;
coinex

نیمی از کارمندان مایکروسافت نگران جایگزینی با هوش مصنوعی هستند!

براساس یک گزارش نگران‌کننده، نیمی از کارمندان مایکروسافت نگران جایگزینی با هوش مصنوعی هستند. فوبیای هوش مصنوعی درحال گسترش است.

با اینکه تکنولوژی هوش مصنوعی چندسالی می‌شود که توسط انسان معرفی شده است، اما تا الان خطراتی برای آن ذکر نشده بود. بهتر بگوییم، کسی فکر نمی‌کرد که این فناوری کاربردی بتواند در آینده تهدیدی برای انسان باشد و بتواند جایگاه نیروهای انسانی در کسب‌وکارهای مختلف را بگیرد. این موضوع در زمانه کنونی بسیار نگران‌کننده شده است به نحوی که اخیراً در یک گزارش عنوان شده که نیمی از کارمندان مایکروسافت نگران از دست دادن موقعیت شغلی خود توسط هوش مصنوعی هستند.

البته این نگرانی فقط معطوف به مایکروسافت و کارمندان آن نمی‌شود، بلکه بسیاری از کارکنان شرکت‌های بزرگ جهان، کسب‌وکارهای کوچک و غیره نیز از این موضوع رنج می‌برند. به‌هر صورت این تکنولوژی توسط انسان توسعه داده شده است و باید بتوانیم تب آن را فروکش کنیم وگرنه با مشکلات بسیار زیادی در آینده مانند بحران بیکاری مواجه خواهیم شد.

البته عکس این موضوع هم صادق است چرا که در گزارش سالانه مایکروسافت آمده که بسیاری از کارمندان این شرکت، هوش مصنوعی را تهدیدی برای موقعیت شغلی خود نمی‌دانند و برعکس آن را ابزاری برای افزایش بهره‌روی در کارهای روزمره خود می‌دانند زیرا با این کار آنان وقت بیشتری برای انجام کارهای سپرده شده در طول روز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: جدیدترین آپدیت چت بات بینگ مایکروسافت با قابلیت‌های جدید در دسترس عموم قرار گرفت

نیمی از کارمندان مایکروسافت از جایگزینی هوش مصنوعی با خود نگران‌اند

گزارش سالانه‌ مایکروسافت شامل چند نکته‌ کلیدی است. این گزارش روی اثرگذاری هوش مصنوعی بر بهره‌وری کارمندان و دیدگاه‌ کارکنان مهاجر در سراسر دنیا تمرکز دارد. مطابق این گزارش، تعداد قابل‌توجهی از کارمندان مایکروسافت نگران آثاری هستند که هوش مصنوعی بر شغل آن‌ها می‌گذارد. ۴۹ درصد به‌طور صریح نگرانی خود را ابراز کرده‌اند.

به نوشته‌ گیزموچاینا، ۶۴ درصد از کارکنانی که در نظرسنجی مایکروسافت شرکت کرده‌اند، گفته‌اند زمان و انرژی کافی برای انجام تمامی کارهایشان ندارند. این موضوع بهره‌وری کل شرکت را پایین می‌آورد. کارمندان مایکروسافت به‌طور میانگین ۵۷ درصد از زمان خودشان را به حضور در جلسات، ارسال ایمیل و چت اختصاص می‌دهند و تنها ۴۳ درصد زمان برای کار باقی می‌ماند.

نیمی از کارمندان مایکروسافت از جایگزینی هوش مصنوعی با خود نگران‌اند

هوش مصنوعی در شرایط این چنینی می‌تواند بهره‌وری کارمندان و کل شرکت را بالا ببرد. با سپردن کارهایی نظیر نوشتن ایمیل و خلاصه‌سازی جلسات به هوش مصنوعی،‌ کارمندان زمان بیشتری برای کار کردن خواهند داشت. ازطرفی، ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی نظیر نسخه‌ جدید مایکروسافت تیمز با قابلیت‌هایی جدید به کمک کارمندان می‌آیند.

مطابق گزارش مایکروسافت، کارمندان این شرکت بیشتر از آنکه نگران از دست دادن شغلشان باشند مشتاق کاهش حجم کاری ازطریق هوش مصنوعی هستند. تعداد زیادی از آن‌ها به‌جای تهدید دانستن هوش مصنوعی، به این فناوری به‌عنوان ابزاری برای افزایش بهره‌وری نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نگرانی نیمی از کارمندان مایکروسافت بابت جایگزینی با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر