا مولر، کتاب هیتلر اثر یوآخیم فست و همچنین خاطرات آلبرت اشپر و ارنست گونتر باده ساخته شده است.

این فیلم که علاوه بر زندگی هیتلر، چگونگی سقوط دستگاه نظامی و سیاسی عظیم نازی‌ها را نیز روایت می‌کند، با هزینه‌ای بالغ بر 13.5 میلیون یورو، پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای آلمان به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های آلمانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *