بهترین انیمه های گاندام از نگاه سایت فیگار

انیمه های گاندام یک فرنچایز بین‌المللی بسیار محبوب می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. در ادامه به معرفی بهترین انیمه های گاندام می‌پردازیم.

سریال Gundam که در سال 1979 توسط Yoshiyuki Tomino ساخته شد، یکی از پردرآمدترین فرنچایزهای رسانه‌ای تمام دوران است و به عنوان یکی از بهترین انیمه های سینمایی شناخته شده است. تخمین زده شده است که این فرنچایز در مجموع 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

صاحب این فرنچایز بیش از ده‌ها سری انیمه، فیلم، مانگا و بازی‌های ویدیویی، مدل‌های گاندام پلاستیکی معروف به Gunpla را تولید کرد. Gunpla به تنهایی 90 درصد از فروش مدل‌های پلاستیکی کاراکتر ژاپنی را تشکیل می‌دهد.

بهترین انیمه های گاندام

بهترین انیمه های Gundam

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های گاندام را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های گاندام
بهترین انیمه های گاندام

گاندام همچنین مسئول درک مدرن انیمه مکانیکی “ربات غول پیکر” است. این فرنچایز با انیمه های سینمایی جدید خود، الهام بخش بسیاری از سریال‌های دیگر از شرق و غرب می‌باشد. Gundam مجموعه‌های انیمه زیادی را در مجموعه خود دارد، اما برخی از آنها بهتر از بقیه هستند. پس در ادامه این نوشتار همراه ما بمانید تا با جذاب ترین انیمه های گاندام آشنا شوید.

Mobile Suit Gundam Thunderbolt

بهترین انیمه های گاندام
بهترین انیمه های گاندام

در ابتدای مقاله بهترین انیمه های گاندام ، اگرچه مردم ادعا می‌کنند از جنگ یک ساله خسته شده‌اند، وقتی سریال‌های باکیفیتی مانند Mobile Suit Gundam Thunderbolt منتشر می‌شود، نادیده گرفتن انیمه‌های جدید استودیو Sunrise بسیار سخت است. داستان انیمه نزدیک به پایان جنگ یک ساله در مکانی به نام بخش صاعقه می‌گذرد. در میان بقایای مستعمرات ویران شده، فدراسیون و نیروهای زئون در نبردی برای کنترل یک مسیر حیاتی تدارکات می‌جنگند.

در حالی که این سری بار دیگر دارای لباس‌های موبایلی قدیمی است که از سلاح‌هایی استفاده می‌کنند که از زمان‌های بسیار جلوتری آمده‌اند، این یک مشکل کوچک است که می‌توان نادیده گرفت. Mobile Suit Gundam Thunderbolt یک سریال عالی است که زمان زیادی را از بیننده نمی‌گیرد.

Gundam: Witch From Mercury

بهترین انیمه های گاندام
Gundam: Witch From Mercury

انیمه Witch From Mercury یکی از محبوب ترین انیمه های گاندام می‌باشد. برای مثال، این انیمه با یکی از بهترین اپیزودهای افتتاحیه در تاریخ گاندام شروع شد که با پیش درآمد آن را بسیار بهتر کرد. پس از آن، این داستان بینندگان را با دنیایی آشنا کرد که در آن جامعه بار دیگر بین زمینی‌ها و اسپاسی‌ها تقسیم شده است. در این انیمه، در مدرسه فناوری آستیکاسیا، دختر جوانی به نام سولتا مرکوری با هدف دوستیابی وارد مدرسه می‌شود.

با این حال، ملاقات تصادفی با میورین رامبران نه تنها زندگی خود سولتا مرکوری را تغییر می‌دهد، بلکه این پتانسیل را دارد که خود جامعه را متزلزل کند. پس از یک فصل با شروع نسبتاً غیر حماسی، Witch From Mercury در پایان فصل اول به سرعت شدید شد و از آن زمان دیگر آن را رها نکرده است.

After War Gundam X

بهترین انیمه های گاندام
After War Gundam X

متأسفانه، After War Gundam X تا سال 2016، چندین دهه پس از انتشار اولیه آن در ژاپن در سال 1996، بومی سازی انگلیسی دریافت نکرد. بنابراین، احتمالاً این انیمه یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین سریال‌های Gundam است. این مایه شرمساری می‌باشد، زیرا این داستان ایده‌های جدید جالب زیادی را به فرنچایز می‌آورد.

After War Gundam X دارای یک زمینه پسا آخرالزمانی است که در جدول زمانی «پس از جنگ» اتفاق می‌افتد. پس از یک جنگ ویرانگر، لباس‌های موبایل راه خود را به دست غیرنظامیان باز کرده‌اند، و تنها چند قهرمان وجود دارند که سیاره را از سقوط دوباره در هرج و مرج حفظ کنند.

Iron Blooded Orphans

بهترین انیمه های گاندام
Iron Blooded Orphans

Iron Blooded Orphans یکی از تاریک‌ترین فیلم‌های فرنچایز Gundam است. در طول 50 قسمت خود، به موضوعات سنگینی مانند برده داری، سربازان کودک و استعمار نو می‌پردازد. سیصد سال پس از درگیری با نام جنگ مصیبت، انسان‌ها مریخ را مستعمره کردند. با این حال، بسیاری از کشورهای مریخی در فقر زندگی می‌کنند و به طور کامل به قدرت‌های زمین وابسته هستند.

داستان زمانی شروع می‌شود که کودلیا برنشتاین، نجیب زاده مریخی، یک شرکت امنیتی را استخدام می‌کند تا او را به زمین منتقل کند، جایی که او امیدوار است در مورد استقلال کشورش کرایس مذاکره کند. اما اینجاست که ارتش زمین به آنها حمله می‌کند، و همه چیز گم شده به نظر می‌رسد تا اینکه قهرمان داستان، Mikazuki Augus، با خلبانی یک گاندام تعمیر شده باستانی وارد نبرد می‌شود. سرعت طبیعی و سریع اکشن و شخصیت‌های بی‌درنگ دوست‌داشتنی، Iron Blooded Orphans را به یکی از داستان‌هایی تبدیل می‌کند که باید آن‌ را تماشا کنید.

Gundam Wing

بهترین انیمه های گاندام
Gundam Wing

در حالی که این ششمین قسمت از مجموعه کلی گاندام بود، گاندام وینگ احتمالاً اولین موردی است که اکثر مردم غرب با این مجموعه آشنا شدند. این انیمه در غرب موفقیت بسیار بیشتری نسبت به ژاپن پیدا کرد و ورود اولیه گاندام در غرب بود.

نویسندگی و آهنگ گاندام وینگ ممکن است با سری‌های کلاسیک‌تر Gundam یا انیمه‌های شیک‌تر بعد از آن سازگاری نداشته باشد، اما همچنان این انیمه داستان مورد علاقه بسیاری از طرفداران آمریکایی است. گاندام وینگ در لیست تماشای همه طرفداران گاندام قرار دارد.

Gundam Unicorn

بهترین انیمه های گاندام
Gundam Unicorn

گاندام یونیکورن که در اصل رمانی از هاروتوشی فوکوی بود، در سال 2010 در یک سریال 7 قسمتی اقتباس شد و در سال 2014 به پایان رسید. این رمان به عنوان آخرین ورودی به جدول زمانی اصلی «قرن جهانی» بود که سریال اصلی در سال 79 اتفاق افتاد.

انیمه Gundam Unicorn شانزده سال پس از جنگ یک ساله اتفاق می‌افتد، درست زمانی که انسان‌ها شروع به استعمار فضا می‌کنند. در این داستان یک گروه ضد فدراسیون یک ایستگاه فضایی مسکونی را تخریب می‌کند. سپس بناگر لینکز، یک پسر ظاهرا معمولی، وقتی متوجه ارتباط خود با یک آیتم خطرناک به نام جعبه لاپلاس می‌شود، خود را وارد جنگ می‌کند. گاندام یونیکورن دارای بالاترین ارزش تولید در کل فرنچایز است و تماشای آن برای طرفداران گاندام ضروری می‌باشد.

Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team

بهترین انیمه های گاندام
Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team

مجموعه 12 قسمتی Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team بین سال‌های 1996 و 1999 منتشر شد و تنها یک ماه پس از شروع سری اصلی Gundam اتفاق افتاد. این داستان به دنبال بهره برداری‌های یک واحد زمینی فدراسیون زمین در طول وقایع جنگ یک ساله بود. این داستان درباره درگیری مرکزی یک جنگ بین فدراسیون زمین و شاهزاده زئون است.

شیرو، فرمانده جدید تیم گاندام موبایل 08، دستوراتی برای از بین بردن پایگاه زئون دارد. او به زودی متوجه می‌شود که آخرین امید زئون کسی است که او به خوبی می‌شناسد و هر دو باید انتخاب‌های دشواری را داشته باشند. این انیمه یک ورودی منحصر به فرد به جدول زمانی اصلی گاندام است. The 08th MS Team به طرفداران نه تنها داستانی شخصی تر، بلکه یک داستان عاشقانه زیبا را ارائه می‌دهد.

Mobile Suit Gundam 0080: War In The Pocket

بهترین انیمه های گاندام

برای فرنچایزی که ظاهراً ضد جنگ است، تا انیمه Mobile Suit Gundam 0080: War In The Pocket طول می‌کشد تا این فرانچایز به بررسی مضاین ضد جنگی بپردازد. در این انیمه به جای اینکه قهرمان داستان یک خلبان باشد، شخصیت اصلی، آلفرد ایزوروها، کودک ده ساله‌ای است که به ربات‌های غول پیکر علاقه زیادی دارد. وقتی آلفرد با خلبان مخفی زئون، برنی وایزمن ملاقات می‌کند، واقعیت جنگ را به او نشان می‌دهد و پس از آن، همه چیز درباره زندگی آلفرد تغییر می‌کند.

طرفداران نباید از این سریال دوری کنند. 0080 نه تنها دارای جهان‌سازی باورنکردنی است، بلکه برخی از انسانی‌ترین شخصیت‌های فرانچایز گاندام را نیز به نمایش می‌گذارد. به علاوه، به لطف OVA بودن آن از دهه 90، این انیمیشن هنوز هم به زیبایی زمانی است که برای اولین بار منتشر شد.

Mobile Suit Gundam 00

بهترین انیمه های گاندام
Mobile Suit Gundam 0080: War In The Pocket

گاندام 00 بر سازمان شبه نظامی آسمانی هستی متمرکز است. آنها تنها افرادی در جهان هستند که گاندام دارند. آنها به دنبال استفاده از قدرت خود برای ریشه کن کردن جنگ در سطح جهانی می‌باشند. این سریال دارای کیفیت انیمیشن بسیار بالایی است. همچنین این اولین سریال Gundam بود که با کیفیت بالا انیمیشنی ساخته شد.

گاندام 00 علیرغم استقبال مثبت منتقدان از بصری بودن و شتاب روایی‌اش، رتبه بندی پایین‌تری در میان طرفداران داشت. خوشبختانه این انیمه در فروش دی وی دی‌های تجاری خوب عمل کرد. نام آن “همه چیز گاندام باید باشد” است و مکانی عالی برای وارد شدن به این مجموعه می‌باشد.

Mobile Suit Zeta Gundam

بهترین انیمه های گاندام
Mobile Suit Zeta Gundam

در انتهای مقاله بهترین انیمه های گاندام ، نمونه‌ای نادر از دنباله‌ای که از نسخه اصلی پیشی می‌گیرد، Mobile Suit Zeta Gundam، داستانی که سری اصلی را فوق‌العاده کرد را برداشته و آن را به یکی از بهترین انیمه‌های مکانیکی تبدیل می‌کند. داستان این فیلم هفت سال پس از جنگ یک ساله می‌گذرد و شخصیت جدید کامیل بیدان را دنبال می‌کند.

Mobile Suit Zeta Gundam به موضوعات دشواری مانند منطقه خاکستری بین خیر و شر و عواقب یک جنگ عظیم می‌پردازد. مطمئناً این سریال از تماشای سریال اصلی برای درک بهتر شخصیت‌هایی مانند Bright Noa و Quattro بهتر نیست، اما قطعا ارزش تماشا را دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های گاندام سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *