;
coinex

بهترین فیلم های آلمانی تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار + [2023 و تمام دوران]

فهرستی از جدیدترین و بهترین فیلم های آلمانی در سال 2023 و محبوب‌ترین‌های تاریخ سینمای آلمان (از قدیم تا جدید) را برای شما تهیه نموده‌ایم.

آلمان از همان ابتدا نقش مهمی در روند شکل‌گیری سینما ایفا کرد. اندکی بعد از اختراع صنعت سینما، این صنعت در آلمان شروع به فعالیت کرد و نوید شکل‌گیری یک سینمای منسجم و شناسنامه‌دار را داد. فضای اجتماعی آرام آلمان بعد از جنگ جهانی اول، باعث ساخت آثاری عجیب و جذاب در آن دوران شد. این دوران با نام عصر طلایی فیلمسازی در آلمان یاد می‌شود.

در حدود سال ۱۹۸۵ که اولین سینمای پولی برلین افتتاح شده بود، دوران اکسپرسیونیست‌ آغاز شد. فیلم مطب دکتر کالیگاری اولین نمونه از این مکتب است. اما این دوران طلایی طولی نکشید که با آغاز جنگ جهانی دوم متوقف شد! در این دوران فیلمسازان آلمانی مجبور به فرار بودند و هالیوود را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند. در این دوران بود که اکسپرسیونیست پای به هالیوود گذاشت.

می‌توان گفت بعد از جنگ جهانی دوم، صنعت سینمای آلمان به شکوه گذشته خود دست نیافت. اواسط دهه‌ی ۶۰ بود که سینماگران آلمانی با تاثیر از موج نوی فرانسه به‌دنبال احیای سینمای به احتضار رفته‌ی خود رفتند. به این صورت سینمای نوین آلمان شکل گرفت. در ادامه برخی از بهترین و جدیدترین فیلم های آلمانی سال 2023 برای شما فهرست شده‌اند.

شما همراهان عزیز می‌توانید ادامه این مقاله را به شکل کامل از طریق لینک زیر در سایت فیگار مطالعه کنید:

بهترین فیلم های آلمانی تاریخ سینما + [2023 و تمام دوران]

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر