ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال ؛ ترتیب اصلی دیدن فرنچایز Dragon ball

در این نوشتار می‌خواهیم ترتیب اصلی تماشای فرنچایز دراگون بال را به شما معرفی کنیم. با فیگار همراه باشید تا با ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال آشنا شوید.

دراگون بال یک فرنچایز است که فراتر از سوپر سایان‌ها (Super Saiyans)، سطوح قدرت و شرورانی است که خاکسترشان به معنای واقعی کلمه باید از وجودشان پاک شود تا به طور کامل بمیرند. هر سریال تا زمانی که دراگون بال اجرا شود، چندین مرحله را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر این، انیمه به دنباله‌ای رسمی در قالب دراگون بال جی تی (Dragon Ball GT) گسترش یافت. حتی بدون دخالت توریاما، دراگون بال سال‌ها است که به طور مداوم محتوای جدید تولید می‌کند. بازی‌های ویدیویی برای مدتی جای انیمه را به عنوان محصول اصلی گرفتند، اما دراگون بال سوپر (Dragon Ball Super) و جدیدترین فیلم ابر قهرمان (Super Hero) تضمین کرده‌اند که سری انیمه‌ها باقی خواهند ماند.

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

معرفی ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال 

شما می‌توانید فهرست ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال
بهترین ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه سال 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 + [تاریخ اکران، تریلر و امتیاز IMDB]

Dragon Ball (1986–1989)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال
ترتیب تماشای فرنچایز Dragon ball

اقتباس اصلی انیمه این سری که به سادگی به عنوان دراگون بال شناخته می‌شود، مسلماً بهترین انیمه است. این انیمه نه تنها آرک‌های داستانی خود را به مراتب بهتر از دراگون بال زد (Dragon Ball Z) تطبیق می‌دهد، بلکه دراگون بال نیز تقریباً از انیمیشن ناهماهنگ یا فیلر نامناسب رنج نمی‌برد. مشارکت‌های فیلر دراگون بال به عمق داستان اصلی می‌افزاید و آنچه را که قبلاً در مانگا وجود داشت گسترش می‌دهد.

جالب اینجاست که تغییر دراگون بال به دراگون بال زد به بیست و سومین تنکایچی بودکای (Tenkaichi Budokai) برمی گردد، زمانی که اکثر کارکنانی که در نهایت DBZ را تشکیل می‌دادند شروع به کار روی این مجموعه کردند. از نظر سرعت، تنکایچی بودکای 23 بسیار کندتر از هر چیزی است که قبلاً آمده بود، و واقعاً از هر لحظه بیشترین بهره را می‌برد. در حالی که این سبک سرعت بعداً به یک مشکل بزرگ برای دراگون بال زد تبدیل شد، اما به آخرین تورنمنت DB جاذبه بیشتری می‌بخشد.

Dragon Ball Z (1989–1996)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

از بسیاری جهات، دراگون بال زد فقط ادامه دراگون بال است. قسمت اول یک هفته پس از آخرین قسمت قبلی خود پخش شد و قسمت مقدماتی DBZ حتی به عنوان یک قسمت دراگون بال به جای اپیزود یک دراگون بال زد نوشته شد. به همان اندازه که دراگون بال زد نامرتب است، دلیلی وجود دارد که DBZ بسیار محبوب است.

فراتر از اقتباس‌های گهگاهی عالی از رقص مبارزه توریاما (و بازی‌های برجسته بازیگران ژاپنی)، دراگون بال زد با بهترین تلاش تویی (Toei) تا آنجایی که دراگون بال پیش می‌رود آغاز می‌شود: قوس سایان. این یک اقتباس تقریباً عالی است که در جریان مبارزه بین گوکو (Goku) و وجتا (Vegeta) به انیمیشن با کیفیتی فیلم می‌رسد.

دراگون بال زد در همان اوایل بیانیه‌ای را بیان کرد که بزرگتر از زندگی است. اگرچه دراگون بال زد تنها پنج خط داستانی اصلی و یک آرک فیلر را پوشش می‌دهد، اما دراگون بال زد را می‌توان به ده‌ها حماسه کوتاه‌تر تقسیم کرد و به طولانی‌ترین انیمیشن دراگون بال زد تبدیل شد.

Dragon Ball GT (1996–1997)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

علی‌رغم کاهش محبوبیت سریال پس از پایان مانگا، تویی با آخرین سری دنباله‌ای پیش رفت: دراگون بال جی تی که به طور کامل در مواد جدید ریشه دارد، تنها یک انیمه دنباله دار آرک بوو دراگون بال زد (Buu arc Dragon Ball Z) خواهد بود. شایان ذکر است که اگرچه جی تی برای سری اصلی کانن نیست، اما برای تداوم انیمه اصلی کاملاً عادی است. انیمیشن اصلی تویی برای دراگون بال شامل اولین اقتباس دراگون بال، دراگون بال زد و در نهایت دراگون بال جی تی بود.

آخرین قسمت از DBZ حتی مستقیماً به اولین قسمت جی تی با پیش‌نمایش قسمت بعدی در پایان اپیزود قبلی منتقل می‌شود، درست مانند انتقال دراگون بال به دراگون بال زد. دراگون بال جی تی در زمان انتشار نسبتاً نامحبوب بود و همچنان در بین طرفداران ناپسند است. ، حتی اگر شهرت آن در سال‌های اخیر کمی بهبود یافته باشد. دراگون بال جی تی بدون الهام، مشتق شده، و به طور کلی مملو از رقص مبارزاتی بی‌نظیر، یادداشت بدی برای پایان دادن به تداوم انیمه سری بود.

Dragon Ball Z Kai (2009–2011)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

همزمان با بیستمین سالگرد توی، دراگون بال زد تصمیم گرفت که DBZ را مجدداً حذف کند تا با مانگای اصلی آکیرا تورییاما (Akira Toriyama) مطابقت داشته باشد. صحنه‌های ویرایش‌شده ورزشی کای (Kai)، تعداد قسمت‌های کمتر، موسیقی کاملاً جدید کنجی یاماموتو، و برخی بازی‌های مناسب از بازیگران. برخی از این موارد بسته به آرک واقعاً ضربه می‌خورند یا از دست می‌روند، اما کای هضم سریع‌تر دراگون بال زد را ایجاد می‌کند.

طرفداران، بسیاری از چیزهایی را که دراگون بال زد را به یک تجربه عالی تبدیل کرده است، از دست خواهند داد، اما کای یک تفسیر مجدد خوب از سه آرک داستانی اصلی Z را ارائه می‌کند، به ویژه که آرک Frieza را در قالب انیمیشن قابل تحمل می‌کند. آرک سایان اضلا خوب نیست، اما می‌توان گفت که نتیجه گیری مجدد به این بخش از داستان بهتر می‌خورد، و کای که در آرک Cell به پایان می‌رسد وضوح خوبی دارد.

Dragon Ball Z Kai: The Final Chapters (2014–2015)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

به طور کلی، Kai: The Final Chapters ادامه ناامیدکننده ای از Dragon Ball Kai اصلی است. در حالی که Kai به هیچ وجه کامل نبود، از جمله پرکننده‌ای که می‌توانست گاهی اوقات به راحتی بریده شود، حداقل دید واضحی داشت و رنگ سبزی نداشت که کل صفحه را تقلب کند. با اخراج کنجی یاماموتو، The Final Chapters نیز از امتیاز کلی دردناکی رنج می برد.

فصل پایانی به اندازه کافی چربی را برای توجیه وجود آن کم نمی کند. قوس Buu متحرک هنوز کاملاً پف کرده است و نسخه ژاپنی به طور کلی عملکرد بدتری دارد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، دوبله انگلیسی در واقع بسیار خوب است و راه کای را دنبال می کند، بنابراین تماشای Kai و The Final Chapters به زبان انگلیسی شایستگی زیادی دارد.

Dragon Ball Super (2015–2018)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

هیچ کس نمی‌توانست انتظار داشته باشد که دراگون بال سوپر ناگهان با مسابقات قدرت (Tournament of Power) به پایان برسد. در حالی که محتوای متحرک کانن بیشتری در قالب Dragon Ball Super: Broly و ابر قهرمان وجود دارد، مانگا اساساً کنترل را به عنوان ویژگی اصلی در اختیار گرفته است و از زمان TopP سه آرک داستانی کامل را پوشش می‌دهد.

با این حال، دراگون بال سوپر در نوع خود یک سریال بسیار جالب است. به دلیل مشکلات برنامه‌ریزی، اجرای اولیه DBS به طور کلی وحشتناک بود و برای بسیاری از طرفداران ناامید‌کننده بود. با شروع با آرک گوکو سیاه (Goku Black)، با این حال، دراگون بال سوپر مقدار خوبی از کشش دراگون بال زذ را وارد کرد. در زمانی که مسابقات قدرت شروع شد، به نظر می رسید دراگون بال سوپر از نظر تولید در وضعیت قانونی خوبی قرار داشت.

در حالی که انیمه از نظر داستانی آسیب می‌بیند، دراگون بال سوپر موفق می‌شود خود را بهتر در زمینه سریال مستقر کند. حتی زمانی که دراگون بال سوپر توپ را با طرح و توسعه شخصیت رها می‌کند، تقریباً همیشه یک قسمت از زندگی در گوشه گوشه وجود دارد تا به طرفداران یادآوری کند که چرا ادراگون بال – شخصیت ها – را دوست دارند.

Super Dragon Ball Heroes (2018–Present)

ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال

ممکن است دراگون بال سوپر به پایان رسیده باشد، اما قهرمانان سوپر دراگون بال از سال 2018 انیمیشن این مجموعه را مشغول نگه داشته است. فقط در حدود شش دقیقه، مهم است که بدانیم اپیزودهای قهرمانان سوپر دراگون بال نژاد متفاوتی هستند. یک داستان، اما در واقع فقط برای اهداف تبلیغاتی.

همانطور که گفته شد، قهرمانان سوپر دراگون بال موفق می‌شود در موارد نادر انیمیشن خوبی را به نمایش بگذارد، و دیوانگی محض داستان واقعاً سرگرم کننده است. این برای سریالی مانند دراگون بال شایستگی دارد.

هیچ جای اشتباهی برای پرش به دراگون بال وجود ندارد، اما بینندگان در مورد تعداد زیاد ورودی دراگون بال و آنچه هر یک از آن‌ها پوشش می‌دهد، گزینه‌های زیادی دارند. مخاطبان ممکن است بخواهند مستقیماً وارد عمل فوق‌العاده شوند یا در عوض در مورد منشأ فروتن گوکو به عنوان یک کودک زودرس کنجکاوتر شوند. این تفکیک مفید هر حماسه در داستان دراگون بال این فرآیند را تا حد امکان برای تازه واردان کنجکاو آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب تماشای فرنچایز دراگون بال سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *