;
coinex

چت بات DarkBERT ویژه دارک وب معرفی شد

چت بات DarkBERT توسط برخی محققان فعال برای به‌کارگیری در دارک وب معرفی شد. بخش سیاه اینترنت به هوش مصنوعی مولد مجهز شد.

گروه‌هایی از محققان کره جنوبی، چت بات DarkBERT را برای استفاده در دارک وب طراحی و معرفی کردند. با روی کار آمدن چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از شرکت‌ها و افراد فعال در حوزه تکنولوژی حرکت خود به سمت این تکنولوژی را با سرعت بیشتری نسبت‌به قبل آغاز کردند. گفته شده که چت‌بات دارک وب در سال 2019 توسعه داده شده ولی به‌دلیل استقبال کم و عدم وجود ماهیت جسورانه هوش مصنوعی، هرگز معرفی نشد. اما حالا که بازار هوش مصنوعی داغ است این محققان کره‌ای نیز هوش مصنوعی مخصوص Dark Web را معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آپدیت چت بات بینگ مایکروسافت با قابلیت‌های جدید در دسترس عموم قرار گرفت

چت بات DarkBERT ویژه دارک وب رونمایی شد

با عرضه چت‌بات مولد ChatGPT و ماهیت منبع باز سایر مدل‌های زبانی مشابه، روزانه کاربردهای بیشتری از هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود. اکنون یک مدل زبانی بزرگ بر اساس دارک وب تولید شده که از اطلاعات موجود در سمت تاریک اینترنت استفاده می‌کند.

با گذشت زمان، مدل‌های زبانی بزرگ LLM ها بیشتر می‌شوند و هر کدام کاربرد متفاوتی خواهند داشت. اکنون یک مدل زبانی بزرگ به نام DarkBERT معرفی شده که از داده‌های موجود در دارک وب تغذیه می‌کند. سازندگان اهل کره جنوبی این مدل زبانی، توضیحاتی را در مورد آن ارائه داده‌اند.

چت بات DarkBERT ویژه دارک وب معرفی شد

مدل زبانی DarkBERT بر اساس معماری RoBERTa ساخته شده است. این رویکرد هوش مصنوعی در سال 2019 توسعه داده شده اکنون با بالاگرفتن تب هوش مصنوعی، دوباره به میدان آمده است. برای تمرین دادن این مدل، محققان از شبکه Tor استفاده کرده‌اند و سپس با فیلتر کردن داده‌های به دست آمده، دیتابیسی بر اساس دارک وب ساخته‌اند.

DarkBERT نتیجه استفاده از آن مجموعه داده برای تمرین دادن مدل زبانی RoBERTa به شمار می‌آید. این مدل زبانی می‌تواند با تحلیل قسمت‌های مختلف دارک وب، اطلاعات مفیدی را از آن استخراج نماید. محققان امنیتی و پلیس می‌توانند با این مدل زبانی، نظارت بیشتری به اتفاقات دارک وب داشته باشند.

مانند دیگر مدل‌های زبانی بزرگ، تعلیم DarkBERT تمام نشده و در آینده نتایج و کاربردهای آن توسعه پیدا خواهد کرد. باید دید کارشناسان چگونه می‌توانند از داده‌ها و نتایج این مدل زبانی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی چت بات DarkBERT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر