;
coinex

قوه قضاییه رسما از جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب در فضای مجازی خبر داد

قوه قضائیه در راستای جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب مجازات‌‌هایی چون حذف صفحه یا سایت، محرومیت از دریافت خدمات اینترنتی و جریمه نقدی را مدنظر قرار داده است.

لایحه‌ «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب‌« از سوی قوه قضائیه تهیه شده و با تصویب در هیات دولت به مجلس فرستاده شده است. این لایحه به‌دنبال جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب در فضای مجازی نیز هست.

بیشتر بخوانید: نسخه مجازی طرح عفاف و حجاب ؛ پاکسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلترشده از محتوای مغایر با علایق حکومت!

جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب در لایحه جدید قوه قضاییه

در ماده 4 این لایحه پیشنهادی آمده است: «اشخاصی که در فضای مجازی مبادرت به تبلیغ علیه حجاب کنند فراجا در مرتبه اول علاوه بر حذف صفحه یا صفحات وبگاه یا پایگاه اطلاع رسانی به آنان تذکر می‌دهد و چنانچه مرتکب به فعالیت خود ادامه دهد در مرتبه دوم علاوه بر حذف صفحه یا صفحات وبگاه یا پایگاه اطلاع رسانی و محرومیت از دریافت خدمات اینترنتی به مدت سه ماه تا شش ماه به حداکثر جریمه نقدی درجه هشت (تا یک میلیون تومان) نیز محکوم می‌شود و در مرتبه سوم مرتکب به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.»

جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب

میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه نوشته است این لایحه که رویکردی اجتماعی و پیشگیرانه دارد به صورت هوشمند و با فناوری‌های نوین اعمال خواهد شد. اما مشخص نیست منظور از این عبارت دقیقاً چه فناوری‌هایی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جرم‌انگاری مصادیق تبلیغ علیه حجاب در فضای مجازی در لایحه جدید قوه قضاییه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر