بهترین انیمه ها درباره سامورایی ها در تاریخ سینمای ژاپن

بهترین انیمه های سامورایی یکی از آن دسته از لیست‌هایی است که برای انتخابشان میان طرفداران انیمه بحث زیادی می‌شود. در ادامه با ما و بررسی منطقی تهیه‌ی این فهرست بمانید.

سامورایی‌ها از مهم‌ترین افراد در فرهنگ و تاریخ ژاپن هستند. با توجه به این نکته، آنها یکی از بزرگترین منابع الهام برای هنرمندان ژاپنی به حساب می‌آیند. انیماتورها تاریخ سامورایی‌ها را از طریق برخی از انیمه های برتر سینمایی زنده کرده‌اند و از طریق سکانس‌های مبارزه شگفت‌انگیز رفاقت آنها را به نمایش گذاشته‌اند.

در حالی که سامورایی‌ها نظامی و رزمی کار هستند، آنها از لحاظ فرهنگی بسیار بیشتر از مبارز بودن ارزش دارند. جذاب ترین انیمه های درباره سامورایی دنیای شگفت انگیزی دارند که فهمیدنش باعث می‌شود شما را به دیدن انیمه و شناخت فرهنگ ژاپن و حتی حس رفاقت تشویق کند.

بیشتر بخوانید: شمشیرزن های محبوب در انیمه وان پیس

بهترین انیمه های سامورایی

محبوب ترین انیمه های درباره سامورایی

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه ها درباره سامورایی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه ها با سامورایی ها
بهترین انیمه های سامورایی

مقالات مکمل:

این جنگجویان همیشه بخش کلیدی برخی از انیمه‌ها بوده‌اند، در حالی که انیمه‌های سامورایی بیشتر ریشه در رئالیسم تاریخی دارند تا فانتزی، نبردها در این مجموعه‌ها خارق العاده هستند.

تعدادی از انیمه‌های سامورایی جدید نیز وجود دارند که حتی تواسته‌اند به عنوان یکی از انیمه‌های برتر سینمایی جدید شناخته شوند، اما ما در این نوشتار به محبوب ترین انیمه ها درباره سامورایی ها در سینمای ژاپن می‌پردازیم تا با تاریخچه این ژانر آشنا شوید.

Samurai 7

بهترین انیمه های درباره سامورایی
بهترین انیمه های سامورایی

در ابتدای مقاله بهترین انیمه های سامورایی ، Samurai 7 که بر اساس فیلم Seven Samurai ساخته شده است، شباهت زیادی به این فیلم دارد. داستان این انیمه در دنیایی آینده نگر می‌گذرد که به تازگی جنگی را پشت سر گذاشته که آن را در آستانه انقراض قرار داده است.

دهکده‌ها و شهرها توسط راهزنانی که زمانی سربازان سامورایی بودند از هم جدا می‌شوند. با این حال، این سامورایی‌ها اکنون با ماشین‌ها ادغام شده و به سلاح تبدیل شده‌اند. اگرچه این انیمه قطعا سرگرم کننده است، مضامین آن تکراری بوده و قطعا منحصر به فرد نیست.

بیشتر بخوانید: انیمه های مبارزه ای که تکنولوژی را شکست می دهند

Brave 10 از بهترین انیمه های سامورایی

بهترین انیمه های درباره سامورایی

Brave 10 درباره دو جنگجو است که دارای قدرت‌های فوق العاده و رقبای جالب و دوستانی می‌باشند که در طول ماجراجویی‌های خود با آنها آشنا می‌شوند. این انیمه ترکیبی عالی بین انیمه‌های فانتزی پر از سرگرمی و اکشن است. یک تم بزرگ تعادل در این انیمه وجود دارد، در مورد اینکه خوب و بد بودن به چه معناست و اینکه چگونه هیچکس فقط یکی یا دیگری نیست.

این سریال با طراحی‌های باورنکردنی شخصیت‌ها و صحنه‌های مبارزاتی متحرک زیبا، یک سریال عالی برای تماشا برای طرفداران جدید این ژانر انیمه است. علاوه بر این، این سریال آنقدر طولانی نیست، بنابراین هر کسی که به دنبال یک داستان کوتاه سامورایی است می‌تواند Brave 10 را تماشا کند.

Saraiya Goyou (House of Five Leaves)

بهترین انیمه های درباره سامورایی

چیزی که طرفداران خانه پنج برگ بلافاصله متوجه آن می‌شوند این است که اثر هنری چقدر شگفت انگیز می‌باشد. این داستان ممکن است برای افرادی که تجربه تماشای انیمه را دارند آشنا به نظر برسد. Saraiya Goyou آکیتسو را دنبال می‌کند که فردی ساده لوح اما شمشیربازی شجاع و ماهر است.

آکیتسو در طول سفر خود می‌آموزد که سامورایی بودن بسیار بیشتر از این است که فقط یک شمشیر در دست بگیرد و خونسرد به نظر برسد. با این حال، آثار هنری در Saraiya Goyou به قدری منحصر به فرد و زیبا هستند که ارزش تماشای آن را دارد. حتی اگر داستان تکراری به نظر برسد، این انیمه سامورایی هنوز عالی است و طرفداران باید آن را تماشا کنند.

Shigurui: Death Frenzy

بهترین انیمه های درباره سامورایی

Shigurui: Death Frenzy داستانی در مورد تاریکی، مرگ و مقدار زیادی خون است. این داستان فوق‌العاده خشن می‌باشد و بسیاری از شخصیت‌ها لحظات طولانی ناامیدی را تجربه می‌کنند. این انیمه از سال 1629 آغاز می‌شود، در مسابقاتی که در آن دانش‌آموزان با شمشیرهای واقعی به جای شمشیرهای چوبی یا بامبو با یکدیگر می‌جنگند.

داستان در مورد اولین مسابقه‌ای می‌باشد که فوجیکی گنوسوکه و ایراکو سیگن را درگیر کرده است، اتفاقاتی که پس از آن رخ می‌دهد، گذشته آنها و آنچه آنها را به جایی که اکنون در آن هستند هدایت کرده است.

Sengoku Basara (Samurai Kings)

بهترین انیمه های درباره سامورایی

پادشاهان سامورایی موفق می‌شود ابرقدرت‌ها و شمشیرزنی سامورایی را در یک نحوه عالی به نمایش بگذارد. این ترکیبی زیبا از انیمه مدرن و قدیمی می‌باشد و همین موضوع آن را به انیمه خوبی تبدیل کرده است. این سریال در سال 2009 منتشر شد و دارای دو فصل می‌باشد.

پادشاهان سامورایی قهرمانان و نبردهای مداوم آنها را دنبال می‌کند که برای شکست رقیبان خود می‌جنگند. قهرمان‌های داستان سعی می‌کنند شخصی به نام «شاه شیطان» را پایین بیاورند و سرزمینی را که احساس می‌کنند متعلق به آنهاست، پس بگیرند. حضور این انیمه در فهرست بهترین انیمه ها با حضور سامورایی ها یک اولویت برای ما بود.

بیشتر بخوانیدبهترین شمشیرزن ها در انیمه وان پیس

Basilisk: Kouga Ninpou Chou (The Kouga Ninja Scrolls)

بهترین انیمه های درباره سامورایی

انیمه Basilisk: Kouga Ninpou Chou برای طرفداران رومئو و ژولیت عالی است. این انیمه یک داستان عاشقانه زیبا می‌باشد که از دیدگاه یک شاهزاده و یک شاهزاده خانم از خانواده‌های رقیب که در حال عاشق شدن هستند روایت می‌شود.

خانواده‌های رقیب در بازیلیسک: کوگا نینپو چو از قبیله‌های نینجا هستند و دشمنی مداوم آنها را تحت فشار قرار داده است. در حالی که آنها در طول انیمه درخواست آتش بس می‌کنند، این انیمه سامورایی پر از جنگ‌های مخفی است که بین دو خانواده رخ می‌دهد.

Mushibugyou از بهترین انیمه های سامورایی

بهترین انیمه های درباره سامورایی

Mushibugyou در یک نسخه جایگزین از ژاپن اتفاق می‌افتد. در این سریال، موشی، که حشرات غول پیکری هستند، شروع به حمله به مردم می‌کنند و اساسا کل کشور را رو به نابودی می‌برند. به همین دلیل، جنگجوهایی هستند که جمع شده و برای مبارزه با آنها فرستاده می‌شوند.

داستان یکی از سامورایی‌ها، جین بی سوکیشیما را دنبال می‌کند. او یکی از اعضای گشت شهری است و او شخصی می‌باشد که جای پدرش را می‌گیرد که دیگر نمی‌تواند بجنگد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های آکیرا کوروساوا

Afro Samurai

بهترین انیمه های درباره سامورایی

افرو سامورایی در نسخه‌ای از ژاپن اتفاق می‌افتد و افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید هر کسی که هدبند شماره 1 را داشته باشد، قدرت‌های خداگونه خواهد داشت. هر کسی شماره 2 را داشته باشد می‌تواند شماره 1 را به چالش بکشد، اما هر کسی می‌تواند شماره 2 را به چالش بکشد.

افرو که دارای هدبند شماره 2 است، دائماً در حال نبرد است و مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشد. خوشبختانه برای او، او شماره 1 را به دست آورده است و می‌تواند برای هدبندش در مقابل تهدیدات بی پایان بایستد. هدف او ردیابی شماره 1 و شکست دادن او می‌باشد و افرو این کار را می‌خواهد برای انتقام انجام دهد.

افرادی که به دنبال مضامین بسیار پیچیده و فلسفی درباره جامعه هستند نباید این انیمه را تماشا کنند. افرو سامورایی در مورد این موضوع نیست. این انیمه در مورد این است که گونزو نشان می‌دهد که چقدر در خلق صحنه‌های مبارزه با شمشیر عالی هستند.

Gintama از بهترین انیمه های سامورایی

بهترین انیمه های درباره سامورایی

ادو شهری است که در سراسر کشور نشاط و جاه طلبی سامورایی‌ها را در خود جای داده است. با این حال، پس از تسلیم شدن ژاپن فئودالی به بیگانگان قدرتمند معروف به “آمانتو”، این آرزوها اکنون دست نیافتنی به نظر می‌رسد. با بازسازی حکومت شوگانی که زمانی پرنفوذ بود، قانون جدیدی تصویب شد که فوراً همه شمشیرها را در ملاء عام ممنوع می‌کند.

اینجاست که گینتوکی ساکاتا وارد می‌شود، مردی با موهای نقره‌ای عجیب و غریب که همیشه یک شمشیر چوبی را با خود حمل می‌کند و با وجود ممنوعیت، عنوان خود به عنوان یک سامورایی را حفظ می‌کند. به عنوان بنیانگذار Yorozuya، یک تجارت کوچک برای مشاغل عجیب و غریب، Gintoki اغلب برای کمک به افراد دیگر تلاش می‌کند – البته معمولاً به روش‌های نسبتاً عجیب و غیرقابل پیش بینی.

Rurouni Kenshin

بهترین انیمه های درباره سامورایی

در مقاله بهترین انیمه ها درباره سامورایی ، Rurouni Kenshin بدون شک موفق‌ترین و مشهورترین انیمه سامورایی در جهان است. داستان کنشین هیمورا، یک قاتل سابق را دنبال می‌کند که در تلاش است راه خود را در زندگی پیدا کند. کنشین یک شمشیرزن سرگردان است که به جای بازگشت به زندگی قبلی خود، سعی در محافظت از مردم ژاپن دارد. او دیده است که دنیا تشنه به خون می‌باشد و با خشونت رونق می‌گیرد و می‌داند که این اشتباه است.

Rurouni Kenshin در اولین عرضه‌اش شبیه هیچ چیز دیگری در رسانه انیمه نبود. بر خلاف اکثر قهرمانان، هدف قهرمان اصلی قوی شدن نبود – او از قبل قوی‌ترین شخصیت انیمه بود. در عوض، سریال درباره اوست که سعی می‌کند یاد بگیرد چگونه با خودش در صلح باشد و خودش را به خاطر اقدامات تشنه به خون خود در طول جنگ ببخشد. این سریال با طراحی شخصیت‌های نمادین و نگاهی کاملا واقعی و خام به معنای شمشیرزن بودن در آن دوران، امروز نیز مانند گذشته ارزش دیدن دارد.

Yaiba

در دوران قدیم، زمانی که آثار بسیار ارزشمندی منتشر می‌شدند، به دلیل مشکلات بومی‌سازی، به اندازه‌ای که شایستگی داشتند، توجه کافی به برخی از انیمه ها نشده است. عنوان کامل این انیمه “Brave Sword Legend Yaiba” بوده و از یک مانگا که در بازهٔ زمانی ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ پخش می‌شد، الهام گرفته شده است.

شخصیت اصلی، یعیبا (Yaiba)، یک سامورایی جوان است که با پدرش در صحرا زندگی می‌کند، اما به طور تصادفی با موجوداتی محلی از حیات وحش برخورد می‌کند که آن‌ها را به سمت شهر هدایت می‌کند. در آن لحظه، مهارت شمشیرزنی یعیبا را به اندازه‌ای برتر می‌برد که او را به یک قهرمان محلی تبدیل می‌کند. این انیمه به عنوان یک اثر سرگرم‌کننده شناخته شده و یکی از بهترین انیمه‌های تاریخی سامورایی است که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از آن لذت ببرند.

بهترین فیلم های سامورایی ژاپن

بعد از آشنایی با بهترین انیمه های سامورایی محور، در ادامه به برخی از بهترین فیلم‌های سامورایی ژاپنی اشاره خواهیم کرد:

Seven Samurai (هفت سامورایی): این فیلم بزرگ که در سال 1954 توسط کارگردان معروف اکیرا کوروساوا ساخته شد، به عنوان یکی از شاهکارهای سینمای جهان شناخته می‌شود. داستان دربارهٔ گروهی از سامورایی‌ها است که به یک روستای کوچک می‌روند تا در مقابل حملات یک گروه ربا و دزد محافظت کنند. این فیلم با موضوعات اجتماعی، شخصیت‌های عمیق و صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، به عنوان یکی از بزرگترین اثرهای سامورایی شناخته می‌شود.

Yojimbo (یوجینبو): این فیلم سامورایی که در سال 1961 توسط اکیرا کوروساوا ساخته شد، داستان رونینی به نام سانجورو را روایت می‌کند که به یک شهر کوچک می‌رود و در میان دو گروه مافیایی قرار می‌گیرد. او تصمیم می‌گیرد بین این دو گروه بازی کند و تلاش کند برای خودش سود ببرد. این فیلم با سبک نوآر و طنز سیاه، اکشن هیجان‌انگیز و بازی برجسته تاکشی شیمورا، به عنوان یکی از کلاسیک‌ترین فیلم‌های سامورایی شناخته می‌شود.

Harakiri (هاراکیری): این فیلم در سال 1962 توسط ماساکی کوبایاشی ساخته شده است و داستان دربارهٔ یک سامورایی فقیر به نام موتومیتسو است که به یک خانهٔ سامورایی می‌رود تا اقدام به خودکشی کند. اما او درخواست می‌کند قبل از خودکشی، برای خانوادهٔ خود یک مراسم هاراکیری برگزار شود. این فیلم با تمرکز بر اخلاق و انتقاد از سامورایی و نظام فئودال، به عنوان یکی از آثار مهم سینمای سامورایی شناخته می‌شود.

Throne of Blood (تخت و خون): این فیلم ساختهٔ اکیرا کوروساوا است که در سال 1957 اقتباسی از نمایشنامهٔ مکبث شکسپیر است. داستان حول زندگی یک سامورایی به نام واشیزو می‌چرخد که به دنبال قدرت و تمکین است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های سامورایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *