;
coinex

شهرهایی با بیشترین آسمانخراش در سال 2023 [+اینفوگرافیک]

در این نوشته قصد داریم شما را با شهرهایی با بیشترین آسمانخراش در سال 2023 آشنا کنیم.

در این گزارش جالب با شهرهایی با بیشترین آسمانخراش در سال 2023 آشنا می‌شوید. ساخت و طراحی آسمان‌خراش‌های بلند یکی از پرچالش‌ترین مشاغل در جهان شده است که اگرچه پروژه‌هایی چشم‌نواز هستند، اما کاری بسیار سخت و دشوار خواهد بود که شاید سالها به‌طول انجامند. اما همین ساختمان‌های سربه فلک کشیده، ظاهری لوکس و مدرن به شهر می‌دهد که بازهم سهم چینی‌ها از این بابت، بیش‌از دیگر کشورهاست؛ چراکه از لیست 25 شهر با داشتن بیشترین آسما‌ن‌خراش در دنیا، 12 شهر فقط از این کشور دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید لیست 25تایی شهرهایی با داشتن بیشترین ساختمان‌های بلند در جهان را ببینید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پروژه نئوم عربستان سعودی؛ از پیشرفته‌ترین شهر جهان در ساحل دریای سرخ چه می‌دانیم؟ [+فیلم]

شهرهایی با بیشترین آسمان‌خراش در سال 2023

وقتی نوبت به آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده و شگفتی‌های معماری می‌رسد، هیچ کشوری مانند چین نیست. اینفوگرافیک زیر که از داده‌های موسسه ساختمان‌های بلند و زیستگاه شهری (CTBUH) استفاده می‌کند، ۲۵ شهر را با بیشترین تعداد آسمان‌‌خراش‌ و ساختمان‌های فوق‌بلند در سطح جهان را نشان می‌دهد.

شهرهایی با بیشترین آسمانخراش در سال 2023

جای تعجب نیست که شهرهای چین بیشتر سهم قابل‌توجهی در این فهرست دارند و این کشور را به عنوان مهد ساختمان‌های بلند مستحکم می‌شناسند.

هنگ‌کنگ با ۶۵۷ آسمان‌خراش، از جمله شش برج با ارتفاع بیش‌از ۳۰۰ متر، در صدر جدول قرار دارد.

شهرهایی با بیشترین آسمان‌خراش در سال 2023

هنگ‌کنگ به همراه شنژن در جایگاه دوم و گوانگژو در جایگاه پنجم، بخشی از کلان شهر رو به رشد معروف به دلتای رود مروارید هستند که بیش‌از ۱,۵۰۰ آسمان‌خراش را در خود جای داده است. جالب است بدانید که شنژن تا دهه ۱۹۷۰ یک دهکده ماهیگیری کوچک بود.

شهر نیویورک با ۴۲۱ آسمان‌خراش، جایگاه سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. برجسته‌ترین ساختمان نمادین این شهر، امپایر استیت را نشان می‌دهد. قابل ذکر است، در حالی که ساختمان امپایر استیت بسیار معروف است، اما دیگر در بین ۵۰ ساختمان بلند جهان قرار نمی‌گیرد.

شهرهایی با بیشترین آسمان‌خراش در سال 2023

در رده پنجم، دبی در امارات متحده عربی قرار دارد که با ۳۹۵ آسمان‌خراش، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داداه است. این واحه بیابانی کانون معماری‌های باشکوه و سازه‌های رکوردشکن شده است که نمونه آن برج خلیفه، بلندترین ساختمان کنونی جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر است.

تعداد آسمانخراش های چین در برابر کشورهای دیگر جهان

با نگاهی به این داده‌ها از منظری دیگر، چین در واقع تعداد آسمان‌خراش‌های بیشتری در این فهرست نسبت‌به مجموع سایر نقاط جهان دارد.

شهرهایی با بیشترین آسمان‌خراش در سال 2023

شهرنشینی سریع چین، رشد اقتصادی و پروژه‌های بلندپروازانه ساختمانی، این آمار را گسترش داده است. شکی نیست که پیگیری بی‌وقفه این کشور برای توسعه شهری به شکل برج‌های سر به فلک کشیده، همراه با جمعیت زیاد و شهرهای پر رونق، چین را به عنوان برنده‌ای بی‌رقیب در مسابقه جهانی آسمان‌خراش‌ها قرار داده است.

همانطور که جهان همچنان به ارتفاعات جدیدی در شگفتی‌های معماری دست می‌یابد، آسمان‌خراش‌های بسیار بلندتری در دست احداث هستند که خطوط آسمان را در سراسر جهان تغییر می‌دهند.

شهرهایی با بیشترین آسمان‌خراش در سال 2023

از برج سر به فلک کشیده جده در عربستان سعودی که آماده است از برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان پیشی بگیرد تا برج مردکا ۱۱۸ در کوالالامپور که قرار است در ژوئن ۲۰۲۳ عنوان دومین سازه بلند جهان را به خود اختصاص دهد؛ این پروژه‌ها برای سال‌های آینده شهرنشینان را مجذوب خود خواهند کرد.

حتی با بالا رفتن این ساختمان‌های تاریخی جدید، برجستگی چین در دنیای آسمان‌خراش‌ها، با سه شهر در پنج شهر برتر جهان، احتمالاً بدون رقیب باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شهرهایی با بیشترین آسمانخراش در سال 2023 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر