بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار از نگاه سایت فیگار

کمپانی های سازنده انیمیشن پیکسار و دیزنی از فناوری های جلبی استفاده کرده اند. حال می خواهیم بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار معرفی کنیم.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی، انیمیشن را برای همیشه تغییر داد که بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار را به جهان معرفی کرده‌اند. قبل از اینکه نام دیزنی به امپراتوری جهانی یکپارچه امروزی گره بخورد، تنها نام استودیوی نوپایی بود که در هر فرصتی تلاش می‌کرد تا رسانه‌های انیمیشن را پیش ببرد. در سال 1928، میکی موس اولین کارتون Steamboat Willie اولین کارتون کوتاهی بود که دارای یک موسیقی متن هماهنگ می‌باشد.

همه‌ی مقاله‌های انیمه و انیمیشن را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های انیمه و انیمیشن

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

  • برترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

در ادامه قرار است بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

این پیشرفت‌ها و فناوری ها جزء بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار است که در اولین فیلم انیمیشن جهان، سفید برفی و هفت کوتوله به اوج خود رسید. فناوری، ستون فقرات بسیاری از پروژه‌های شرکت‌ دیزنی بوده است؛ اما قبل از پیشرفت‌های آن‌ها در سرگرمی‌های زنده و جاذبه‌های پارک موضوعی، برخی از بزرگ‌ترین نقاط عطف فنی انیمیشن از نام دیزنی سرچشمه می‌گرفتند و پیشگام این صنعت در امتداد مسیر قرار گرفته‌اند. در اینجا نگاهی به چند مورد از خلاقانه‌ترین فناوری‌های انیمیشن این شرکت می‌اندازیم.

The Multiplane Camera

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
بهترین فناوری ها در انیمیشن های پیکسار و دیزنی

دوربین Multiplane دیزنی که به طور انحصاری برای استفاده در ویژگی‌های انیمیشن استودیو توسعه یافته است، عمق جدیدی به روند سنتی ساخت انیمیشن می‌دهد که جزء جالب ترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار قرار گرفته است. در یک کارتون استودیویی معمولی، عمل کاراکترها در یک فریم در مقابل یک نقاشی پس زمینه ثابت عکاسی می‌شد. با این دوربین رو به پایین بالا، عناصر پس‌زمینه به‌صورت جداگانه روی چندین ورق شیشه‌ای قرار می‌گرفتند و به‌طور مستقل فریم به فریم در پشت سر هم با سلول‌های نقاشی شده شخصیت‌ها حرکت می‌کردند.

با قرار دادن قطعات جداگانه پس زمینه، توهم عمق فضایی به اوایل دوران طلایی فیلم‌های بلند استودیو داده شد. Multiplane Camera برای اولین بار در فیلم کوتاه The Old Mill که برنده اسکار شد، مورد آزمایش قرار گرفت و توانایی دوربین در کشف فضا و ایجاد جو از طریق حرکات دوربین را نشان داد. پس از آن، دوربین چند هواپیما به استانداردی برای ایجاد نماهای گسترده و جلوه‌های محیطی در انیمیشن‌هایی مانند سفید برفی، پینوکیو، بامبی و تا استفاده نهایی آن در پری دریایی کوچولو در سال 1989 تبدیل شد.

Xerography

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
جالب ترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

در دهه 1960، بودجه والت دیزنی از تلویزیون، پارک‌های موضوعی و فیلم‌های لایو اکشن، فیلم‌های انیمیشنی این استودیو به عنوان اولویت اصلی شرکت در نظر نگرفتند. این استودیو برای کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به تولید، استفاده از زیروگرافی را در خط تولید انیمیشن پیاده سازی کرد. با چشم پوشی از نیاز به طراحی جداگانه سلول‌های انیمیشن با دست، فرآیند زیراکس نقاشی‌های دقیق انیماتورها را مستقیماً روی خود سلول فتوکپی کرد که منجر به ایجاد خطوط خشن‌تر و تیره‌تر شده بود.

در حالی که با این ظهور خطوط رنگی تمیز فیلم‌های استودیویی اولیه از بین رفت، استفاده از دستگاه زیراکس به فیلم‌های دیزنی در دهه‌های 60 و 70 زیبایی‌شناسی کاملاً جلبی را داد که در طراحی انیماتورها و کار با مداد، کمک‌های بسیاری کرد. صفحه نمایش فیلم‌هایی مانند 101 Dalmatians ،The Jungle Book و Robin Hood به دلیل استفاده از زیروگرافی برای بازیافت انیمیشن برای متعادل کردن هزینه‌های تولید و صرفه‌جویی در زمان، شهرت یافتند.

CAPS

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

پس از نیم قرن انیمیشن قدیمی سل، استودیو انیمیشن دیزنی با CAPS (سیستم تولید انیمیشن کامپیوتری) که جزء جالب ترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار است، وارد یک انقلاب دیجیتالی شد. در طلوع رنسانس انیمیشن های استودیو در دهه 90، تکنسین‌هایی از دیزنی و بخش رایانه‌ای که به تازگی شریک شده‌اند، پیکسار، برنامه‌ای پس از تولید را توسعه دادند که آثار هنری اسکن‌ شده را در قلمرو رایانه به‌ صورت دیجیتالی رنگ‌آمیزی و مونتاژ می‌کرد.

اولین بار در یکی از نماهای پایانی پری دریایی کوچولو آزمایش شد، CAPS نه تنها چرخه تولید دیزنی را ساده کرد و امکان تولید و اکران سالانه فیلم‌های بیشتری را فراهم کرد، بلکه ظاهر فیلم‌ها را نیز متحول کرد تا تمیزتر و روان‌تر از همیشه باشند. قبل از امکان تمام موج جدید کلاسیک دیزنی، از The Rescuers Down Under گرفته تا Home on the Range، از CAPS برای ارائه استاندارد  جدیدی از وضوح انیمیشن و ترکیب افکت‌ها و محیط‌های CGI با سهولت بیشتر استفاده کردند، مانند Beauty and the Beast. صحنه سالن رقص یا ازدحام دراماتیک شیر شاه که از این فناوری استفاده شده است.

Deep Canvas

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
برترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار

در آغاز هزاره جدید، استودیوهای بزرگ انیمیشن شروع به آزمایش ترکیب افکت‌ها و شخصیت‌های CGI با انیمیشن‌های سنتی دست‌کش کرده بودند. در دیزنی، این در نرم افزار Deep Canvas آشکار شد. این نرم افزار که در طول تولید ویژگی Tarzan در سال 1999 ایجاد شد، همزمان با سیستم CAPS به عنوان تکنیکی برای ایجاد محیط‌های کاملاً سه بعدی برای کاراکترهای طراحی شده با دست کار می‌کرد. مدل‌های هندسی ابتدایی که در فضای سه‌بعدی ایجاد شده‌اند، به‌صورت دیجیتالی با قلم و تبلت نقاشی و رنگ‌آمیزی شده‌اند تا به فرمت‌های رایانه‌ای جلوه‌ای جذاب تر بدهد که با شخصیت‌های رندر قدیمی ترکیب شوند.

این برای ساختن سایبان‌های درختی خانه جنگلی تارزان، وسایل نقلیه الهام گرفته از بخار پانک آتلانتیس: امپراتوری گمشده، همچنین کلیت تقریباً محیط‌ها و اثرات موجود در Treasure Planet استفاده شد. اگرچه استفاده از آن در دیزنی کوتاه مدت بود و تنها سه ویژگی متحرک را در بر می‌گرفت، برنامه Deep Canvas پیشروی برای ترکیب گرافیک دیجیتال و طراحی دستی بود که بعداً در Spider-Man: Into the Spider-Verse و Sony Pictures مشاهده شد.

RenderMan

بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار
بهترین فناوری ها در انیمیشن های پیکسار و دیزنی

به دلیل پیشگام بودن انیمیشن کامپیوتری از زمان پیدایش آن، پیشرفت‌های انجام شده توسط Pixar Animation پیشرفت‌های صنعت گرافیک کامپیوتری بزرگتر را در کل داشته است. حتی قبل از اینکه اولین داستان اسباب‌بازی در سینماها عرضه شود، پیکسار سال‌ها صرف توسعه یک نرم‌افزار رندر داخلی کرده بود که تمام عناصر رایانه‌ای خود را در یک تصویر منسجم و باورپذیر گرد هم می‌آورد. RenderMan جزء برترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار است که تمام فایل‌های دیجیتال یک صحنه یا افکت را در یک موتور گرافیکی جمع آوری کرده و آن‌ها را در یک فریم جداگانه کامپایل می‌کند. هر افکت، شبیه‌سازی، مدل، محیط و هر بیت از انیمیشن‌ها از طریق نرم‌افزاری که به یکی از محبوب‌ترین صنعت‌ها تبدیل شده است، روی صفحه نمایش داده می‌شوند.

در طول ظهور افکت‌های CGI در هالیوود، رندرمن به‌طور کلی به آثاری همچون Terminator ،2’s T-1000 و the reanimated dinosaurs of Jurassic Park، کمک کرد. RenderMan که اخیراً در Luca 2021 نشان داده شد، باورپذیری گرافیک رایانه‌ای را برای دستیابی به هنر و واقع‌گرایی که در انیمیشن‌های رایانه‌ای مدرن بی‌نظیر باقی مانده را افزایش داده است. این موتور گرافیکی جزء محرمانه‌ترین فناوری های پیکسار است؛ زیرا RenderMan به صورت تجاری برای افراد و شرکت‌های شخص ثالث از جمله ILM و ناسا Lucasfilm در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین تکنولوژی در انیمیشن های دیزنی و پیکسار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *