;
coinex

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402 ؛ فینال بسکتبال NBA [+نتایج بازی‌ها،‌ جدول و لینک اختصاصی]

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402 را از بخش پخش زنده وب سایت تکراتو تماشا کنید.

با توجه به پیروزی میامی در بازی هفتم برابر بوستون و جارو شدن لیکرز توسط دنور، حالا دنور به عنوان قهرمان کنفرانس غرب در نخستین فینال تاریخ خود باید به مصاف میامی،‌ قهرمان عجیب کنفرانس شرق برود که به عنوان تیم هشتم از پلی این به پلی آف رسید و حالا در فینال، بعد از 10 سال در اندیشه کسب قهرمانی است.

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402

در پایان رقابت‌های راند دوم مرحله پلی‌آف که با بازی بوستون و فیلادلفیا در تی دی گاردن به پایان رسید، بوستون بالاخره در بازی هفتم چهارمین پیروزی سری را کسب کرد تا فینالیست و رقیب میامی هیت شود. در سوی دیگر هم لیکرز و دنور هردو با پیروزی چهار بر دو برابر گلدن استیت و فینیکس فینالیست شدند.

دنور ناگتس با ثبت 4 پیروزی پیاپی و بدون یک شکست برابر پادشاه و یارانش، لیکرز را به اصطلاح جارو کرد و فینالیست شد و در سوی دیگر در یک سری نفسگیر و جذاب، ابتدا میامی سه بار پیاپی پیروز شد و سپس بوستون سه برد کسب کرد تا همه چیز به بازی هفتم و پایانی کشیده شود. در بازی هفتم اما این میامی بود که در تی‌دی‌ گاردن شهر بوستون با اختلافی قابل توجه بوستون را حذف کرد و به فینال رسید.

حالا و در شرایطی امشب پنجمین بازی سری فینال به میزبانی دنور برگزار می‌شود که جویندگان طلا در حال حاضر با نتیجه مجموع 3 بر 1 از رقیب شگفتی‌ساز خود پیش هستند و این شانس را دارند تا در استادیوم خانگی برابر دیدگان تماشاگرانشان، نخستین قهرمانی خود را در نخستین صعود به فینال جشن بگیرند.

برای تماشای پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402 که نخستین بازی فینال برگزار می‌شود در ساعت شروع مسابقات از لینک‌ زیر که با همکاری آپارات اسپرت محیا شده استفاده کنید:

برای تماشای پخش زنده بسکتبال دنور و میامی 23 خرداد 1402 (ساعت 04:00) اینجا کلیک کنید

جدول نهایی فصل و نمودار مرحله پلی‌آف [+گزارش رقابت‌ها تاکنون]

در پایان فصل عادی و قانونی NBA، رتبه‌های 1 تا 10 کنفرانس شرق به ترتیب عبارت بودند از؛

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
  1. میلواکی باکس
  2. بوستون سلتیکس
  3. فیلادلفیا سونی‌سیکسرز
  4. کلیولند کاوالیرز
  5. نیویورک نیکس
  6. بروکلین نتس
  7. میامی هیت
  8. آتلانتا هاکس
  9. تورنتو رپتورز
  10. شیکاگو بولز

و رتبه‌های 1 تا 10 کنفرانس غرب نیز بدین قرار هستند؛

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
  1. دنور ناگتس
  2. ممفیس گریزلیز
  3. ساکرامنتو کینگز
  4. فینیکس سانز
  5. لس‌آنجلس کلیپرز
  6. گلدن استیت وریرز
  7. لس‌آنجلس لیکرز
  8. مینه‌سوتا تیمبرولوز
  9. نیواورلئان پلیکانز
  10. اوکلاهاماسیتی تندر

همانطور که در نمودار مرحله پلی‌آف مشاهده می‌کنید، بنابر قانون NBA تیم های اول تا ششم به صورت مستقیم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند. تیم‌های هفتم تا دهم در مرحله “پلی‌این” شرکت می‌کنند و سایر تیم‌ها حذف نیز حذف می‌شوند.

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402 ؛ فینال کنفرانس‌ها [+نتایج بازی‌ها،‌ جدول و لینک اختصاصی]
پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
در این مرحله تیم های هفتم و هشتم هر کنفرانس به مصاف هم می‌روند که برنده به عنوان سید هفتم کنفرانس راهی مرحله “پلی‌آف” می‌شود، تیم بازنده باید با برنده جدال تیم‌های نهم و دهم رقابت کند و به عنوان آخرین تیم از هر کنفرانس (سید هشتم) پا به مرحله پلی‌آف می‌گذارد.  در مرحله پلی‌آف، تیم های اول تا هشتم هر کنفرانس به صورت ضربدری در “پلی‌آف” بازی خواهند کرد.

در چارچوب همین رقابت‌ها که بین تیم‌های هفتم و هشتم دو کنفرانس بازی‌های اولیه برگزار شد که، لس‌آنجلس لیکرز با نتیجه نزدیک 108 بر 102 از سد مینسوتا تیمبرولوز گذشت و در پلی‌آف رقیب ممفیس گریزلیز شد و در سوی دیگر هم آتلانتا هاکس با ارائه نمایشی درخشان برابر میامی هیت پیروز شد تا در پلی‌اف رقیب بوستون سلتیکس باشد.

در ادامه این رقابت‌ها و در جدال تیم‌های نهم و دهم کنفرانس شرق،‌ شیکاگو بولز با نتیجه 109 بر 105 از سد تورنتو رپترز گذشت تا برای تعیین آخرین تیم کنفرانس شرق در پلی آف به مصاف میامی هیت برود. در سوی دیگر هم اوکلاهاما سیتی تاندر با نتیجه 123 بر 118 از سد نیواورلئان پلیکانز گذشت تا برای تعیین تیم هشتم کنفرانس غرب در پلی آف به مصاف مینسوتا برود.

در بخش پایانی این بازی‌ها، میامی با نتیجه 102 بر 91 از سد شیکاگو بولز گذشت و به عنوان تیم هشتم به پلی آف رسید و مینسوتا نیز 120 بر 95 اوکلاهاما سیتی تاندر را از پیش رو برداشت تا بدین ترتیب جمع تیم‌های پلی آف کامل شود.

در راند اول مرحله پلی‌آف فیلادلفیا سونتی سیکسرز با برتری 4 بر 0 برابر بروکلین نتس، فینیکس سانز پرستاره و متمول با برتری مجموع 4 بر 1 برابر لس آنجلس کلیپرز، دنور ناگتس با نتیجه 4 بر 1 مینسوتا تیمبرولوز، نیویورک نیکز با نتیجه 4 بر 1 کلیولند کاوالیرز بوستون سلتیکس با نتیجه 4 بر 2 آتلانتا هاکس، لس آنجلس لیکرز با نتیجه 4 بر 2 ممفیس گریزلیز، گلدن استیت وریرز با نتیجه 4 بر 3 ساکرامنتو کینگز و البته در اتفاقی عجیب، میامی هیت با نتیجه 4 بر 1 میلواکی باکس را کنار زدند. حذف صدرنشین کنفرانس شرق برابر میامی که از دل رقابت‌های پلی‌این و به عنوان تیم هشتم به این مرحله پا گذاشته تا اینجای کار از مهمترین شگفتی‌های فصل بوده است. همچنین نباید از کار بزرگ لبران جیمز و یارانش در لیکرز گذشت که ممفیس، تیم رده دومی کنفرانس را حذف کردند.

در ادامه در راند دوم رقابت‌ها اتفاقات جالب همچنان ادامه داشت. لیکرز با درخشش لبران و آنتونی دیویس موفق شد قهرمان فصل پیش، گلدن استیت وریرز را در مجموع با نتیجه 4 بر 2 حذف کند تا رقیب دنور ناگتسی باشد که با درخشش جوکر فینیکس پرستاره و متمول را با حضور دوین بوکر و کوین دورنت با همین نتیجه از پیش رو برداشت.

در کنفرانس شرق اما بازهم شگفتی‌سازی میامی با درخشش جیمی باتلر ادامه داشت و آن‌ها نیویورک نیکس رده پنجمی در جریان فصل عادی را با مجموع 4 بر 2 حذف کردند تا میامی بار دیگر به فینال کنفرانس برسد. در دیگر بازی راند دوم پلی‌آف در کنفرانس شرق هم بوستون در بازی هفتم با درخشش باورنکردنی جیسون تیتم از سد فیلادلفیا گذشت و به فینال رسید.

در پایان فینال‌های دو کنفرانس. دنور به سادگی و در 4 بازی پیاپی با درخشش جوکر، پادشاه و یارانش را جارو کرد. در سوی دیگر هم در سری جذاب میامی و بوستون، نهایتا این میامی بود که با نتیجه 4 بر 3 مجموع به فینال رسید.

تاریخچه NBA و روش برگزاری رقابت‌های NBA در فصل عادی و پلی‌آف‌ها

اتحادیه ملی بسکتبال به مدیریت مل گیبسون (National Basketball Association)؛ ان‌بی‌ای (NBA)، لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا و معتبرترین لیگ بسکتبال جهان است. این لیگ در شهر نیویورک در تاریخ ۶ ژوئن ۱۹۴۶ به عنوان انجمن بسکتبال آمریکا (BAA) تأسیس شد؛ تا اینکه در تاریخ ۳ اوت ۱۹۴۹، پس از ادغام با لیگ بسکتبال ملی (NBL) نام اتحادیهٔ ملی بسکتبال را به خود گرفت.

این لیگ در دو کنفرانس (همایش) شرق و غرب برگزار می‌شود. (NBA) در حال حاضر با شرکت ۲۹ تیم از آمریکا و یک تیم از کانادا برگزار می‌شود.

ابتدا هر تیم با 4 تیم دیگر منطقه خود 4 بازی و سپس 4 بازی با 6 تیم دیگر از کنفرانس خود انجام می‌دهد، و سپس 3 بازی با 4 تیم باقی‌مانده کنفرانس انجام می‌دهد (در مجموع 52 بازی) . پس از انجام مسابقات با تمام تیم های کنفرانس ، هر تیم با تمامی تیم های کنفرانس دیگر 2 بازی انجام می دهد (30 بازی).

پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402
پخش زنده بسکتبال NBA امشب 23 خرداد 1402 / پخش زنده بسکتبال NBA امروز 23 خرداد 1402 / پخش زنده nba امشب 23 خرداد 1402

با انجام کامل این 82 بازی در هر کنفرانس از 15 تیم موجود 8 تیم وارد مرحله پلی آف شده تا برای قهرمانی رقابت کنند . نحوه تعیین تیم ها هم به این صورت است که تیم اول کنفرانس با تیم هشتم ، تیم دوم با تیم هفتم و … مسابقه می دهد و در کنفرانس مقابل نیز همین ساختار انجام می شود .

نحوه صعود در مرحله پلی آف به این صورت است که بین دو تیم اولین تیمی که به 4 برد برسد به مرحله بعدی صعود می‌کند و در نهایت قهرمانان هر کنفرانس مشخص شده و آنها نیز به همین صورت (4 برد از 7 بازی) با همدیگر مسابقه می‌دهند تا قهرمان nba مشخص شود. برای تماشای پخش زنده بسکتبال nba در ساعت شروع مسابقات از لینک‌های مربوطه در بخش ابتدایی متن استفاده کنید.

پخش زنده سایر بازی‌های امروز را می‌توانید از صفحه پخش زنده تکراتو دنبال نمایید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر