تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ از نگاه سایت فیگار

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ تم اصلی این انیمه محبوب و دوست داشتنی را مشخص می‌کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از لحظات تاریک این انیمه می‌پردازیم.

مجموعه مانگای معروف تسوگومی اوهبا و تاکشی اوباتا Death Note که یکی از بهترین انیمه های سینمایی است، تغییر بزرگی در کل ژانر شونن و حتی بهترین انیمه های سینمایی جدید ایجاد کرد. این سریال در مورد جنگ، ماجراجویی یا قدرت دوستی نیست- در عوض، دث نوت یک انیمه جنایی درجه یک با مضامین کوچکی از ماوراء طبیعی بود و موضوعات عمیقی درباره طبیعت دوگانه روشن و تاریک انسانیت، اخلاق، عدالت، و خیلی بیشتر بود که منجر به صحنه‌های جنگ هیجان‌انگیز زیادی بین ضدقهرمان لایت یاگامی و رقیبش L شد.

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ

دلخراش ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ

شما می‌توانید فهرست تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ

در پایان، احساس می‌شد که همه شخصیت‌ها در نبرد Death Note شکست خورده‌اند، با شخصیت‌های بی‌شماری که متحمل ضررهای دلخراش شده‌اند یا حتی جان خود را از دست داده‌اند. بین مانگای اصلی خود و انیمه متعلق به دهه 2000، Death Note بینندگان را درگیر صحنه‌های ویرانگر و تاریکی می‌کرد که در آن قهرمانان و تبهکاران به طور یکسان وحشتناک‌ترین زوایای انسانیت را کشف می‌کردند. پس در ادامه همراه ما بمانید تا با تاریک ترین لحظات انیمه دث نوت آشنا شوید.

Light Told Misa She Was Like Her Parents’ Killer

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ

در ابتدای مقاله تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ ، میسا آمنه کیرا را به عنوان تجسم جدید عدالت در نظر می‌گرفت، زیرا کیرا جنایتکاری را که والدین میسا را جلوی چشم او به قتل رساند، کشت. در نهایت، میسا یک ملاقات خصوصی با لایت/کیرا برقرار کرد و لایت وقتی درباره قتل خونسرد اوکیتا و سایر بیگناهان توسط میسا اظهار نظر کرد، تغییر زیادی در میسا ایجاد شد.

میسا از شنیدن اینکه لایت او را با قاتل پدر و مادرش مقایسه می‌کند، وحشت کرد و اشک او را درآورد. از همه مهمتر اینکه میسا جوابی برای سوال لایت “چطور با قاتل آنها فرق داری؟” نداشت. او همچنین سوالی در مورد قاتل والدینش داشت، بنابراین او موضوع را تغییر داد تا لایت را متقاعد کند که او را بپذیرد. این نشانه واضحی بود که میسا از نظر عاطفی پریشان بود اما لایت فرصتی برای عقب نشینی نداشت و آن را نادیده گرفت.

Light Yagami Became Kira

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ

یکی از تاریک ترین لحظات انیمه Death Note نیز یکی از اولین و مهم‌ترین صحنه‌های این انیمه بود. وقتی لایت یاگامی Death Note را پیدا کرد، ابتدا به آن شک داشت، سپس آن را مورد آزمایش قرار داد و قدرت آن را تأیید کرد. او ابتدا از دفترچه مرگ می‌ترسید، اما سپس تصمیم گرفت که تبدیل به مظهر جدید عدالت شود.

آن صحنه تاریک یک دبیرستانی معمولی را به تصویر می‌کشد که خود را در مسیری خونین و بسیار وحشتناک قرار می‌دهد و دیگر راه برگشتی وجود ندارد. لایت به عنوان یک نوجوان ژاپنی زندگی راحت و خوبی داشت، اما وقتی عهد کرد که کیرا شود، خود را برای عذاب نهایی خود آماده کرد و هیچ ایده‌ای نسبت به روند اتفاقات آینده نداشت.

Sayu Yagami Was Seen Recovering From Trauma

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Sayu Yagami Was Seen Recovering From Trauma

خواهر کوچکتر لایت، سایو، در جریان نبرد عقلانیت لایت علیه ال، حضور مهمی نداشت، اما در دومین آرک داستان، سایو 19 ساله در آتش متقابل بین لایت و ملو گرفتار شد. سایو دستگیر شده بود و گروگان گرفته شد تا اینکه سوئیچیرو دفترچه مرگ را با آزادی او معاوضه کرد.

آن تجربه آسیب زا برای سایو بار سنگینی بود، و او به زمان نیاز داشت تا به آرامی بهبود یابد و زندگی خود را دوباره جمع کند. حتی زمانی که طرفداران Death Note مادرش ساچیکو را دیدند که از او حمایت می‌کند، واضح بود که این صحنه بسیار وحشتناکی است زیرا سایو بدون تقصیر خود معصومیت و شادی خود را از دست داد. او به‌خاطر جاه‌طلبی‌های شرورانه برادرش، رنج زیادی را کشید.

Light and Teru Mikami Killed Off Kiyomi Takada

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Light and Teru Mikami Killed Off Kiyomi Takada

لایت یاگامی اغلب از افرادی که به او اعتماد داشتند، از جمله معشوق یک طرفه‌اش میسا آمنه و بعداً کیومی تاکادا، استفاده می‌کرد و آنها را فریب می‌داد. لایت ظالمانه از هر دو زن استفاده کرد و از احساسات عاشقانه آنها برای هدف‌های خود بهره می‌برد.

در اواخر قسمت 2 Death Note، کیومی تاکادا به عنوان گروگان ملو دستگیر شد، بنابراین لایت کیومی را به عنوان یک مدرک علیه خودش دید و مطابق با این حقیقت عمل کرد. لایت با بی توجهی به وفاداری و تلاش کیومی، او را به قتل رساند و تصادفاً، ترو میکامی نیز همین کار را کرد. لایت با دلسردی شعله‌های آتش مرگ کیومی را تماشا کرد، بدون اینکه نگران این باشد که او مرتکب خیانت بزرگی شده است.

Misa Decided to Die In Captivity

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Misa Decided to Die In Captivity

در نهایت، L و پلیس ژاپن شواهد کافی برای دستگیری میسا امانه به عنوان کیرا دوم پیدا کردند و او را در حبس قرار دادند. L شخصاً با دوربین و بلندگو از میسا از راه دور سؤال کرد، اما مهم نیست که او چه می‌پرسید، L نتوانست هیچ پاسخ محکمی از میسا دریافت کند.

میسا مصمم بود از لایت محبوبش محافظت کند و احساس می‌کرد که زندگی او بدون لایت معنایی ندارد. زمانی که میسا تصمیم گرفت به سادگی به زندگی خود پایان دهد، حتی از رم خواست تا آن کار وحشتناک را انجام دهد. با این حال، رم مصمم بود که میسا را نجات دهد، بنابراین رم درخواست تاریک میسا را رد کرد و در عوض میسا از لایت کمک خواست.

Rem Was Forced to Kill L

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Rem Was Forced to Kill L

رم از همکار شینیگامی‌اش ریوک جدا شد زیرا شخصاً به میسا اهمیت می‌داد و به خاطر او حاضر به انجام هر کاری بود. با این حال، حتی اگر شینیگامی در Death Note غلبه کند، لایت هنوز راهی برای فریب رم و مجبور کردن او به کشتن دشمنانش بر خلاف میلش پیدا کرده است.

رم برای محافظت از میسا تازه آزاد شده از دستگیر شدن دوباره متوجه شد که باید هم L و هم Watari را بکشد و در این صورت جان خود را از دست خواهد داد. رم از این بابت احساس وحشتناکی کرد و با تأسف مرد، اما این بهایی بود که او برای مراقبت از یک موجود فانی پرداخت. دیدن اینکه رم به اجبار در آن موقعیت قرار گرفت بسیار غم انگیز بود و لایت از چیزی پشیمان نشد.

Soichiro Yagami’s Death

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Soichiro Yagami’s Death

سوئیچیرو یاگامی زمانی که رهبری یک یورش پلیس به مخفیگاه ملو را برای بازپس گیری دفترچه مرگ برعهده داشت، مجروح شد. او به سرعت به بیمارستان رفت و در آنجا درگذشت، اگرچه حداقل او با رضایت کامل از انجام یک کار خوب جان خود را از دست داد.

سوئیچیرو با خوشحالی از دنیا رفت، اما مرگ او به دلایل بسیاری، از جمله دیدگاه نادرست سوچیرو در مورد لایت، همچنان غم انگیز و تاریک بود. با چشمان شینیگامی، سوئیچیرو متقاعد شد که لایت کیرا نیست، اما این فقط یک ترفند بود، بنابراین سوئیچیرو با خوشحالی کاذب مرد. او هرگز زنده نماند تا کیرا واقعی را ببیند.

Soichiro Pretended to Shoot Light

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Soichiro Pretended to Shoot Light

لایت خود را به عنوان یک مظنون به کیرا تسلیم کرد، که همه بخشی از برنامه او برای آزادی میسا و “اثبات” بی گناهی آنها بود. L مجبور شد همه چیز را اینطور ببیند، اما او همچنان می‌خواست یک ترفند دیگر را امتحان کند تا از این موضوع مطمئن شود. L از Soichiro خواست تا یک اکت انجام دهد و لایت و میسا را به محل اعدام آنها برساند.

در آن ماشین، سوئیچیرو این کار را ادامه داد و ادعا کرد که از سر گناه به لایت و سپس خودش شلیک خواهد کرد تا شخصاً این موضوع را حل کند. دیدن پدری دوست داشتنی که مجبور شد پسرش را زیر اسلحه نگه دارد و لایت فکر کند که او در شرف مرگ است، بسیار تاریک بود، اما خوشبختانه، آن صحنه به خوبی پایان یافت. لایت و میسا امتحان را قبول شدند و سوئیچیرو همه چیز را سپس توضیح داد.

Light Used & Killed Raye Penber

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Light Used & Killed Raye Penber

یکی از اولین و بهترین ترفندهای لایت یاگامی استفاده از FBI برای از بین بردن کل گروه عملیاتی FBI در ژاپن بود. لایت پس از دیدن شناسه اف‌بی‌آی ری در اتوبوس، نقشه‌ای کشید و ری را به عروسک ناخواسته‌اش تبدیل کرد. آنها شخصاً ملاقات کردند و لایت از ری خواست 11 مامور دیگر FBI را بکشد.

سپس خود ری بر اثر سکته قلبی درگذشت و بدتر از همه این بود که لایت یاگامی را با چشمان خود دید و خیلی دیر فهمید که کیرا در تمام این مدت چه کسی بوده است. ری یک مامور بی گناه و سخت کوش FBI بود که با خوشحالی نامزد کرده بود، اما وقتی لایت نام او را در دفترچه نوشت همه چیز از بین رفت.

Light Killed Naomi Misora

تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ
Light Killed Naomi Misora

در انتهای مقاله تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ ، غم انگیزترین و دلخراش‌ترین صحنه در Death Note نسبتاً زود اتفاق افتاد، دقیقا قبل از اینکه لایت و L رو در روی هم قرار گیرند. اندکی پس از مرگ ری، نامزد و همکار او، نائومی میسورا، مامور اف‌بی‌آی، برای یافتن کیرا وارد عمل شد و او به تنهایی نزدیک به یافتن کیرا بود.

لایت در روز سال نو با نائومی میسورا ملاقات کرد و به سرعت او را به عنوان یک تهدید تشخیص داد. پس از یک شروع اشتباه، لایت موفق شد نام نائومی را در دفترچه بنویسد و او را محکوم کرد که به گونه ای جان خود را بگیرد که هیچ کس جسد او را پیدا نکند. نائومی بی گناه هرگز انتقامی را که به این شدت نیاز داشت نگرفت و نه تنها از بین رفت، بلکه والدین پریشان او حتی جسدی برای دفن نداشتند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریک ترین لحظات انیمه دفترچه مرگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: cbr.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *